سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی بازی The Sims Medieval

the Sims Medieval

 

داستان

سری بازی های The Sims اصولاً داستان خاصی را دنبال نمی کنند و بیشتر شامل یک زندگی روزمره و کارهای یک انسان معمولی می شوند، اما این نسخه با توجه به تغییر زمانی و محتوایی که داشته، خط داستانی پر رنگ تری نسبت به نسخه های گذشته دارد. همان طور که از نام بازی مشخص است، بازی در زمان قرون وسطا اتفاق می افتد. بازیکن همانند سایر نسخه های The Sims ابتدا شخصیت دلخواهش را می سازد و راهی بازی می شود. شخصیت بازی را می توان یک قهرمان یا شخصیت بسیار مهم دانست، چرا که او دارای یک قلمروی بسیار بزرگ است و همه از دستوراتش اطلاعت می کنند. در این بازی باید به یک فرد بسیار مهم، یک قهرمان یا یک حاکم خوب تبدیل شوید. برای رسیدن به این هدف بازی مأموریت های بسیاری پیش روی شما قرار می دهد که باید آن ها را انجام دهید. روند کلی بازی به همین صورت است و طبیعتاً داستان بازی نیز شامل همین کارهای مختلف می شود که در بازی انجام می دهید.

the Sims Medieval

گرافیک


گرافیک بازی همچنان فانتزی است و در مقایسه با نسخه های گذشته چندان پیشرفتی نداشته است. محیط های بازی کاملاً رنگارنگ طراحی شده اند و این موضوع باعث شده که این بازی نیز همچنان به اصل این سری پایبند بماند. تفاوتی که این بازی با نسخه های قبل می کند، در این است که در The Sims: Medieval شما محیطی به مراتب بزرگتر از نسخه های گذشته را پیش رو دارید. محیط هایی که از قسمت های مختلف تشکیل شده اند و بازیکن می تواند در آن ها رفت و آمد کند، اما این محیط های بزرگ یک مشکل جدی را برای بازی به وجود آورده اند و آن هم این است که برخی از آیتم ها و بافت های بازی بسیار دیر پردازش می شوند و با تأخیر در محیط بازی پدیدار خواهند شد. محیط بازی به همان صورت قرون وسطا طراحی شده و کمبودی در آن دیده نمی شود. همان طور که گفته شد، همه چیز در این بازی بسیار فانتزی است و همین موضوع باعث شده که ما شاهد موضوع خاصی در قسمت گرافیک نباشیم. همه چیز مانند سایر نسخه های گذشته است و تنها تغییر زمان باعث اختلاف این بازی با نسخه های گذشته است.

the Sims Medieval

موسیقی/صداگذاری


موسیقی در این بازی جای همه چیز را پر می کند و در سری The Sims یکی از مهمترین قسمت های بازی را تشکیل می دهد. این بازی نیز در قسمت موسیقی مانند نسخه های گذشته است. تغییر زمان بازی باعث شده تا موسیقی نیز سبک قرون وسطایی به خود بگیرد. موسیقی های زیبا، آرام و شادی برای بازی ساخته شده که با فضای فانتزی این عنوان بسیار هماهنگ است. طبق معمول هم شخصیت های بازی، صحبت به زبانی که ما با آن آشنایی داریم را بلد نیستند و با زبان مخصوص سری بازی های The Sims با هم صحبت می کنند. اما همین زبان آن ها که شامل صدای های نامفهوم می شود، به شکلی بسیار عالی جای دیالوگ ها را پر کرده است. به خصوص که شخصیت های بازی نسبت به همین زبان واکنش های بسیار خوبی نشان می دهند.

the Sims Medieval

گیم پلی


همان طور که گفته شد، در این بازی نقش قهرمانی را خواهید داشت که آرزوهای بزرگی دارد. به همین دلیل روند بازی به شکلی است که شخصیت اصلی باید همه کار در آن انجام دهد. شخصیت اصلی در این عنوان مالک یک منطقه بسیار بزرگ است و همه از او اطاعت می کنند. به همین دلیل می توانید به طور آزادانه به هر جا که خواستید بروید. پس از اینکه بازیکن شخصیت دلخواهش را ساخت، بازی شما را وارد مأموریت های خاص خودش می کند. از همان ابتدای بازی، راهنمایی ها شروع می شوند تا بازیکن با نحوه بازی کردن این نسخه آشنا بشود. روند کلی به همان صورت نسخه های قبلی است. باید نیازهای اصلی شخصیت خود را بر طرف کنید. همچنین المانی به نام تمرکز هم در قسمت نیازهای شخصیت اصلی بازی قرار دارد که باید توجه خاصی به آن داشته باشید. بالا بودن تمرکز باعث می شود که در اکثر مأموریت ها موفق باشید. برای بالا بردن میزان تمرکز هم راه های بسیار زیادی در بازی وجود دارند که می توانید آن ها را انجام دهید. در طول بازی مأموریت های زیادی به شما داده می شود که باید کم کم آن ها را انجام دهید. در خلال این مأموریت ها هم باید به نیازهای شخصیت خود توجه کنید. مأموریت هایی که در این بازی پیش روی شما قرار می گیرند (از مبارزه با دزدان گرفته تا تنبیه کردن افراد و دوئل ها مختلف) بسیار متنوع و جالب هستند. بازی شما را وادار به انجام کارهای زیادی خواهد کرد که هر کدام از آن ها در نوع خود بسیار جالب هستند. گیم پلی بازی در این نسخه تغییرات خوبی را داشته و این سری از بازی ها را از کلیشه های مرسوم خودش خارج کرده و اینبار به بازیکنان یک تجربه جدید در قالب Sims را انتقال می دهد.

the Sims Medieval

نتیجه گیری


این نسخه از سری بازی های The Sims را می توان یک شروع دوباره دانست. EA تغییرات بسیار خوبی در این بازی ایجاد کرده و بازیکنان در این بازی نه تنها با یک Sims بلکه با یک بازی ماجراجویی روبرو خواهند شد.

the Sims Medieval


» نظر