سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصاحبه با سازنده ی fifa 13

 مصاحبه با سازنده ی fifa 13
FIFA 13 که هم اکنون مراحل آخر ساخت خود را می گذراند ، آماده انتشاری بزرگ در حدود کمتر از دو ماه دیگر می باشد. برای تغییرات قابل توجهی که در بازی صورت گرفته مانند: تاثیرات واقعی بازیکن بر روی توپ و هوش مصنوعی ارتقا یافته بازی، خبرنگار VG247 به سراغ توسعه دهنده بازی رفته است تا گفتگویی در این مورد داشته باشد.

 





VG247 : قراراست که FIFA 13 ماه بعد منتشر شود، چقدر مطمئن هستید که به اهدافی که مقرر کردید در این بازی دست یافته اید؟


Nick Channon ، تهیه کننده از تیم EA Canada: خوب، ما به مراحل اخر ساخت بازی نزدیک می شویم، به مرحله صیقل دهی (Polish) نهایی بازی رسیدیم و ایرادات و باگ های بازی را مرتفع میکنیم. تمرکز امسال ما بر روی تغییرات عمده در بخش گیم پلی بازی بوده است.

همچنین ما بخش تاثیر واقعی بازیکن و تغییراتی که سال قبل در بخش دفاع ایجاد کرده بودیم ، در این نسخه ارتقا و بهبود داده ایم. تغییراتی که در این دو بخش انجام دادیم به مراتب کلی تر و بهتر از شماره قبل صورت گرفته است. دفاع کردن در بازی به بازیکنان اجازه می داد که مدت زمان زیادی توپ را در تصاحب خود داشته باشند، اما من معتقدم وقتی که در شماره ی قبلی شما سعی در پاس دهای به هم تیمی هایتان داشتید، هم تیمی هایتان به نوعی ایستا به نظر می آمدند.

بنابراین ما میخواستیم که تغییرات زیادی در بخش هوش مصنوعی تهاجمی بازی به وجود بیاوریم، ما به نوعی بخش هوش مصنوعی بازیکنان را هنگام حمله بازسازی کردیم، الان بازیکنان میتوانند حمله ها موثر زیادی با فرارشان ایجاد کنند، شما در عین فرار مهجمتان میتوانید فرار بازیکنان دیگر را همزمان شاهد باشید. این به شما اجازه یک حمله همه جانبه را میدهد می توانید تیم مقابل را غافلگیر کنید. همچنین ما روش ها دویدن در بازی را هم بازسازی کرده ایم، در این بازی شما می توانید به صورت منحنی وار بدوید-توانایی رفتن به پشت دفاع حریف ، یا بر روی شانه های مدافعان!

تغییرات اعمال شده بر روی بازی بسیار زیاد می باشد و تفاوت بسیاری با شماره های قبلی این بازی جدید دارد و با تکنولوژی جدید ما به شما اجازه یک فوتبال روان را میدهد. از تغییرات بزرگ ایجاد شده ی دیگر، موتور Impact Engine به ما اجازه ایجاد تنوع در سراسر زمین فوتبال میدهد مانند برخورد های بازیکنان و ... ما میخواستیم این تغییرات را در همه جنبه های بازی به ارمغان بیاوریم.



VG247 : در چه مواردی سیستم تاثیر بازیکنان توانسته گیم پلی بازی را تغییر بدهد؟!

این بخشی از تکنولوژی ما برای برخوردهای بازی می باشد که آنها را بسیار واقع گرایانه تر جلوه می دهد، ما کارهای بسیاری در این زمینه امسال انجام دادیم بر روی سیستم هل دادن یا گرفتن که تعامل بازیکنان در هنگام تصاحب توپ انجام می دهند، چه زمانی که توپ را در تصاحب دارند چه زمانی که بدون توپ هستند، در بازی سال قبل این کار فقط وقتی که صاحب توپ بودید انجام می شد.

یکی از تغییرات دیگر که به نظر ما یکی از بزرگترین تغییراتی که تا بحال در FIFA ایجاد کرده ایم ، کنترل با اولین لمس (تماس توپ) می باشد، که در قالب سیستمی که نظاره گر این است که چگونه بازیکنان واقعا میتوانند توپ را کنترل کنند ، می باشد.کاری که این سیستم می کند این است: به سرعت پاس داده شده نگاه میکند و جایی که پاس از آن سمت می آید. ما نبود این مورد را در شماره های قبلی بازی به شدت احساس می کردیم.

یه این معنا که بازیکنان احساس می کردند که همیشه توپ را در کنترل کامل در اختیار دارند، احساسی که به هیچ وجه واقع گرایانه به نظر نمی رسید. همچنین بازی این تفکر را به شما نمی داد که شبیه یک فوتبالیست وقتی توپ را از حریف میگیرید و شروع به دویدن و مانور دادن در مقابل مدافع حریف بکنید.



VG247 : چگونه سیستم کنترل با اولین لمس کنترل توپ و حرکات را می تواند به شکل صحیح خود نشان دهد؟



این قابلیت تنوع زیادی به بازی می بخشد، اما نکته کلیدی این است که به هیچ وجه این قابلیت به صورت تصادفی اتفاق نمی افتد، و این بسیار مهم است به این علت که ما نمی خواستیم چیزی که به صورت تصادفی اتفاق می افتد را بسازیم. در عوض این خلق دوباره ی چگونگی واکنش توپ در دنیای واقعی است. همچنین این قابلیت می تواند فرصت های بیشتری را مهیا کند، و نیز چه قدر فاصله بین بازیکن و توپ وجود دارد، چیزی که واقعا بازی ما را تغییر میدهد.



VG247 : غیرقابل پیش بینی بودن بازی حس جالبی را به کاربر منتقل نمی کرد به نظر می آمد که بازی با تقلب قصد برد شما را دارد، مکانیزم شما در این مورد به چه شکلی است، آیا متوجه واگذار کردن بیش از حد بازی به شانس نیستید؟



بله، ما در این مورد کارهای بسیاری را انجام داده ایم، و در واقع الان این موضوع رو به اتمام داریم می رسانیم. ما می خواهیم توپ بسیار واقع گرایانه در هنگام برخورد با توپ به نظر برسد، به این علت که وقتی توپ به بدن یا پای بازیکن می چسبد ، بسیار غیر واقعی جلوه می کند.

خوب چگونه ما این مورد را اصلاح کردیم؟ در تفاوت کوتاهی اگر توپی را به مسی بدهید، او نمیتواند هنوز به طور کامل توپ را در اختیار خود داشته باشد.این در واقع نکته ای میتواند باشد که اعتبار حرف شما را از بین میبرد. این مورد جز آن چیزهایی می باشد که ما حدود 4،5 ماه گذشته بر روی آن کار می کنیم.

تمام این ها در مورد ایجاد سیستمی است که چگونه توپ میتواند به طور طبیعی بر روی پا جلوه کند. به وسیله بازی ما تمام این اهداف بر آورده شده اند. اولا ،فاصله ای که به مدافعان اجازه میدهد تا برای انجام عملیاتی مانند هل دادن یا گرفت حریف بوسیله تاثیرگذاری بازیکن فراهم آمده است و ثانیا وقتی شما به عنوان مهاجم، توپ از پایتان کمی فاصله میگیرد، برای شما فرصت های فراوانی را به وجود می آورد مانند آماده کردن توپ برای یک شوت دقیق و زیبا.



VG247 : شما اشاره کردید که هوش مصنوعی بازی بسیار انفعالی و هوشمند خواهد بود، این عامل چه تاثیری در درجه سختی بازی می تواند داشته باشد؟ آیا به طور مثال مهاجمان با تعقیب مدافعان بی رحم مواجه خواهند شد؟



اتفاقا این عامل بازی را بسیار از جهاتی برای شما متعادل خواهد کرد، یکی از کارایی های آن این است که به شما اجازه به ثمر رساندن گل به چند شکل مختلف را می دهد. برای بسیاری از کاربران عادی ، مدت ها بعد از بازی کردن ، تمایل به پیش بینی کردن بازی زیاد می شود و و تنوع زیادی در شکل به ثمر رسیدن گل دیده نمیشود.

جاییکه الان، بازیکنانی که با هوش مصنوعی هوشمند به سمت شما حمله میکنند، شما اختیارات زیادی دارید. شما هنوز باید تمام کنید و گل خود را به ثمر برسانید، اما در بازی جدید این احساس وجود دارد که راه های زیادی در اختیار شما برای گلزنی قرار وجود دارد. برای کاربران حرفه ای، ما مشخصا کارهای زیادی برای دفاع کردن انجام داده ایم، برای اینکه مطمئن شویم که هوش مصنوعی می تواند فرار های صورت گرفته از سمت حریف را به خوبی تشخیص دهد.



VG247 : مکانیزم های زیادی به نظر میرسد که در بازی تغییر کرده اند، و همیشه احساس تازگی در بازیهایی مثل FIFA که سالانه منتشر می شوند حس میشود . معمولا خشنودی از خود وقتی حاصل می شود وقتی که شما در کاری که انجام میدهید بهترین هستید. به نظرتان چقدر ایجاد نوآوری در بازی برایتان چالش انگیز است؟



به نظر من ما هیچ وقت احساس خوشنودی از خود را نداریم ، چیزی که همیشه در تیم خود به آن تاکید کرده ایم. FIFA یک محصول بزرگ است و مهم بودن آن واضحا بر روی ما فشار وارد میکند. ساخت بازی ای با میانگین نمره ی 90 افتخار بزرگی برای ما است ، وقتی که همچنین موفقیتی حاصل شد ، باید آن را به بهترین شکل نیز ادامه داد.

پس برای ما هرگز همچنین احساسی به وجود نمی آید به این علت که با استانداردهایی که ما تعیین کردیم سازگاری ندارد.ما باید سالانه بازی خود را با ویژگی های جدید تر آراسته کنیم و نسبت به قبل آن را تکامل ببخشیم.

سال قبل ما دو تغییر اساسی در بازی خود ایجاد کردیم: Impact Engine و سیستم دفاع تاکتیکی و بهینه شده که به واقع گرایانه شدن گیم پلی بازی که تغییر بزرگی در احساس بازی شما ایجاد می کرد.

همچنین ما سیستم دریبلینگ جدیدی را به وجود آورده ایم که بسیار باری کاربران جالب خواهد بود، سیستمی که به شما اجازه کارهایی را میدهد که قبلا قادر به انجام آن نبودید، پس در بازی تفاوت های بسیاری می توانید مشاهد کنید. این تغییرات به منزله حفط استانداردهایی می باشد که ما تعیین کردیم، برای این که هر سال بهترین بازی ممکن را به بازار عرضه کنیم.



VG247 : ویژگی جدید Kinect است. این قابلیت به چه شکلی بر تجربه بازی میتواند اضافه کند و چرا شما تصمیم گرفتید که عکس العمل داوران را هنگام گلایه کردن بازیکنان اضافه کنید؟



اول از هر چیزی، ما میخواستیم ویژگی Kinect را اضافه کنیم به این علت که معتقد بودیم بازی ما را زیباتر خواهد کرد. ویژگی های اصلی با فعال سازی صدا پدید می آید، تعویض ها ، تاکتیکها و به طور کلی استفاده از صدا برای کنترل چیزهای مختلف، پس شما نیازی به Pause کردن بازی نخواهید داشت. این چیزی است که به نظر ما بازی را زیباتر کرده است.

ویژگی که شما در مورد آن صحبت کردید، ما احساس کردیم که می تواند بهترین راه در به کارگیری تکنولوژی برای ایجاد لحظات خوش و خنده دار باشد به شکلی که این ویژگی در Career Mode واقعا جواب میدهد که بهتر است تا زمان انتشار بازی حرفی در مورد آن نزنیم!!



VG247 : چالش های بزرگی که شما در طول چرخه تولید سالانه خود با آن مواجه هستید چه چیزهایی هستند؟!



خوب به نظر من بزرگترین چالش این است که شما فقط 1 سال فرصت دارید، و وقت زیادی در اختیار شما قرار ندارد ، من معتقدم آنچه که تیم در طول یک سال انجام داده فوق العاده است. ما تیم اختصاصی بسیار قدرتمندی در اختیار داریم، و مطابق آنچه که قبلا گفتم ما هر سال بهترین بازی که می توانیم به بازار عرضه میکنیم.

چرخه کوتاهی است و در طول آن ما سعی میکنیم تغییرات زیادی تا آنجا که ممکن است انجام دهیم، نه فقط به خاطر آن بلکه به خاطر این که به شکل اساسی در بازی تغییرات خود را ایجاد کنیم. من فکر میکنم ما در طول این سال بسیار عالی عمل کرده ایم. پس این میتواند بزرگترین چالشی که ما با آن روبرو شده ایم باشد.

در بخش ایده ها، ما در موقعیت های بسیاری قرار گرفته ایم که بسیاری از ایده ها را بررسی کردیم و برخی از آن ها را در بازی پیاده سازی کردیم. همچنان ایده های زیاد بسیاری داریم که امیدواریم تحقق بخشد. ما در طول 5،4 سال پیش بسیار موفق بودیم، ما نیز دوست داریم این موفقیت ادامه داشته باشد.

» نظر