سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Deus Ex: Human Revolution

بازی Deus Ex: Human Revolution در تاریخ 23 آگوست سال 2011 توسط شرکت Square Enix منتشر شد.
بازی در سبک اول شخص اکشن مخفیانه ی ماجرایی است. این بازی توانست از سایت gamespot نمره عالی 8.5 از 10 را بگیرد.

 


داستان بازی از این قرار است که شما در نقش یک مامور، به جاسوسی در مکان های مختلف می پردازید. در ابتدای بازی شما یک بار کشته می شوید! اما شما را بازگردانی می کنند! چشم شما رو، دستان شما رو، مغز شما رو، تماما روباتیک می شوید!



از آنجایی که بازی در سبک مخفیانه است و همینطور اول شخص، پس این خود یک نوآوری در صنع بازی است که این دو ژانر در کنار هم قرار گرفته اند. به ندرت بازی ای می توان پیدا کرد که هم اول شخص و هم مخفیانه یا همون stealth باشه.



گرافیک:
بازی از dx11 پشتیبانی می کند که این خود نشان دهنده این است که گرافیک در حد بالایی است. کاراکتر ها خوب طراحی شده اند و حرکات طبیعی به نظر می رسد



گیم پلی:
بازی خیلی طبیعی طراحی شده. شما در طول بازی باید حسابی حواستان به تعداد گلوله هایتان باشد. چون هر جایی نمی توانید پیدا کنید و قطعا در بازی با مشکل کمبود تیر مواجه خواهید شد. مثلا سرباز های نگهبان، وقتی تفنگشان را برمی دارید، تنها یک خشاب درونش تیر است! زیرا نگهبان بیشتر از این نیاز ندارد. بازی آنقدر طبیعی است که تعداد تیر های تفنگ ها هم حساب شده است. هنگامی که کنار دیوار هستید با گرفتن دکمه سمت راست موس به دیوار می چسبید و دوربین سوم شخص می شود، مانند بازی vegas. از دیگر قابلیت های بازی می توان به: کشتن دشمن از پشت با استفاده از خفه کردن یا ضربه زدن، کنار بردن تفنگ برای دید بهتر به خاطر بهتر مخفی شدن، پرش از یک دیوار به دیوار یا پناهگاه نزدیک با یک کلید و غیره اشاره کرد. می بینید، تمام قابلیت های لازم برای یک بازی مخفیانه هیجان انگیز آماده شده است.



بازی کمی جنبه نقش آفرینی هم دارد و شما می توانید اجزای روباتیک خود را ارتقا دهید و دیالوگ هایتان را خودتان انتخاب کنید.
تنها مشکل گیم پلی این است که موس روان نیست. نشانه به جای اینکه با موس حرکت کند، به دنبال موس می آید که این مسئله، کنترل بازی رو مثل بازی wanted سخت می کند



از دیگر مشکل های بازی لودینگ های طولانی است که گاهی اوقات خیلی طولانی می شود.
در کل اگر دلتان برای مخفی کاری مثل بازی splinter cell تنگ شده، حتما این بازی رو بازی کنید، اما به خاطر داشته باشید که این بازی اول شخص است.


» نظر