سفارش تبلیغ
صبا ویژن

12 میان بر windows 7 که باید بشناسید

اگر برای مدت زیادی از کامپیوترها استفاده کرده باشید، احتمالاً روزهایی را به یاد می آورید که برای همه چیز به صفحه کلید خود نیاز داشتید. بعضی از ما هرگز این عادت خود را ترک نکرده ایم و هنوز بطور منظم از میان برهای صفحه کلید در ویندوز استفاده می کنیم. بر حسب نوع کاری که انجام می دهید، می توانید با این روش واقعاً سرعت خود را بالا ببرید. بنابراین اگر سیستم جدیدی را خریده اید که از windows 7 استفاده می کند و یا اگر خودتان این سیستم عامل را خریداری نموده و بر روی کامپیوتری که داشته اید نصب کرده اید، احتمالاً خوشحال خواهید شد اگر بدانید که میان برهای جدید صفحه کلید و ماوس در این سیستم عامل می توانند زندگی را برای شما آسانتر نمایند، ما در این مقاله به 12 مورد از این میان برها اشاره خواهیم کرد.


میان برهای Taskbar 
1-
Scroll در بین آیکن های Taskbar:
آیا می خواهید بدون بهره گیری از ویژگی
Flip3D (با ترکیب کلیدهای Tab+win) چرخشی را در بین تمام برنامه هایی که باز کرده اید انجام دهید؟ ترکیب کلیدهای win+T شما را در بین تمام برنامه های باز هدایت نموده و به شما اجازه خواهد داد تا Thumbnail های پنجره های آن ها را ببینید، اما تغییری در آنچه که در بقیه ی صفحه نمایش داده می شود ایجاد نخواهد کرد.
2- اجرای یک نمونه (
Instance) جدید از یک نرم افزار کاربردی:
تغییرات اعمال شده بر روی
Taskbar به معنای آن است که کلیک بر روی آیکن یک برنامه که اینجا قرار گرفته، بطور خودکار یک نمونه ی جدید از آن را اجرا نخواهد کرد. در مقابل، این کلیک صرفاً به شما نشان می دهد که چه پنجره هایی از نرم افزار کاربردی مورد نظر در حال حاضر باز هستند. اما اگر شما بر روی آیکن مربوطه Click+Shift نموده و یا کلید وسط ماوس را بر روی آیکن یک برنامه در Taskbar فشار دهید، می توانید نمونه ی دیگری از آن را اجرا کنید.
3- اجرای یک نمونه
Elevated از یک نرم افزار کاربری:
شما می توانید یک برنامه را با اعتبار نامه های سرپرستی اجرا نمائید، حتی اگر به یک حساب کاربری با سطح سرپرستی
Log-on نکرده باشید، برای باز کردن یک نمونه Elevated از نرم افزار کاربردی مورد نظر خود، در حالیکه ترکیب کلیدهای Ctrl + Ashift را نگهداشته اید بر روی آیکن آن در Taskbar کلیک نمایید.
4- بستن یک
Thumbnail در Taskbar:
در گوشه ی بالا و سمت راست هر پنجره ی
Thumbnail در Taskbar یک آیکن X قرمز رنگ قرار گرفته است که می توانید از آن برای بستن پنجره ی مورد نظر استفاده کنید. آیا به دنبال یک روش سریع تر هستید؟ خوب، کافی است با کلید وسط ماوس بر روی پنجره ی مربوطه کلیک نمائید.
5- بازیابی آخرین پنجره ی فعال:
گروه بندی
Taskbar جدید باعث می شود سازماندهی برنامه هایی که در Windows7 باز کرده اید، آسانتر از همیشه باشد. اما روشی وجود دارد تا بتوانید سرعت این فرآیند را حتی بیش از این افزایش دهید. در حالیکه کلید Ctrl را نگهداشته اید بر روی یک گروه Taskbar کلیک نمایید تا آخرین پنجره ی فعال در آن گروه باز شود، برای چرخش در بین تمام پنجره هایی که باز کرده اید، به کلیک ادامه دهید.
6- باز کردن یک
jump List:
jump List ها یکی از مفیدترین ویژگی های جدید windows 7 به حساب می آیند که دسترسی فوری به فرامین پر مصرف را در اختیار شما قرار می دهند. دو روش برای باز کردن آن ها وجود دارد: کلیک راست بر روی یک آیکن Taskbar, و یا کلیک چپ بر روی یک آیکن Taskbar و کشیدن آن به سمت بالا.
سایر میان برها
7- سازمان دهی پنجره ها با
Snap:
قابلیت جدید
Snap در سیستم عامل windows 7 به شما اجازه می دهد تا پنجره های خود را بر حسب اینکه آن ها را به کدام بخش از صفحه نمایش می کشید، به شیوه های جذاب گوناگونی سازماندهی نمائید. اما شما برای اینکار الزاماً به ماوس خود نیاز نخواهید داشت. در مورد هر پنجره ی باز، درحالیکه کلید win را نگهداشته اید یکی از کلیدهای مکان نما را فشار دهید تا Snap عملکرد مقتضی را انجام دهد. برای maximize نمودن پنجره، از کلید win به همراه کلید مکان نمای بالا استفاده کنید. فشار کلیدهای مکان نمای چپ یا راست به همراه کلید win باعث می شود که پنجره ی مورد نظر نیمه متناظر با کلید مکان نما را بر روی صفحه نمایش پر کند. استفاده از کلید win به همراه کلید مکان نمای پایین نیز پنجره را Minimize کرده و یا آن را به اندازه ی اصلی خود (در صورتیکه Maximize شده باشد) بر می گرداند.
8- تمام پنجره های باز را نامرئی کنید:
با ویژگی
Aero Peek، حرکت دادن نشانگر ماوس به گوشه ی پایین و سمت راست Taskbar باعث می شود که تمام پنجره های باز شما ناپدید گردیده و بتوانید دسک تاپ خود را ببینید. برای انجام این کار بدون ماوس، ترکیب کلیدهای Space+win را فشار دهید.
9-
Minimize نمودن تمام پنجره ها، غیر از پنجره ی فعال:
گاهی اوقات بهترین روش برای پاکسازی فکرتان این است که دسک تاپ خود را از هر چیزی غیر از آنچه که بر روی آن کار می کنید، خالی نمائید. انجام این کار در
Windows7 بسیار آسان است: کافی است ترکیب کلیدهای Home+win را فشار دهید تا تمام پنجره ها به استثناء پنجره ای که در حال حاضر فعال است، Minimize شوند.
10- انتقال یک پنجره به یک نمایشگر دیگر:
چیدمان های چند نمایشگری می توانند راحتی فوق العاده ای را برای کاربران به همراه داشته باشند، اما گاهی اوقات سازمان دهی پنجره های شما در بین آن ها به یک چالش تبدیل می شود، با این حال شما در
Windows7 با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. در حالیکه ترکیب کلیدهای Shift+win را نگهداشته اید، کلیدهای مکان نمای چپ یا راست را فشار دهید تا پنجره ی مورد نظر بطور خودکار به نمایشگر مقتضی فرستاده شود.
11- استفاده از ذره بین:
اگر برای دیدن بخش هایی از صفحه نمایش مشکل دارید، با مشکلات بینایی مواجه هستید و یا از یک تفکیک پذیری بیش از حد بالا برای یک کار خاص استفاده می کنید، فشار ترکیب کلیدهای
win و «+» گزینه ی ذره بین ویندوز را فعال نموده و به شما اجازه می دهد تا تصویر نمایشگر خود را بزرگنمایی کنید. برای آنکه همه چیز پس از انجام کارتان دوباره کوچکتر شود، ترکیب کلیدهای win «-» را فشار دهید.
12- تنظیم گزینه های
Projection:
اگر از سیستم
windows 7 خود به همراه یک پروژکتوراستفاده می کنید، می توانید به آسانی گزینه های نمایشگر خود را با فشار ترکیب کلیدهای win+P تغییردهید. به این ترتیب گزینه هایی برای نمایش اطلاعات فقط بر روی کامپیوتر خودتان، فقط بر روی پروژکتور، نمایش همزمان بر روی هر دو و یا گسترش Projection شما را در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
منبع: ماهنامه ی کامپیوتری بزرگراه رایانه، شماره ی 126


» نظر