سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرونده ی God of War series فصل5

بخش ششم : معرفی غول ها یا Boss ها

God of War 1
Hydera : هایدرا اولین غولی است که شما با ان مبارزه میکنید ، او یک مار چند سر است و هم اندازه ی یک جزیره است . پوزئیدون برای صابت کردن حق حکمیت خود در دریا ها انها را برای از بین بردن ملوانان و کشتی ها می فرستد . برای از بین بردن هایدرا باید سر اصلی او را از بین برد تا سر های کوچکتر کاملا از بین روند.
Medusa : مدوزا ملکه ی نسلی از موجودات اسا طیری به نام Gragon ها است ، انها در کمک به اریس در گوشه و کنار شهر اتن به از بین بردن مردم و شهر مشغول هستند ، افرودیته یکی ار الهه ها نفرت بسیاری از مدوزا دارد به همین دلیل از کریتوس می خواهد مدوزا را از بین ببرد و از سر او برای از بین بردن دشمنان استفاده کند.
Pandora"s Guardian : این غول حدود 20 فوت قد دارد و به عنوان نگهبان قسمتی از مقبره پسر ، معمار معبد پاندورا که به هادس ارتباط دارد انجام وظیفه می کند. شکل ظاهری او مانند یک گاو است که زره ای بسیار محکم و چند لایه به تن دارد که او را از اصابت ضربه ها به تنش مصون نگه می دارد . کریتوس موفق می شود با شلیک گلوله های اتشین به سمت او لایه های زره ای او را از بین ببرد و او را نابود سازد.
Ares : فکر کنم اگر تا به این جای کار مقاله را کامل خوانده باشید دیگر نیازی به معرفی و توصیف اریس نباشد.
اریس اخرین نفری بود که کریتوس باید در gow1 با او مبارزه میکرد ، او مسبب مرگ خانوا ده ی کریتوس بود و کریتوس هم به دنبال انتقام از او . اریس یک زره ی اهنی قهوه ای داشت و از قدرت بسیار بالایی برخوردار بود ، نا سلامتی او خدای جنگ بود ، اما اتش انتقام کریتوس سرانجام اریس را هم در بر گرفت و از بین برد.
                                                                                             
God of War 2

Colossus of Rhodes : اولین غولی که در gow2 با او مبارزه میکنید مجسمه شهر رودس یعنی کولوسوس است ، این مجسمه توسط زئوس کنترل می شود و شاید 100 تا 150 برابر کریتوس باشد . که در نهایت کریتوس با نفوذ به درون او و از بین بردن پایه های قدرتش موفق می شود او را از بین ببرد. اما هنگام انفجار دست او بر روی کریتوس میافتد و او را به شدت زخمی می کند .
Raven & dark Rider : شاید نتوان راون ها که نوعی کلاغ اساطیری محسوب می شوند جز boss های بازی به حساب اورد . اما خب انها توسط dark rider ها هدایت می شوند و شما در قسمتی که به همراه پگاسوس در راه جزیره خلقت هستید به شدت با انها در گیر می شوید و حتی به طور اختصاصی با رئیس dark rider ها و raven ها مبارزه می کنید
Theseus : تسئوس یکی از جنگجویان معروف یونان باستان است که در بازی gow2 کریتوس باید با او مبارزه می کرد. او از یک نیزه تیغ دار استفاده می کند که قادر به ساختن کریستال های یخ و ریختن ان بر سر دشمنان است . تسئوس کریتوس را به یک دوئل دعوت می کند تا سرنوشت بزرگترین جنگجوی یونان مشخص شود . همچنین او کلیدی به همراه دارد که کریتوس برای باز کردن یک در به ان نیازمند است . کریتوس موفق می شود تسئوس را با توجه به شرایط نابرابری که در جنگ به نفع تسئوس وجود داشت شکست دهد ، سپس در را باز می کند ، سر تسئوس بین در می گذارد و چندین و چند بار در را محکم باز و بسته می کند و به شکلی بسیار تحقیر امیز تسئوس را از بین می برد.
Barbarian king : شما در قسمت اول تنها در دموی بازی مشاهده میکنید که کریتوس به وسیله شمشیر های اشوب سر از بدن پادشاه بربریان جدا می کند اما در نسخه دوم کریتوس مستقیما با او که از عالم اسفل بازگشته است مبارزه می کند . او سوار بر یک اسب است و سلاحش یک پتک است که با کوباندن ان بر زمین ارواح به کمک او می ایند. کریتوس ابتدا او را از اسب به پایین می اندازد و خنجر خود ر ا در گلوی اسب او می نشاند ، سپس بعد از مدتی مبارزه پتک را از او گرفته و ضربات متوالی را توسط پتک به سر او می کوبد و او را از بین می برد.
Mole Cerberus : این موجود سگی شکاری و سه سر است که در افسانه ها جیسون را خورده است و اکنون پشم زرین درون شکم او قرار دارد ، یک سر سربروس از دو سر دیگر او بزرگ تر است و سر اصلی محسوب می شود. همچنین از دهان این سگ اتش در می اید. کریتوس ابتدا دو سر فرعی را ار بین می برد و سپس بعد مدتی مبارزه سر اصلی را از پای در اورده و دست خود را در دهان او میگذارد و پشم زرین را از شکم او در می اورد که با این کار سربروس از دیگر مغلوبان مبارزه با کریتوس می شود.
Euroyale : یوریاله هم از نسل gorgon ها است که در قسمت دوم بازی برای گرفتن انتقام خواهرش مدوزا و تمامی گورگون هایی که کریتوس فنا کرده است بازگشته است اما از خواهرش بسیار درشت تر و قوی تر می باشد . کریتوس پس مبارزه با او سرش را از تنش جدا کرده و او را هم پیش دیگر گورگون ها می فرستد تا دیگر تنها نباشد.
Perseus : خب perseus یا به زبان پارسی برساووش یکی از شخصیت های معروف یونان محسوب می شود. برساووش کسی است که پس از مرگ معشوقه اش سعی در پیدا کردن خواهران زمان دارد تا با بازگرداندن زمان از مرگ معشوقه اش جلوگیری کند . کریتوس در بازی برای حل یک معما به سپر برساووش احتیاج دارد و برساووش هم برای اثبات شایستگی خود به خواهران زمان قصد دارد تا کریتوس را شکست دهد. برساووش در مبارزه از یک کلاه خود که به او قدرت نامرئی شدن را می دهد ، یک قلاب سنگ ، یک شمشیر و یک سپر که همگی انها توسط خدایان مختلف به او اهدا شده است استفاده می کند. کریتوس پس از از بین بردن کلاه خود او و شکستن شمشیرش به او نزدیک شده و سر او را به دیوار می کوبد و سپس شمشیرش را در بدن برساووش فرو می کند و به سمت قلابی که از یک زنجیر اویزان شده بود پرتاب می کند و قلاب بدن برساووش را می شکافد و کریتوس فاتح این جنگ نیز می شود.
Icarus : ایکاروس فردی مسن است که به حات دیوانگی رسیده است ، او داری دو بال است که با موم به بدنش چسبیده شده است ، کریتوس برای رفتن با سرزمین اطلس به این دو بال نیاز دارد ، کریتوس بال های ایکاروس را درخواست می کند اما او امتناع می ورزد و جنگ بین کریتوس و ایکاروس در می گیرد. انها از دره ای پایین می افتند و کریتوس در حال سقوط موفق به کندن بال های ایکاروس و نجات خود می شود.
Last Spartan : کریتوس پس گذشتن از سرزمین اطلس به مکانی تاریک می رسد و با یک انسان مثل خودش روبرو می شود ، پس از جنگ و مقاومت خوب اسپارتان مقابل کریتوس ، کریتوس او را از پای در می اورد و سپس متوجه می شود او یک سرباز اسپارتانی زیر دست خودش بوده است . او قبل از مرگش حرف هایی به کریتوس می زند که او را از ادامه ی راه نا امید می کند.
Kraken : کریتوس پس از حرف های سرباز به kraken می رسد و نا امید از همه جا هیچ مقاومتی در مقابل او نمی کند ولی در ادامه به خود می اید و با کمک گرفتن از بالاهایش موفق می شود کار او را یکسره سازد.
Sisters of Fate : کریتوس برای بازگرداندن زمان به عقب با مقاومت خواهران سرنوشت مواجه می شود و مجبور به مبارزه با انها می شود . او ابتدا با لاخسیس و اتروپوس مبارزه می کند و انها را شکست می دهد و در ادامه کلوتو ، خواهر اخری را هم شکست می دهد و موفق می شود زمان را به عقب بازگرداند.
Zeus : فکر میکنم در قسمت داستان توضیحات لازم در مورد جنگ بین کریتوس و زئوس را داده باشم اما در تکمیل نکته های قبلی باید عرض کنم تمامی مشقت ها و جنگ های قبلی در قسمت دوم بازی برای رسیدن کریتوس به این مبارزه و شکست دادن زئوس بود.

بخش هفتم : معرفی دشمنان موجود در بازی

یونان سرزمینی اساطیری است و موجودات اساطیری ان هم یکی دو تا نیستند . به جرعت می توان گفت سری بازی های god of war یکی از بهترین مراجع برای اشنایی و شناخت تعدادی از این موجودات می باشد . اکنون تمامی دشمنانی که کریتوس در gow1.2 با انها دست و پنجه نرم کرد را به اختصار خدمت شما عزیزان و علاقه مندان معرفی خواهم کرد.

God of war 1,2
Undead legionnaires : از سربازان اریس هستند و از لباس و زره های جنگجویان یونان باستان استفاده می کنند. عکس(1)
Undead Archers : این موجودات معمولا از دور مبارزه می کنند و می توانند گلوله های اتشین پرتاب کنند . انها سپر ، شمشیر و تجهیزات دیگر ندارند و اکثرا به صورت گروهی حمله می کنند.
Minotaurs : انها حدود هشت پا ارتفاع دارند و اناتومی انها نزدیک به انسان است . انها روی پای عقبی خود راه می روند و در اواخر بازی بسیار قدرتمند می شوند ، و کریتوس اکثرا با فرو کردن شمشیر در گلوی انها ، انها را از بین می برد.(2یا.3)
Cyclops : انها غول های چاقی هستند که تنها یک چشم در وسط سرشان دارند و شبیه به انسانهای اولیه می باشند(4یا5)
Harpies : این موجودات زنان ناقص نیمه پرنده ای هستند که به صورت فردی بسیار ضعیف می باشند و اکثرا به صورت گروهی حمله می کنند و می توانند گاز یا چنگ بگیرند و بعضی دیگر نیز می توانند منفجر شوند . حملات انها به صورت دسته جمعی می تواند کریتوس را از پای در اورد.(6یا7)
Wraiths : این موجودات روح افراد خبیث در جهنم هستند که با حاله ای از دود سیاه ظاهر می شوند و از زیر زمین حمله می کنند . همچنین انها یک شمشیر تیغه دار هم دارند(8یا9)
Gorgons : انها موجوداتی شبیه به انسانها هستند با رنگی سبز و به صورت خزنده حرکت می کنند ، جنس انها اساسا ماده است و به جای مو روی سرشان اجساد مار های کوچک است. انها قادرند با پرتو چشم خود دیگر موجودات را به سنگ تبدیل کنند.(10)
Sirens : موجوداتی شبیه به زنان با موی بلند چتری و ناقص و چهره ی زشت ، به راحتی نمی توان مکان انها را پیدا کرد مگر با گوش کردن به صدای اوازشان.(11)
Satyrs : انها قدی حدود 6-7 پا دارند و روی پاهای عقبی خود راه می روند ، باید گفت انها جنگجویانی ماهر هستند و توسط نیزه های منحصر به فرد مبارزه می کنند. انها در هر شرایطی قادر به مبارزه هستند و تبهر اصلی انها در دفاع کردن مقابل ضربه های مداوم است .(12یا13)
Centaurs : موجوداتی که نیمی از انها انسان است و نیم دیگر انها اسب ، انها از سر تا کمر زره دارند و از کمر به بعد تبدیل به اسب می شوند. سلاح انها برای مبارزه ، شمشیر ، نیزه و تیرو کمان است البته گاهی گلوله های اتشین هم پرتاب می کنند.(14یا15)
Cerberus : سگ های سه سری هستند که حدود 8-10 پا بلندی قامت دارند ، نفس انها به صورت اتش است ، همچنین به سرعت قادر به تولید مثل و تشکیل نوزاد هستند که این نوزاد ها به سرعت بالغ و هم اندازه خودشان می شوند . سربروس ها یکی از قدرتمن ترین دشمنان کریتوس هستند.(16)
Cerberus seeds : همان توله سگ های کوچکی هستند که توسط سربروس ها متولد می شوند و به سرعت بالغ میشوند.(17)

در قسمت دوم بازی gow موجودات و دشمنان جدیدی اضافه نمی شوند به جز چند جانور مخصوص جزیره خلقت که معرفی خواهم کرد . اما تنوع گونه های انها بیشتر می شود و حس تکراری شدن دشمنان کمتر به بازیکن دست می دهد .
از موجودات اضافه شده در gow2 می توان به Rhodes Soldiers ، cursed Remains ، wild boars ، griffins ، Nymphs ها اشاره کرد .


» نظر