سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرونده ی بازی Legacy of Kain

نازگات ... مکانی که در آن زمان معنی ندارد ... مکانی برای فرمانروایی ظالمان . یک ضد قهرمان ، دشمن یک ضد قهرمان دیگر است ... کین و رازیل ... دو ضد قهرمان که خودشان را یک قهرمان می دانند !   دو خون آشام که هر دو نمی دانند با هم دشمنند یا دوست ! کین اولین شخصی است که با او آشنا می شوید . او تبدیل به یک خون آشام پلید می شود و پس از آن توسط فرمانده هیلدن ها به بازی گرفته می شود . راهی را انتخاب می کند که هیچ بازگشتی ندارد ... او در نهایت باید بین قربانی کردن خودش و آرامش نازگات یکی را انتخاب کند . اگر او خودش را بکشد ، نسل خون آشام ها منقرض می شود و اگر نکشد نازگات به آشوب کشیده می شود ...

اما کین مغرور تر از آنی است که بخواهد خودش را بکشد . پس این کار را انجام نمی دهد ... هزار سال بعد کین به گذشته بر می گردد تا به دنبال راه سومی باشد ... راهی که بهترین راه باشد و نه خودش را نابود کند و نه نازگات را ... اما در طی این سالیان کین تبدیل به یک فرمانروای بی رحم می شود . اما برخلاف تمام ظالم های تاریخ ، کین با عقل تصمیم می گیرد ! شاید رازیل را کمتر تند خو بدانید اما او اصلا فکر نمی کند ! اکثر کار های او در طول سه شماره ی بازی اشتباه از آب در می آیند . رازیل به فلسفه ی " معمای اختیار " علاقه ی بسیاری دارد و می خواهد به همه اثبات کند که تصمیمات از قبل گرفته نشده اند . بحث های فلسفی این چنینی در طول بازی بسیار به چشم می خورند . دنیای نازگات و مصاف های فراموش نشدنی بین کین و رازیل تا به ابد در تالار افتخارات بازی های کامپیوتری باقی می مانند .

 

تعادل در تمام سه شماره به چشم می خورد . بازی با زاویه دوربین سوم شخص ، بهترین گرافیک را در زمان خودش داشت . همین که از معما ها خسته می شدید ، اکشن بازی جلوی زده شدن شما از بازی را می گرفت و همین که از اکشن خسته می شدید ، داستان به اوج خودش می رسید . طراحی شمشیر سول ریور را هم اگر بی نظیر نخوانیم حداقل کم نظیر می توان دانست . به شخصه مجذوب طراحی زیبا و فوق استثنایی این شمشیر شدم و در طول بازی همیشه سعی می کردم که دوربین بازی را طوری تنظیم کنم تا شمشیر را بهتر ببینم ! جدا از بحث گرافیک که در شماره ی Defiance به اوج خودش رسید ، کافی است نگاهی به لیست بلند بالای صداپیشگان این اثر و سوابق آنان بیندازیم تا به کیفیت کار پی ببریم . شاید این بازی خیلی قدیمی باشد ولی در کمال ناباوری صدای دوبلور ها با حرکت لب ها هماهنگی داشت ! شاید باورتان نشود و این تکنیک در این بازی وجود دارد ! ( البته نه در حد Lip Synce های فوق خفن امروزی ! ) گیم پلی بازی ترکیبی جادویی از معماهای Resident Evil ، اکشن Devil May Cry و ماجراجویی Tomb Raider بود و تا خودتان تجربه نکنید ، نمی فهمید !

 

قابلیت های مختلف کین اعم از رد شدن از میله ها ، فنون رزمی مختلف و ... کاری می کردند که از پای مانیتور بلند نشوید ! کافی است شماره ی سوم بازی را بازی کنید تا بفهمید که من چه می گویم !


» نظر