سفارش تبلیغ
صبا ویژن

PROTOTYPE 2 | Preview 2012

با یک گل هم بهار می شود!!!

استودیوی Radical Entertainment | سال 2009 | . . .  !!!

_ نوشته بالا کافی است برای اینکه بازی Prototype را در آن سال به یاد بیاورید.بازی که با موفقیت هایی که به دست آورد باعث شد که گروه سازنده خود را از یک استدیوی درجه دو و ناشناس خود را به عنوان یک گروه حرفه ای و توانمند معرفی کند و نشان دهد که با یک گل هم بهار می شود زیرا این بازی تنها عنوان این بزرگ . سرشناس RE می باشد.ایده های نمونه اولیه در اولین شماره خود تا حدودی مورد توجه طرفداران  سبک Action/Adventur  قرار گرفته و توانست انتظارات را تا قسمتی برطرف کند و صد البته هر موفقیتی مخالفتهایی هم به دنبال خواهد داشت.تمام عواملی که گفته شد دلیلی برای ساخت ادامه ای درخور نام بازی شد تا اینکه عنوان جدید معرفی شد و الان مدت زیادی به انتشار آن نمانده چیزی حدود 15 روز برای تجربه دوباره یک ایده موفق . . .


 

دومین عنوان از نمونه اصلی!!

 

Prototype 2



سبک: Action/Adventure/Sci-Fi
سازنده: Radical Entertainment
ناشر: Activision
پلتفرم: PS3,PC,x360

_ در دنیایی پر از بازی ها و فیلم هایی با شخصیت هایی قهرمانی و مافوق بشری شاید برای یک مخاطب پذیرفتن یک ابر قهرمان دیگر کاری دشوار و نا ملموس باشد اما اینبار Radical Entertainment بود که توانست با خلق شخصیتی ما فوق بشری و یک ابر قهرمان خود را به خالقان قهرمانان بزرگی همچون سوپرمن و بتمن و اسپایدرمن و . . .معرفی کند.نمونه اول قهرمان این گروه شخصیتی به نام الکس مرسر نام داشت که با تمام توانایی هایی که داشت توانست به محبوبیت برسد و خود را عنوان کند اما دومین نمونه این قرمان تغییر کرده و این یک ایده نامتعارف از سوی خالقان محسوب می شود که انتقادهای زیادی را با خود به همراه دشته و از طرفی ایده موفقی به حساب می آید از نظر عده ای زیرا شخصیت جدید از پتانسیل به مراتب بالاتری نسبت به مرسر برخوردار است برای اینکه بتواند به یک ابر قهرمان تبدیل شود که کسی نیست جز سرجوخه جیمز هلر که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و فقط دنبال انتقام است. . .

 

 

داستان بازی :

 

_ اکنون چیزی نزدیک به 14 ماه از وقایع اولین بازی می گذرد که گروهبان هلر به دلیل درگیر بودن با وجدان خویش به نوعی عذاب وجدان دچار شده است زیرا او خود را عامل اصلی قتل فرزند و همسرش که علاقه شدیدی به آنها داشته است می داند و گویا قصد دارد تا با انتقام جویی به نوعی آرامش برسد و تنها راه برای رسیدن به آرامش را در کشته شدن خویش می یابد.او به نیویورک برگشته تا شاید بتواند مقدمات دیدار دوباره با خانواده اش را فراهم سازد.در این راه بزرگترین مانع سر راه او محبوب ترین شخصیت بازی اول الکس مرسر است که در اینجا به بزرگترین دشمن و ضد قهرمان این بازی تبدیل شده است.جالب است بدانید که هلر و مرسر یک درگیری از قبل داشته اند که طی آن مرسر با آلوده کردن هلر باعث به وجود آمدن نوعی قدرت در وی می شود که بعدها از همین قدرت ها بر علیه خودش استفاده خواهد شد.جیمز هلر از انگیزه کافی برای مقابله با الکس مرسر برخوردار است زیرا او قصد دارد با از بین بردن او انتقام خانواده خود را بگیرد که تمام وقایع داستان بر همین خط داستانی بنا شده است.البته با وجود یک خط داستانی اصلی برای به پایان رساندن بازی از مراحل جانبی هم استفاده شده است که به جزئیات و اطلاعات زیادی را در رابطه با داستان بازی فاش می کند و البته با امتیازاتی هم همراه است که برای پیشبرد خط اصلی داستانی بسیار مفید می تواند باشد.اکنون نیویورک آلوده تر از همیشه می باشد و مرسر به عنوان بزرگترین دشمن شهر محسوب می شود.انتقام گرفتن از مرسر و نجات دادن خود و شهر و شاید هم رستگاری شاید انگیزه های کافی را برای گروهبان جیمز هلر ایجاد کند برای مقابله با الکس مرسر . . .

 

 

 

گرافیک بازی :

 

_ قطعا بیشترین تحولی که در نمونه دوم باید صورت گرفته می شد از لحاظ گرافیکی بود زیرا اگر نسخه اول را تجربه کرده باشد با ضعف های فنی و تکنیکی آن مواجه شده اید که در بعضی مواقع انگیزه برای ادامه را از گیمر می گرفت و نوعی دلزدگی در او ایجاد می کرد اما خوشبختانه با بکارگیری موتور گرافیکی Titanium 2.0 در این بازی تا حدود زیادی تونسته اند ضعف های عمده نسخه اول را برطرف کنند و پیشترفت قابل توجه ای را از نظر گرافیکی ایجاد کنند که خبر خوشی برای دوستداران بازی مو تواند باشد.این بازی نیویورکی بسیار عالی شبیه سازی شده با جزئیات زیاد و گرافیکی زیبا در انتظار شما خواهد بود . . .

 

 

 

گیم پلی بازی :

 

_ خوشبختانه PROTOTYPE 2 از نظر گیم پلی و فیزیک بازی هم پیشترفت های مثبتی داشته است به صورتیکه این بار با بیشتر فاکتورهای یک بازی Open World روبرو خواهیک شد که کاملا یک آزادی عمل را برای شما در شهر به ارمغان خواهد آورد.همچنین برای نابود کردن دشمنان در P2 دست شما کاملا باز است و می توانید دشمنان را با مدل های مختلفی از بین ببرید که تنوع در این بخش به لذت بخش تر شدن گیم پلی کمک فراوانی کرده و از تمام پیش نمایش های این بازی کاملا مشخص است که گیم پلی در این بازی پیشترفت مثبتی داشته است به دلیل حفظ فاکتور های موثر نسخه اول و اضافه فاکتورهای جدیدی همچون استفاده از وسایل نقلیه و حرکت کردن در بخش های مختلف محیط و تنوع زیاد برای مقابله با خطرات احتمالی به اضافه تونع بسیار خوب اسلحه ها و کارایی های آنان که برای طرفداران سبک اکشن (خودم) بسیار خبر خوبی بوده است.به طور کلی P2 تمامی نکات مثبت نسخه قبلی را با خود به همراه خواهد داشت به اضافه پیشترفت های منحصر به فرد خود. تجربه این بازی قطعا خالی از لطف نخواهد بود!!

 

 

 

سخن پایانی:

_ ایده های جدید در این بازی قطعا مثبت و باعث پیشترفت و هرچه بهتر شدن بازی شده است که برای دوستداران خود بسیار لذت بخش تر از نسخه اول خواهد بود و همچنان می تواند زمینه را برای جذب طرفداران بیشتر هموار خواهد کند.این بازی را می توان از بهترین بازی های اکشن ماجراجویی در سال 2012 حساب کرد.شاید از لحاظ گرافیکی با یک انقلاب روبرو نباشیم اما مشخص است که پیشترفتهای مناسبی صورت گرفته و می تواند انتظارات را برطرف سازد و لحظات پر از ماجرایی را رقم بزند.چیزی نزدیک به 15 روز به انتشار ای بازی بر روی سه پلتفرم X360 ,PS3,PC مانده است که به دلیل نبودن عنوان یا بازی بزرگ دیگری برای انتشار همزمان شاید این بازی بعد از یک نیمه ماه بدون عنوانی بزرگ بسیار مورد استقبال قرار بگیرد و در نقطه مقابل شاید مانند خیلی از ادامه هایی که تاکنون منتشر شده اند و به عنوان اصلی صدمه زده اند P2 هم یک ادامه ضعیف برای نسخه اول اول قلمداد شود و به لیست بازی های قربانی شده سال 2012 اضافه گردد.

 

 

نمونه عکسهای منتشر شده از دشمنان در بازی :

 

 

 

 


» نظر