سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش برای افزایش طول عمر کنسول بازی خود

روش برای افزایش طول عمر کنسول بازی خود

با توجه به اینکه این روزها،بازی های زیادی روانه بازار شده و گیمرهای عزیز و سخت کوش مجبورند بصورت فشرده و طولانی مدت بازی کنند،تصمیم گرفتم 10 روش را برای افزایش طول عمر کنسولتان به شما توصیه کنم.


[]1- کنسول خود را در جای مناسب با تهویه مناسب قرار دهید (از قرار دادن کنسول در جاهای گرم و بدون چرخش هوا جدا خوداری کنید)
[]2- هرگز کنسول خود را بر روی قالی یا سطوح پشمی و پرز دار قرار ندهید. ( به علت به هوا برخاستن ذرات و پرزهای موجود بر روی سطوح و مسدود کردن خروجی ها و مبدل های حرارتی کنسول ها، که خود باعث ایجاد Heat Trap در داخل کنسول میشود، و عمل تهویه و چرخش هوا به خوبی انجام نمیگیرد. اگر امکان این عمل نیست، بهتر است کنسول را بوسیله چند پایه یا جسمی با کمی ارتفاع نسبت به سطح قرار دهید و همچنین از قرار دادن کنسول، بدون فاصله نسبت به دیورا و اجسام خودداری کنید.)
[]3- اگر بصورت مستقیم و با استفاده از خود دیسک های نوری بازی میکنید، بهتر است کنسول خود را در حالت افقی قرار دهید، در غیر اینصورت بهتر است معمولا کنسول در حالت عمودی قرار گیرد، چون عمل تهویه بهتر انجام میگیرد)
[]4- سعی کنید بازی هایی، که بصورت طولانی مدت و مرتبا انجام میدهید را، بر روی هارد کنسول خود نصب کنید (زیرا هم به درایو دستگاه صدمه کمتری میرسد و هم درایو دستگاه به حالت ایستا در می آید و گرمای کمتری تولید میشود و همچنین طول عمر لنز درایو دستگاه، به طور چشمگیری افزایش میابد. همچنین بارگذاری ها و load شدن جزئیات کمی سریع تر و بهتر صورت میگیرد)
[]5- اگر بصورت کپی بازی میکنید، بازی های خود را از مراکز معتبر و با کیفیت مرغوب تهیه کنید. (بخاطر اینکه برخی از تولید کنندهای باز یهای کپی از دیسک های نا مرغوب با سرعت رایت نا مناسب استفاده میکنند)
[]6- هرگز دیسک هایی که دارای ترک، خش های عمیق، یا اعوجاج سطح هستند را، در درایو دستگاه قرار ندهید. (چون باعث آسیب دیدن لنز و در برخی موارد شکستن دیسک در داخل محفظه درایو میشود و شما را با مشکلات عدیده ای مواجه میسازند. همچنین اگر دیسکی را در داخل درایو دستگاه قرار دادید و دستگاه به شما ارور کثیف بودن را اعلام کرد، بهترین راه پاک کردن سطح دیسک با استفاده از یک پارچه ابریشمی نرم و لطیف است)
[]7- اگر قصد دارید طولانی مدت و بدون وقفه بازی کنید، بهتر است مدت زمان بازی کردن خودتان را به دو الی سه بخش مجزا تقسیم کنید و میان هر قسمت، ابتدا کنسول خود را به مدت یک ساعت خاموش کنید و سپس به دستان و چشمان خود استراحت دهید. (چون خاموش و روشن کردن مکرر کنسول باعث آسیب دیدن قطعات الکترونیکی آن و همچنین آسیب رسیدن به اتصالات آن ها میشود و از طرفی هنگام بازی کردن افراد فراموش میکنند به میزان کافی پلک بزنند و سطح چشم افراد، خشک میشود و احتمال ملتحب شدن آن به شدت افزایش پیدا میکند، بهترین راه حل شستشوی چشمان با آب سرد است)
[]8- از باطری های قابل شارژ غیر استاندارد با سطح ولتاژ نا مناسب هرگز استفاده نکنید. باطری های استاندارد و اورجینال با سطح ولتاژ و جریان ماسب، برای این کار توصیه میشود. (زیرا برخی از المان ها و قطعات الکترونیکی درون کنترلر دستگاه، دارای تحمل جریان و ولتاژ خاص و محدودی هستند و بر اثر گذشتن مقادیر بیش از حد، دچار اختلال و بعضا سوختگی میشوند. دوستان توجه کنند که باطری های شارژی دارای سطح ولتاژ کمتر ولی جریان بیشتری نسبت به باطری ها معمولی هستند)
[]9- منبع تغذیه کنسول خود را، در جای خنک و بدون پرز قرار دهید و همیشه از محکم بودن اتصالات و پورت های دستگاه، اطمینان حاصل کنید.
[]10- در مواقعی که شبکه برق دچار مشکل نوسان یا اضافه ولتاژ یا کاهش ولتاژ بیش از حد هست، از ادامه بازی کردن خود منصرف شوید و دستگاه را خاموش کنید. (زیرا منبع تغذیه دستگاه دارای یک مدار ثبات گر (استابلایزر) هست که محدوده خاصی از نوسانات را، بطور خودکار پاسخ میدهد و دستگاه شما را محافظت میکند، اما اگر تغییرات و نوسانات ناگهانی و شدید باشند، در برخی موارد فرمان قطع ولتاژ از طریق رله های مربوطه ارسال نمگیرد و دستگاه در حالت غیر ایمن، به فعالیت خود ادامه میدهد و این مساله میتواند باعث بروز مشکلات جدی شود)

دوستان عزیز توجه کنند که اگر به هر دلیلی، مشکلی برای کنسول شما پیش آمد، ضمن حفظ خونسردی و آرامش خود، دستگاه را خاموش کرده و به مدت یک ساعت هرگز آن را روشن و خاموش نکنید، زیرا در برخی موارد ایرادات جزئی و قابل تعمیر هستند و با تکرار عمل خاموش-روشن دچار ایرادات دائمی و جدی میشوند که بعضا قابل تعمیر نیست. (همچنین همه موارد بالا برای کامپیوترهای قابل حمل هم،صادق است)

» نظر