سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه شرکت بازی سازی EA

 تاریخچه شرکت بازی سازی EA


 

در سال 1982 تریپ هاوکینگز که پیش از این مدیر بازاریابی شرکت اپل بود و دان ولن تاین از شرکت سیکویا کپیتال تصمیم بر یک سرمایه گذاری 200/000 دلاری برای ساخت یک شرکت در زمینه ی سرگرمی به نام Amizin Software گرفتند.مدتی بعد ان ها این سرمایه را به 2 میلیون دلار افزایش دادند و اقدام به استخدام کارمندان جدید گرفتند که به بهبود شرکتشان کمک کرد.

 

کارکنان شرکت از نام شرکتشان ناراضی بودند و به همین دلیل تریپ هاوکینگز جلسه ای تشکیل داد نخست تصمیم بر این گرفته شد که نام شرکت را به Electronic Artists تغییر دهند اما بعد تصمیم بر این گرفته شد که نام شرکت را Electronic Arts بگذارند.

 

در سال 1991 کارکنان EA تصمیم گرفتند که بازی های خود را به صورت مولتی پلتفرم عرضه کنند اما تریپ هاوکینگز با این امر مخالف بود ولی چون بیشتر کارکنان با این امر موافق بودند تریپ هاوکینگز از سمت خود استعفا داد و لری پروبست مدیر عامل این شرکت شد.

 

شاید بهتر باشد که نقطه ی شروع محبوبیت EA را از دهه ی 90 دانست زیرا در این دهه افراد مبتکر زیادی به EA ملحق شدند در اواخر دهه 90 EA با ساخت مدال افتخار پا به عرصه ی محبوبیت جهانی گذاشت.

 

در سال 2005 EA با ساخت NFS:Most Wanted محبوبیتش را دوچندان کرد و این عنوان توانست پرفروش ترین بازی سال شود.در همان سال هم EA نسخه ی دوم را از بتلفیلد عرضه کرد که توانست عنوان پرفروش ترین بازی به سبک اول شخص شوتر را از ان خود کند(شاید چون در ان سال عنوانی از COD عرضه نشد).

 

همچنین EA در سال بعد نیز این روند را تکرار کرد و با عرضه ی NFS:Carbon این سری را به اوج خود رساند و این بازی نیز توانست عنوان پرفروش ترین بازی سال را نصیب خود کند.

 

در سال 2007 EA تغییرات زیادی به خود دید.در این سال لری پروبست از مدیریت کنار رفت و جان ریسیتیلو جایگزین او شد.یکی از اولین اقداماتی که ریسیتیلو انجام داد چند بخشی کردن EA بود و هر بخش مسئول ساخت بازی های مخصوص خود بود این کار باعث شد که EA بازی هایی بیشتر و با کیفیت بالاتر عرضه کند(از نظر خودم یکی از دلایلی که بازی های EA کمتر تاخیر میخورند به خاطر همین اقدامات ریسیتیلو است).

 

همچنین در سال 2007 با عرضه Crysis انقلابی در زمینه ی تکنولوژِی و گرافیک در صنعت بازی سازی ایجاد کرد و همچنین در همان سال به عنوان هشتمین شرکت طراحی نرم افزار شناخته شد.

 

در سال 2008 یک نسخه از سری فیفا را عرضه کرد که توانست پرفروش ترین بازی سال شود و پول زیادی به جیب EA زد و سرانجام توانست به رقیب خود یعنی PES غلبه کند و در همان سال هم گزارش شد که EA در ان سال بیش از 4 میلیارد دلار در امد داشته است.

 

اگرچه از سال 2008 به بعد عنوان های EA نتوانستند پرفروش ترین بازی سال شوند اما هر ساله درامد EA بالاتر میرود و از تمام شرکت ها بیشتر است در سال 2011 EA با عرضه نسخه ی سوم از بتلفیلد و فیفا 2012 توانست با فروش ان ها روی هم جدا از بقیه عنوان هایش 30 میلیون نسخه از ان ها را به فروش برساند.


» نظر