سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اینترنت ملی 10 هزار تومان و سرعت 2 مگابایتی

علی اصغر انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات گفت: در شبکه ملی اطلاعات، کاربران برای دسترسی به سرعت 2 مگابیت بر ثانیه در حدود اینترنت 128 کیلوبیت بر ثانیه و رقمی در حد 10 هزار تومان هزینه باید بپردازند.

علی اصغر انصاری در گفتگو با مهر با بیان اینکه راه اندازی این شبکه تکلیف قانونی در برنامه پنجم توسعه و برای فراهم آوردن زیربنای کشور است اظهار داشت: این شبکه به عنوان یک زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی برای توسعه دولت الکترونیکی معرفی شده و تمام دستگاههای اجرایی باید به این شبکه متصل شوند.

 

وی تصریح کرد: یکی از سرویسهایی که در این شبکه به عنوان سرویس عمومی تعریف شده دسترسی به اینترنت بین الملل است و این نگرانی که شایع شده با شبکه ملی اطلاعات، اینترنت بین الملل مسدود می‌شود کاملا رد می‌شود و صحت ندارد. به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات، در مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات دو بخش درنظر گرفته شده که یک بخش کاملا اختصاصی برای دستگاهها و بانکها خواهد بود و یک بخش عمومی مربوط به اتصال کاربران عمومی است. وی در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران و تهدید حریم خصوصی در شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: بحث حریم خصوصی از طریق اپراتورها پیگیری می‌شود و اینکه امکان دسترسی به حریم خصوصی وجود داشته باشد به طور کلی منتفی است.



اینترنت ملی از کی شروع به کار میکند ؟

فاز آزمایشی اینترنت ملی موفقیت آمیز بود

 

حکیم جوادی با اشاره به هماهنگی هایی که با مجموعه های مورد نظر در حال انجام است از اجرای موفقیت آمیز فاز آزمایشی شبکه ملی اطلاعات از سوی چند شرکت PAP برای برخی کاربران دستگاههای اجرایی خبرداد و تاکید کرد که مشکل خاصی در اجرای این شبکه وجود ندارد.

 

اینترنت ملی فعلا برای کاربران دولتی و شبکه های اختصاصی

 

وی عملیاتی شدن اینترنت ملی را شامل دو بخش کاربران دولتی و شبکه های اختصاصی و نیز کاربران خانگی عنوان کرد و به مهر گفت: در فاز نخست راه اندازی این شبکه برای کاربران دولتی و شبکه های اختصاصی خواهد بود که نهایتا تا پایان امسال انجام می شود و در مورد کاربران خانگی فعلا برنامه زمان بندی نهایی نشده است.

 

وی انتقال میزبانی سایتهای داخلی به داخل کشور را از جمله اقداماتی عنوان کرد که می تواند کمک موثری به اجرای سریعتر این طرح کند و تصریح کرد: اینترنت بین الملل و شبکه ملی اطلاعات دو مقوله کاملا جدا است که با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، اینترنت بین الملل کمافی السابق ادامه خواهد داشت و تنها ترافیک کاذب را روی اینترنت کاهش خواهیم داد و سرعت دسترسی به سایتهای داخلی افزایش می یابد.

 


» نظر