سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تبدیل USB joystick به Xbox360 joystick

 آموزش تبدیل USB joystick به Xbox360 joystick

احتمالا خیلی از شما همیشه این سوال براتون پیش اومده که چرا نمیتونید همه ی بازی هارو با دسته یا گیم پد یا همون joystick بازی کنید. چرا با USB joystick نمیشه تمام دریبل های FIFA یا PES رو اجرا کرد ؟ چرا خیلی از بازی ها از جویستیک کامپیوتر پشتیبانی نمیکنند ؟ شاید هم شما چندین بار دسته ی xbox360 رو تو دستتون گرفته باشید و دوست داشتید که تنظیمات دسته ی pc تون دقیقا با اون مطابقت کنه. خب شما در همچین شرایطی دو راه دارید: 1 - خرید جویستیک xbox360 به همراه گیرنده برای pc که روی هم با گرونی دلار ، در حال حاظر چیزی حدود 150 تومن به بالا در میاد براتون! 2 - استفاده از این آموزش که رایگان هم هست!

 

باز مورد دوم خودش به 2 زیر شاخه تقسیم میشه: 1 - استفاده از xpadder که فقط برای پشتیبانی بازی ها از جویستیک به کار میره و کار باهاش هم خیلی سخته 2 - استفاده از نرم افزار tocaEdit xbox360 contoller که هم کار با اون آسانه و هم این قابلیت رو بهتون میده که تنظیمات گیم پدتون رو دقیقا مطابق با گیم پد xbox360 کنید.

 

آموزش:

 

روش اول ( روش اول خیلی سادست. فرقش با روش دوم اینه که دیگه شما لازم نیست دکمه هارو تنظیم کنید. و این تنظیمات رو خودم استفاده میکنم که مطابق تنظیمات اصیله گیم پد xbox360 هستش. البته اگه خواستید میتونید از روش اول اقدام کنید و باز خودتون یه سری تغییرات در تنظیماتش ایجاد کنید)

 

1 - دریافت فایل:

 

این فایل رو دانلود کنید.

 

2 - باز کردن فایل زیپ:

 

فایل زیپ رو اکسترکت کنید تا به حالت عادی در بیاد

 

3 - کپی کردن فایل ها

 

شما 4 عدد فایل میبینید. که عبارت اند از : xinput1_3.dll و x360ce.ini و x360ce.exe و msvcr100.dll . این چهار فایل رو دقیقا باید کپی کنید جایی که بازی نصب شده. یا بهتر بگم اون جایی که فایل اجرایی بازی قرار داره. مثال : C:Program Files (x86)2K GamesBorderlands 2Borderlands 2BinariesWin32 .( البته همه ی بازی ها بدین شکل نیستند و هر بازیی فایل اجراییش جای خاصی ریخته میشه. ولی شما فقط بدونید که این فایل ها باید اونجا کپی بشند )

 

4 - وارد بازی بشید و از بازی لذت ببرید!

 

روش دوم ( در این روش شما باید تنظیمات رو خودتون انجام بدید و برای کسانی کاربرد داره که دوست دارند برای هر بازی تنظیمات خاصی رو اعلام کنند )

 

1 - دریافت فایل :

 

این فایل رو دانلود کنید.

 

2 - باز کردن فایل زیپ :

 

فایل زیپ رو اکسترکت کنید تا به حالت عادی در بیاد

 

3 - فایل x360ce.exe رو باز کنید:

 

4 - تب Generic USB Joystick رو انتخاب کنید.

 

این تب سمت راست تب Force Feedback  قرار داره. ( البته اسم ها با توجه به مدل جویستیک ها در این تب فرق میکنه )

 

5 - legitech Driving Force GT USB را انتخاب کنید:

 

از طریق منوی سمت چپ گزینه ی LOAD که در حالت معمولی روش نوشته ی Presets رو میبینید.

 

6 - گزینه ی Load رو انتخاب کنید.

 

7 - بازگشت به تب General و انتخاب تنظیمات دلخواه

 

به تب General برگردید و تنظیمات دلخواهتون رو اعمال کنید. البته برای راحتی کار میتونید تک تک دکمه های جویستیکتون رو بزنید و ببینید روی چه دکمه ای روی جویستیک x360 نمایش داده میشه ( توجه داشته باشید که با زدن هر دکمه ی جویستیکتون، اون دکمه روی جویستیک xbox با نقطه ی سبز نمایش داده میشه ) و اون رو به حالت  گیم پد xbox تغییر بدید.

 

8 - گزینه ی Save رو انتخاب کنید و فایل رو سیو کنید

 

9 - کپی کردن فایل :

 

همونطور که در روش اول توضیح دادم، فایل رو در محل نصب بازی کپی کنید

 

10 - وارد بازی بشید و از بازی لذت ببرید!

 

نکات مهم :

 

1 - حتما قبل از انجام مراحل ، usb جویستیکتون به کامپیوتر وصل باشه

 

2 - این روش تقریبا برای همه ی بازی ها جواب میده و بازی هایی مثل alan wake ، Skyrim , Borderlands 2 و need for speed run و ..... تست شده و جواب هم داده

 

3 - یکی از بزرگترین مزیت های ایجاد تنظیمات xbox360 gamepad در جویستیک ، نسبت استفاده از  گیم پد معمولی کامپیوتر اینه که آنالوگ های گیم پد xbox360 دقیقا 360 درجه میچرخند، در حالی که فقط ظاهر گیم پد های معمولی اینطوری نشون میده که قابلیت چرخش 360 درجه رو داره، ولی در واقع تعداد جهاتش به زور به یه عدد دو رقمی میرسه!

 

4 - اگر احیانا از استفاده از این روش ، بعد از یه مدت پشیمون شدید و دلتون برای کیبورد و موس تنگ شد! میتونید از طریق اسم ، این فایل هارو پاک کنید و دوباره وارد بازی بشید.

 

5 - به نظر من از روش اول استفاده کنید خیلی درد سر کم تری داره. ولی اگه تمایلی به انجام این روش ندارید و احیانا نتونستید کلید هارو دقیق پیدا کنید، فایل اول رو دانلود کنید و با توجه به روش چیدمان کلید های اون، تنظیمات دلخواهتون رو اعمال کنید.

 

6 - بازی های مختلف تنظیمات مختلفی هم در پی دارند. مثلا خیلی از بازی ها نیاز به فعال کردن xinput های مختلفی دارند تا امکان استفاده از اون فراهم بشه. مطابق شکل زیر میتونید از طریق تنظیمات این xinput هارو فعال کنید.

 

 


» نظر