سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصطلاحات پیرامون هک کردن کنسول PlayStation 3

اصطلاحات پیرامون هک کردن کنسول PlayStation 3

آیا شما از آن دسته از افرادی هستید که بهتازگی وارد بحث PS3 و راه های هک کردن آن شده اند؟
حتما شما بعضی از اصطلاحات و لغات اختصاری عجیب شنیده اید که همیشه دوست داشتید معنی آنها را متوجه شوید
امروز من قصد دارم که این لغات اختصاری و اصطلاعات را که امروزه در بسیاری از سایت ها به وفور می بینید را به شما آشنا کنم.




Atmel

یک کمپانی خوش نام که در زمینه تولید میکروکنترلر ها باکیفیت زبان زد خاص و عام است.میکروکنترولر های این کمپانی قابلیت Flash شدن(یعنی قابلیت Upgrade/Downgrade دارند) با برنامه ی Atmel Flip را دارا هستند


Atmel Flip

برنامه ی برای Flash کردن میکروکنترلر های کمپانی Atmel که برای Upgrade دانگل های مخصوص Jailbreak کردن کنسول PlayStation 3 با جدیدترین فایل های HEX نیز استفاده می شود.


bin file.
بعد از این که سازنده اصلی دانگل های مخصوص Jailbreak کردن کنسول PlayStation 3 اقدام به رلیز جهانی سخت افزار خود کرد ,به سرعت نسخه Clone این دانگل ها همه جا فراگیر شد.در این بین بعضی از شرکت ها که نسخه Clone را ساخته بودند برای متمایز بودن و همجنین کنترل کامل بر روی سخت افزار خود,دانگلهایشان رو به صورتی طراحی کردند که از فایل های HEX پشتیبانی نکند و مصرف کننده باید حتما برای آپگرید کردن دانگل خود,فایل مخصوص دانگل را سایت سازنده دانلود کند.این سازندگان تصمیم گرفتند که فایل های آپگرید دانگل خود را با پسوند bin. انتخاب کنند.


BM
به معنی Backup Manager می باشد.Backup Manager برنامه هایی هستند که با کمک آن می توان از بازیهای کنسول PlayStation 3 بر روی هارد External/Enternal نسخه کپی تهیه کرد.همچنین این برنامه می توانند بازیهای Backup گرفته شده را اجرا کنند.


CFW
به معنی Custom Firm Ware که همانند کارایی Windows برای PC است.CFW ها توسط برنامه نویس ساخته می شوند یعنی غیر رسمی هستند و مورد تایید شرکت سازنده کنسول نیست.برنامه نویسان می توانند چیزهای بسیاری را در یک CFW پاک یا اضافه کنند.


Debug
Debug یک دستور است که می تواند به عنوان اسمبلر ، disassembler و hex dump program به کاربران اجازه دهد که به بررسی محتویات حافظه ( در زبان اسمبلی ، هگزادسیمال و یا ASCII) بپردازندو تغییرات ایجاد کنند.
همچنین دارای subcommands متعددی برای دسترسی به بخش های دیسک های خاص ، I / O پورت و آدرس حافظه است.



Debug Firmware


همانند Firmware های دیگر است.اما مخصوص کنسول های PlayStation 3 Test/Debug هستند.اگر شما آن را بر روی کنسول PlayStation 3 Retail نصب کنید,کنسول شما Brick یا Red Screen نخواهد شد ولی هنگام نصب ارور 8002F029 را دریافت خواهید کرد.



Debug Options


Debug Option به طور عمده برای برنامه نویسانی هست که بر روی نرم افزارهای کنسول PlayStation 3 کار می کنند.
یعنی با این تنظیمات نرم افزارهای خود را اشکالزدایی می کنند.

لبته بعضی از گرینه ها را می توان بر روی PlayStation 3 Retail با استفاده PSgroove فعال کرد.


Dev

مخفف کلمه ی Developer به معنی برنامه نویس است.کسی که نرم افزاری را برای کنسول PlayStation 3 به صورت انفرادی یا گروهی می سازد که این برنامه ها مورد تایید Sony نیستند.


DLC

یعنی Downloadable Content (محتویات قابل دانلود) , افزونه ای است که به بازی اضافه می شود و قسمت های مختلف و آیتم های مختلفی را به بازی اضافه می کند.

Emulator


شبیه ساز عملکرد یک سیستم در یک سیستم دیگر ،به معنای دیگر شبیه ساز یک کنسول در یک کنسول دیگر که در این بین می توان گفت تمامی شبیه سازهای کنسول های قدیمی برای کنسول PlayStation 3 ساخته شده است.


Firmware Spoof


Spoof فریمور روشی برای جلوگیری از آپدیت ناخواسته کنسول به ورژن های بالاتر است. برخی از Spoof ها تنها ورژن فریمور را تغییر می دهند اما بعضی دیگر بازیهایی را که به ورژن های بالاتر نیاز داشتند ,اجرا کردند و یا حتی اتصال به PSN هم گزارش شده است.


.hex


با این نوع فایل های می تواند دانگل های Jailbreak کنسول PlayStation 3 را Upgrade کرد.هنوز دانگل های بسیاری وجود دارند که از این نوع فایل ها می توان برای Upgrade آنها استفاده کرد


Hypervisor



سطح بالای امنیت در کنسول PlayStation 3 که به آن HV نیز می گویند.همه ی اعمال و توابع کنسول PlayStation 3 از Hypervisor دستورمی گیرند.اگر Hypervisor از دستور دادن امتناع کند اساسا کنسول 3 Crash ,PlayStation می کند.


IDA


Disassembler تعاملی. معمولا به عنوان IDA ساده شناخته می شود ،disassembler برای مهندسی معکوس استفاده می شود و می تواند به عنوان یک ابزار Debugger مورد استفاده قرار گیرد
IDA عملگری در سیستم که دارای پردازنده های چند هسته ای و دارای عامل های ویندوز و لینوکس و مک و ... هستند وظیفه تکه تکه کردن ( از حالت مونتاژ شده در آوردن ) و ویرایشگری رو به عهده دارد که ویژگی های زیادی رو به ما عرضه میکند..

Jailbreak PS3


Jailbreak کردن کنسول PlayStatiom 3 روشی است برای فریب دادن کنسول به بارگزاری و اجرای برنامه هایی که از نظر Sony تایید نشده و غیر مجاز هستند.

Jailbreak Device


سخت افزار برای Jailbreak کردن کنسول PlayStation 3 که انواع بسیاری دارند. و به اختصار به آنها JBD نیر می گویند.


JIG


JIG یک USB از طرف Sony است که می تواند کنسول PlaySation 3 را در حالت Service mode قرار دهد.این امکان بعد از مدتی بر روی دانگل های Jailbreak کردن کنسول PlayStation 3 نیز اضافه شد


Kernel


Kernel بخش مرکزی اکثر سیستم عامل های کامپیوتر می باشد.یک پل ارتباطی بین برنامه های کاربردی و واقعی پردازش داده ها انجام شده در سطح سخت افزار می باشد. مسئولیت های هسته شامل منابع مدیریت سیستم (ارتباط بین سخت افزار و اجزاء نرم افزار) است.
معمولا به عنوان یک جزء اساسی سیستم عامل، یک هسته می تواند به پایین ترین سطح لایه انتزاعی برای منابع برسد ( به خصوص پردازنده ها و دستگاه های I / O ) که نرم افزار باید انجام وظایف آن را کنترل کند.. معمولا این امکانات دسترسی به فرآیندهای برنامه را از طریق مکانیسم های ارتباطی و تماس های سیستم میسر می سازد.

Nand (Flash) = Nand-flash memory forms the core of the removable USB storage devices known as USB flash drives, as well as most memory card formats and solid-state drives available today.

Nounauth Payload =
Payload that has no unauthorized syscalls and therefore installs game data in very same way as an unexploited console would using a real disk.Not all games work with this method so payloads with unauthorized syscalls have greater compatibility.


OM


به معنای Open Manager است.این برنامه قابلیت تهیه نسخه کپی از بازیها و اجرای آنها را دارد.



OFW

به معنای Official Firm Ware می باشد.یعنی Firmware رسمی شرکت سازنده کنسول



Payload

The name that has been given to the exploit code that is injected into PS3 when booting with a PSgroove device attached.This payload alters some PS3 firmware in RAM memory to enable extra features for Homebrew etc.


Peek

= Is the PS3 command (Syscall) for reading data from a certain memory location address.


PIC
= Micro-controller that means "Peripheral Interface Controller". Some Jailbreak Devices are build with an PIC chip, they are cheap and some of them can"t be flashed.

Poke
= Is the PS3 command (Syscall) for writing data to a certain memory location address

SDK

Official Sony software Development kit, Normally only distributed to licensed developers of PS3 software but sometimes these SDK"s get leaked onto Internet.

Sony Service JIG

Is a special USB dongle used in Sony service centers to attempt to re-flash consoles that have corrupted firmware or consoles that are completely bricked.This Official Sony JIG requires a special Sony in-house LAN connection to re-flash firmware.

Syscall

is a name for the way the PS3"s GameOS Calls for different funtions from the PS3 Hyper-visor.


» نظر