سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبدیل تلفن همراه به کنترل رایانه

تصور کنید با همراهی دوستان در حال نگاه کردن یک فیلم پر هیجان روی رایانه ی خود هستید . DVD  اول فیلم تمام میشود و باید DVD دوم را به رایانه خود بدهید تا ادامه ی همان فیلم پر هیجان را دنبال کنید . اما یک مشکل خیلی کوچک اما در عین حال واقعا کلافه کننده وجود دارد . این مشکل همان مشکل کنترل کردن رایانه از راه دور است تا هر دفعه یکی از شما مجبور نباشید از جای خود بلند شده و دکمه های مدیا پلیر را بفشارید و فایل مربوط به فیلم را از داخل DVD فراخوانی کنید . البته مشکل به همین جا ختم نمیشود . مشکل کنترل کردن صدا ، عقب و جلو کردن فیلم و ……….. .
در اینجا فناوری
Bluetooth مشکل شما را به بهترین شکل ممکن حل میکند . شما با استفاده از یک تلفن همراه قادر خواهید بود هر کاری با رایانه تان از راه دور انجام دهید ( البته فاصله ای در حدود ??? الی ??? متر ) . بهتر است به سراغ مراحل عملی کار برویم و از گفتن مطالبی که خیلی مهم نیستند پرهیز کنیم . پس با ما همراه باشید ………..



در این آزمایش ما از یک ویندوز ? آلتیمیت و یک گوشی خیلی ساده Nokia K320i   استفاده خواهیم کرد.
?- ابتدا بلوتوث رایانه و گوشی را فعال کنید .
?- اکنون در قسمت System Tray  ( کنار ساعت ) روی آیکون مربوط به بلوتوث راست کلیک کنید .
?- گزینه Add a device را انتخاب کنید .
?- پس از انتخاب این گزینه با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد . در این صفحه ، رایانه ی شما تمامی دستگاه هایی که بلوتوث آنها فعال است و در اطراف رایانه شما هستند را پیدا کرده و نشان میدهد .
5- پس از پیدا شدن تلفن همراه شما توسط رایانه ، کافیست روی آیکون مربوط به تلفن همراه خود در صفحه بالا کلیک کرده و سپس روی دکمه
Next کلیک کنید .

 ?- در ادامه تلفن همراه از شما سوال ” به وسایل من اضافه شود ؟ ” را خواهد پرسید . در اینجا شما باید این سوال را با جواب ” بله ” ، تایید کنید.
?- در قسمت بعد یک کد روی صفحه نمایش رایانه ظاهر میشود و همزمان تلفن همراه شما نیز این کد را درخواست میکند . با خیال راحت کد را در تلفن همراتان وارد کرده و سپس تایید کنید .
?- پس از سپری شدن چند ثانیه ، پیغام دیگری بر صفحه تلفن همراه شما نقش میبندد . پیغام به شرح زیر است :
” درخواست استفاده از تلفن شما به عنوان دستگاه کنترل از راه دور مجاز شود ؟ ”
باز هم باید جواب بله را انتخاب کنید .
?- برای شروع استفاده از تلفن همراه به جای کنترل ، باید به سوال ” کنترل از راه دور شروع شود ؟ ” نیز پاسخ بله بدهید .
??- اکنون با سه گزینه در صفحه تلفن همراه مواجه خواهید شد .
?- Presenter
2-
Media Player
3-
Desktop
شما باید گزینه سوم یعنی
Desktop را انتخاب کنید .
کار تمام است !
اکنون با استفاده از ماوس تلفن همراه خود میتوانید مکان نمای رایانه را حرکت داده و از راه دور کنترل رایانه ی خود را در دست بگیرید .


» نظر