سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش وصل شدن به ایکس باکس لایو

آموزش راحت وصل شدن به ایکس باکس لایو

 

 

 توجه نمایید که در اینجا Dial-up به عنوان مثال آورده شده است به این معنی که اگر شما هر راه ارتباطی دیگری به اینترنت دارید و یا اینکه اصلا ADSL شما هم مانند Dial-up باید Connect شود شامل این روال می گردد.
توجه نمایید که اگر شما قبلا تنظیمات مربوط به IP را در کامپیوتر دست کاری نموده اید و یا چیز دیگری را وارد نموده اید باید آن را به حالت اول برگردانده. برای این کار کافی است شما به همان پنجره ای که IP را تغییر داده اید بروید و هر دوی IP و DNS را بر روی حالت Obtain automatically قرار دهید. برای Xbox هم اگر IP و یا هر تنظیم دیگری از آن را دست کاری نموده اید آن را به حالت automatic تغییر دهید. در ضمن اگر کانکشن حال حاضر شما Share می باشد آن را از حالت Share خارج نمایید.
برای شروع کار کنسول و کامپیوتر خود را روشن کنید و سیم ارتباطی آن را متصل نمایید.
1. Control Panel را انتخاب و سپس بر روی Network Connections کلیک کنید.
2. توجه نمایید که در پنجره باز شده سخت افزار شبکه شما صحیح و سالم باشد و نام آن را در این پنجره مشاهده کنید.
3. حال بعد از اطمینان از صحت ارتباط روی گزینه Set up a home or small office network کلیک کنید.
4.حال پنجره Network Setup Wizard باز می شود.
- روی Next کلیک کنید.
- دوباره روی Next کلیک کنید.
- حال به پنجره Select a connection method رسیدیم که داخل آن سه گزینه برای انتخاب وجود دارد.
گزینه اول را انتخاب نمایید.
This computer connects directly to the Internet. …
این گزینه برای این است که کامپیوتر های دیگر از طریق این کامپیوتر به اینترنت متصل شوند. بر روی Next کلیک کنید.
- سپس از داخل پنجره Select your Internet connection آن کانکشنی را که کامپیوتر شما را به اینترنت متصل می نماید انتخاب نمایید و بر روی Next کلیک کنید. معمولا در این حالت کانکشن شما Dial-up است که شما با آن به اینترنت متصل می شوید.
- Select your private connection این پنجره ممکن است بسته به اینکه کامپیوتر شما دارای چند پورت شبکه باشد نمایش داده شود. اگر کامپیوتر شما دارای یک پورت برای اتصال شبکه است این پنجره نمایش داده نمی شود و باید مستقیما به مرحله بعد بروید. در غیر این صورت آن Connection که کامپیوتر شما را به شبکه و یا هر کامپیوتر دیگر انتخاب می کند select می کنید و بر روی Next کلیک نمایید.
- از پنجره Give this computer a description and name کافی است نامی را که دوست دارید برای کامپیوتر خود در شبکه انتخاب نمایید و آن را در قسمت Computer name وارد نمایید. البته به صورت پیش فرض این نام در زمان نصب ویندوز از شما پرسیده شده است و این فیلد پر شده است. بر روی Next کلیک نمایید.
- حال نام Workgroup از شما پرسیده می شود، توصیه می شود که اصلا به این فیلد کاری نداشته باشید و با همان نام MSHOME که نوشته شده است کار را ادامه دهید حال بر روی Next کلیک نمایید.
- حال دو سوال از شما پرسیده می شود، که آیا می خواهید که در این سیستم شبکه که قصد راه اندازی آن را دارید فایل های خود را به اشتراک بگذارید یا خیر. گزینه اول به صورت پیش فرض انتخاب شده است در غیر این صورت شما گزینه اول یعنی Turn on file and printer sharing را انتخاب نمایید و بر روی Next کلیک نمایید.
- حال برای تایید مراحل بر روی Next کلیک نمایید.
- برای مدتی پنجره Please Wait نمایش داده می شود و بعد از اتمام کار خود به خود به صفحه بعدی می رود.
- حال چهار گزینه به شما داده می شود که شما می بایست گزینه آخر یعنی
Just finish the wizard; I don’t need to run the wizard on other computers
را انتخاب نمایید. و بر روی Next کلیک نمایید.
- بر روی finish کلیک کنید.

حال شما مشاهده می کنید که در کنار Connection اینترنت شما یک علامت دست(که به معنای کانکشن Share شده است) هم قرار گرفته است.
دیگر کار شما بر روی کامپیوتر تمام شده است. حال به سراغ Xbox360 بروید.

- به داخل منوی System رفته.
- Network Setting را انتخاب نمایید.
- سپس Text Xbox Live Connection را انتخاب نمایید. و منتظر بمانید که کار آن تمام شود.

حال اگر تمام کارها به درستی صورت گرفته باشد ارتباط شما کاملا برقرار و درست است و کافی است که شما با کانکشن کامپیوتر خود به اینترنت متصل شوید. حال می توانید Update ها و سایر کارهای خود را در محیط Live انجام دهید.


» نظر