سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندازه مرورگر فایرفاکس

اگر به چشم های خود احترام می گذارید و یا اگر چشم های ضعیفی دارید، بد نیست که به فکر بزرگ کردن اندازه ی چیزهایی باشید که در اینترنت می بینید، چون تمام طراحان سایت، دلسوز چشمان پراهمیت شما نیستند. پس خودتان دست به کار شوید و در صورتی که اجزای اینترنتی را کوچک و نامفهوم می بینید، آنها را در مرورگرتان بزرگ تر نمایش دهید:


وقتی فضایی محدود در اختیار دارید، بزرگ کردن اجزا همیشه موجب کمبود جا خواهد شد. بنابراین شاید بد نباشد که پیش از بزرگ کردن اجزا، نخست اندازه ی پنجره مان را تغییر دهیم. می توانید به سادگی با فشار دادن کلید
F11، پنجره ی مرورگرتان را تمام صفحه کنید به این ترتیب فضای بیش تری برای دیدن اجزای درون صفحه خواهید داشت. برای بازگشتن به حالت عادی (از حالت تمام صفحه)، دوباره باید کلید F11 را فشار دهید.
اگر کلید
Ctrl را نگه داری و کلید + را فشار دهید، اندازه ی همه ی اجزای درون صفحه ی مرورگر بزرگ خواهدشد. می توانید همین کار را چندین بار تکرار کنید تا به اندازه ی دلخواه تان برسید. برای کوچک کردن اجزای صفحه هم می توانید کلید Ctrl را نگه دارید و کلید - را فشار دهید. اگر می خواهید اندازه ی همه چیز به حالت عادی بازگردد، کلیدهای Ctrl+0 را بزنید.
اگر با تصاویر موجود در صفحه مشکلی ندارید و فقط خواندن متن ها برایتان دشوار است، می توانید فقط نوشته ها را بزرگ تر کنید. برای این کار، منوی
View را در بالای صفحه کلیک کنید تا فهرست آن باز شود، سپس نشانگر ماوس را روی گزینه zoom ببرید و گزینه ی Zoom Text Only را کلیک کنید. حالا اگرکارهایی را که در پاراگراف بالای برای بزرگ و کوچک کردن صفحه گفتیم انجام دهید، به جای اندازه ی تمام اجزای صفحه، فقط اندازه ی نوشته های موجود در آن تغییر خواهد کرد. اگر همین مراحل را تکرار کنید و علامت کنار گزینه ی Zoom Text Only را بردارید، دوباره به حالت قبلی باز خواهید گشت.


» نظر