سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فضای رزرو شده دیسک سخت را در ویندوز اکس پی بازگردانید

هنگامی که یک سیستم ویندوز اکس پی قدیمی در فضای دیسک سخت کم بیاورد، یک روش سریع وآسان برای آزاد کردن فضا کاستن از مقدار اختصاص یافته برای Windows Recycle Bin System Restore است. این دو برنامه، به ترتیب 10 درصد و 12 درصداز فضای دیسک سخت را اشغال می کنند، و آنها را بسته به نظر خود می توانیدکوچک کنید.

 


برای تنظیم
Recycle Bin، روی آیکن Recycle Bin در دسک تاپ کلیک - راست کنید، Properties را انتخاب کنید، و سپس برای کاستن از فضای رزرو شده، شاخص متحرک را با موس به طرف چپ ببرید. اگر چند دیسک سخت داشته باشید می توانید دکمه رادیویی Configure Drives Independently را انتخاب کنید و سپس شاخص متحرک رادر برگه مخصوص هر دیسک سخت به طور جداگانه تنظیم کنید. (نکته: حتی اگر فقط یک دیسک سخت داشته باشید، کلیک کردن روی برگه دیسک سخت به شما امکان خواهد داد که مقدار واقعی فضای اختصاص یافته را علاوه بر نمایش درصدی بر حسب مگابایت یا گیگابایت نیز ببینید).
برای تنظیم
System Restore، روی My Computer در دسک تاپ یا در منوی Start کلیک - راست کنید، روی Properties کلیک کنید، و سپس به برگه System Restore بروید. باز هم، برای کاستن از فضای اختصاص یافتن شاخص متحرک را باموس به چپ ببرید. (System Restore برای کار دست کم به 200 مگابایت از فضای دیسک سخت نیاز دارد).
بسته به اینکه چقدر افراط کنید، کاستن از فضای
Recycle Bin و System Restore می تواند چند گیگابایت از فضای دیسک سخت را آزاد کند. اما پیش از هر تغییری، اطمینان یابید که به فایل های حذف شده موجود در Recycle Bin یا نقطه های بازگردانی (restore point) موجود در System Rostore نیاز نخواهید داشت، چون بعضی از آنها (به ویژه انواع قدیمی تر) ممکن است حذف شوند.


» نظر