سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماکروسافت: اشتباهات سونی باعث پیشرفت ما شد.!



اگر بگوییم شرکت بزرگ سونی تا قبل از انتشار Xbox 360 یکه تاز دنیای گیم بود حرفی به گزاف نزده‌ایم. نزدیک به نیم دهه است که کنسول‌های دو شرکت ماکروسافت و سونی انتشار یافته‌اند؛ حال با یک نگاه گذرا به این سال‌ها کدامیک موفق عمل کرده‌اند،سونی یا ماکروسافت(؟) جواب این سوال را اقای Robbie Bach رئیس پیشین بخش سرگرمی‌های ماکروسافت می‌دهد.

وی در طی جدیدترین گزارش خود عمل‌کرد کنسول 360 را بسیار موفقیت امیز خواند و این پیروزی را مدیون سوء مدیریت شرکت سونی در قبال درست عمل نکردن انها در مورد PS3 خواند. وی در گفتگویی که در Entrepreneur Network داشت سخنان جالب و درعین حال تندی در مورد شرکت رقیب یعنی سونی بیان کرد و افزود:

"یکی از موفقیت‌های Xbox به این دلیل است که شرکت سونی ان گونه که باید شاید در برخی مواقع هوشمندانه عمل نکرده است، به عنوان مثال ان‌ها از سهم 70درصدی خود در بازار به خوبی استفاده نکردند که این امر جای بحث طولانی دارد. انتقال یافتن به PlayStation 3 یک حرکت بسیار بسیار بد و در عین حال سخت بود؛ این همه مشکلات سونی نیست، مدیریت نکردن درست همکاران خود، نامناسب بودن و خوب مدیریت نکردن ساختار هزینه های که انجام می‌دهند و از همه مهمتر ساختن کنسولی بعدی خود با پیچیدگی‌های بسیار فراوان است که وقتی سازندگان بازی می‌خواهند عنوانی را برایش خلق کنند دچار مشکل می‌شوند."

اقای Robbie Bach نیز یکی دیگر از موفقیت های 360 را به خاطر همکاری بسیار خوب و تنگا تنگ شرکت Microsoft با دوشرکت بزرگ EA و Activision می‌داند.

" برای یک شروعی تازه شما نیاز به دوستانی جدید دارید، و این ماهیت زندگی کاری است؛ و ما با همین طرز فکر ناشران و سازندگان بزرگی چون Activision, Electronic Arts و دیگران را توانستیم متقاعد کنیم و این حرکتی بسیار عالی و بزرگ برای شرکت ماکروسافت بود زیرا اگر به این موفقیت نائل نمی‌شدیم به احتمال قوی شرکت سونی تنها شرکت بازی سازی در دنیا می‌بود."

وی در اخر نیز به سه چراغ شدن کنسول 360 اشاره کرد و افزود این مشکل یکی از بدترین دوران زندگی من بود.

CVG

» نظر