سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقدپیش از انتشارAssassin's Creed:Brotherhood


Previously on Assassin"s Creed I
II . . .
فساد ، سرکوب ، خفقان ، بی بند و باری و ... همگی صفات دوران رنسانس بود که در بسیاری از کشور های غربی بیداد می کرد. آزادی بیانی وجود نداشت. در هر حال و در هر شرایطی هستی ، فقط زندگی کن. کنجکاوی و حرف زدن بیش از حد عاقبتی بهتر از عاقبت Giovanni Auditore و خانواده اش نخواهد داشت. اما . . . نه ، شاید از دل این خفقان قهرمانی بیدار شود و تیری باشد بر قلب آن.
Ezio Auditore da Firenze. نامی آشنا. همان قهرمانی که از او سخن گفتیم. پس از ماجراهای ACII و موفقیت او در از بین بردن برخی عاملان قتل پدرش و پیوستن به گروه Assassins ، این بار او به سراغ Rome رفته است. مهم ترین شهر ایتالیا. در شماره دوم ملاقاتی کوتاه از Rome داشتیم. هر چند چهره گسترده ای از Rome ندیدیم و تجربه پرسه زدن در کوچه ها و میدان های آن را نداشتیم ، اما همان کافی بود تا تیم مونترال به فکر ساخت یه AC دیگر در آن شهر بیافتد. فروش و موفقیت نسخه دوم هم عامل مهمی بود که باعث شد یوبی سافت برای این کار مصمم تر شود.


What"s the main Story in Brotherhood ? ?
Ezio پس از وقایع نسخه اول ، به یک Master Assassin ارتقاء پیدا می کند و برای خودش شهرتی به پا می کند. از این به بعد تن تمپلار ها با شنیدن نام Ezio Auditore به لرزه خواهد افتاد. Ezio با راه اندازی یک انجمن که متشکل از Assassin های بسیار ماهر و متخصص است ، قصد دارد این بار تیری باشد در قلب فساد رم. او با گروهی که تشکیل داده ، قصد دارد سازمانی کثیف و مجموعه ای از افراد فاسد و طماع را که بر Rome سایه افکنده اند را از بین ببرد.
مثل قبل ، Ezio در این راه تنها نخواهد بود و افرادی از عقب او را پشتیبانی می کنند.
به یاد داوینچی افتادید ؟ درست است. بله ، داوینچی ، دوست خانوادگی Ezio ، مانند شماره دوم در کنار وی خواهد بود و دانش خود را در اختیار او قرار خواهد داد. در کنار داوینچی ، Niccolò Machiavelli و نیز Caterina Sforza به کمک اتزیو خواهند آمد. Niccolò Machiavelli یکی از مهم ترین عناصر سیاسی ایتالیا است و Caterina Sforza یکی از نجیب زادگان ایتالیا و حاکم Forlì. هر دو زمینه داستانی جالبی دارند و باز هم باید انتظار کشید و دید که Corey May ، نویسنده بازی ، این 2 شخصیت را چگونه به داستان Ezio اضافه می کند.

صحبت ها و مباحثی که در چند روز اخیر کاربران و طرفداران بازی را شدیدا به سمت خود کشیده است ، داستان نا معلوم بازی است که هر بار با انتشار عکس ها و یا آپدیت سایت بازی این کنجکاوی بیشتر می شود. طرح کلی داستان همانی بود که در بالا گفتیم ، اما این که دیگر چه بلایی سر دزموند آمده یا اینکه اصلا انجمن برادری چیست ، اصلا معلوم نیست و همان بهتر است که سکوت کرد.
البته نکات بسیار جالبی در مورد سایت بازی است که نمی توان از آن گذشت و آن را در حد پیش فرض دانست. اول از همه نگاهی به تم اصلی سایت بکنید. AC را یادتان است ؟ اولین Animus چطور ؟ فکر نمی کنید تم سایت دقیقا مانند تم آنیموس 1 است ؟
اما نکته دوم. نگاهی بر روی سلاح ها بیندازید ؟ در روی سلاح ها می توانید با کمی کند و کاو ، لوگوی تمپلار ها را ببینید. علاوه بر آن هم می دانید که این ها سلاح های Ezio نیست. حالا این که ارتباط لوگوی تمپلار ها با یاران Ezio چیست ، معلوم نیست.
نکته سوم ایمیل های Abstergo به افرادی خاص است که از آن ها دعوت به همکاری کرده است. باز هم هیچ چیز مشخص نیست.
از مباحث داستانی که بگذریم بد نیست کمی در مورد Rome صحبت کنیم و البته مباحث پیرامون آن.

آیا Rome به تنهایی کافیست ؟ !
رم سوژه ی خوبی برای ساخت AC: Brotherhood است و سازندگان به خوبی به این موضوع واقف هستند. مسئله این است که آیا یک بازی با گیم پلی نزدیک به 20 ساعته ، فقط در یک شهر سپری خواهد شد ؟
طبیعتا این ، خود یک بحث بزرگی است که فقط می توان تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر سکوت کرد. اما چیزی که می توان پیش بینی کرد آن است که رم به تنهایی خودش یک شهر بسیار بزرگ است. بسیار بزرگ برای یک بازی. اگر در این 15 ساعت فقط در Rome باشیم پس حتما سازندگان باید چیز های جدیدی برایمان داشته باشند. مثلا بنا های تاریخی با طراحی خیره کننده و جذاب. البته این چیز جدیدی نیست ، چون واقعا در دو نسخه قبلی از این لحاظ سازندگان سنگ تمام گذاشتند. از اورشلیم در نسخه اول گرفته تا ونیز در نسخه دوم واقعا با طراحی کم نظیر ، و شاید بی نظیر ، توانستند بازی کننده را جذب خود کنند.
امیدواریم یوبی سافت هم چنان به سورپرایز کردن طرفدارانش در این زمینه ادامه دهد. دوباره به بحث رم بپردازیم. نقشه رم را در ACII در زیر ببینید. یکی از کاربران در فروم بازی ، رم را کوچک خواند و آن را محدود به همان آخرین مرحله بازی دانست. بهتر است با هم بررسی کنیم.

طبیعتا این قسمت کل رم نیست. در واقع مثل این است که یک خیابان را از یک شهر جدا کنیم و بگوییم این کل شهر است. این قسمت که با Ezio در آخرین مرحله بازی ملاقات کردیم قسمت Vatican City بود و هدف از رفتن به رم گشت و گذار و نابود کردن هدف های متفاوت نبود. هدف چیز دیگری بود که اتفاق افتاد و بازی به پایان رسید.
بنابراین با توجه به شناختی که از Rome داریم می توانیم به راحتی بگوییم Rome در قسمت تک نفره AC: Brotherhood یک شهر بسیار بزرگ خواهد بود و در آن شکی نیست. اما خوب می دانیم که این بازی بیشتر به دلیل معرفی بخش Multiplayer سری Assassin"s Creed ، برای اولین بار ، ساخته می شود. اگر از این بُعد نگاه کنیم ، بله ، Rome هر چقدر بزرگ باشد باز هم برای یک مالتی پلیر عال کافی نیست. کاربر دوست دارد مپ های متفاوتی در اختیار داشته باشد و شاید یک مپ بزرگ به تنهایی نتواند جوابگوی احتیاجات او باشد. از همین رو به احتمال زیاد یوبی سافت مپ های ونیز ، فلورانس و شهر های دیگر AC II را به بازی اضافه خواهد کرد تا گیم پلی در قسمت مالتی پلیر جذابیت بیشتری داشته باشد.
به هر حال باز هم می توان این انتظار را داشت که Ubisoft شهر های دیگری برای بخش تک نفره معرفی کند.
مد های مختلف هنوز برای قسمت چند نفره معرفی نشده است و نمی توان نظر قطعی داد. اما در مورد شخصیت ها ، با توجه به اندک اطلاعات و تصاویر منتشر شده می توان گفت که کارکتر بازی در بخش مالتی تنها Ezio نخواهد بود و کارکتر های جدید با قابلیت های نو در این قسمت ایفای نقش خواهند کرد (که در ادامه به توضیحی مختصر در مورد آن ها و سلاح های آن ها خواهیم پرداخت) . البته در بخش تک نفره به احتمال بسیار زیاد تنها کارکتر Ezio خواهد بود (هر چند تائید رسمی نشده است).


دشمنان فرعی Ezio در بازی هنوز مشخص نیستند و نظر قطعی نمی توان در مورد آن داد. اما این طور که پیش بینی می شود گارد ها به علاوه این دلقک ها دشمنان اصلی Ezio در مسیر بازی خواهند بود. البته منبع دیگری آن را اسکینی برای Ezio معرفی کرده است که با پیش خرید بازی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.


آخرین نکات و توضیحات !
پیش فروش بازی در سایت ها شروع شده است و تاکید یوبی سافت بر خرید بازی برای PC پیش از انتشار بازی است. یوبی سافت امکاناتی برای کاربرانی که بازی را پیش خرید می کنند در نظر گرفته است. با این حرکت Ubisoft نشان داده که باز هم قصد استفاده از DRM را برای PC دارد. قیمت بازی نیز 60 دلار است. به اندازه یک بازی کامل. یعنی این بازی نه بسته الحاقی است و نه Extension برای نسخه دوم و . . . برای مفهوم بهتر باید بگوییم این بازی Assassin"s Creed III نیست.
 


» نظر