سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش باز کردن کنسول Xbox 360

در این پست نحوه ی باز کردن کنسول ایکس باکس 360 آموزش داده میشه و دوستانی که میخواهند کنسولشون رو باز کنند میتونن با این آموزش به سادگی این کار رو انجام بدند.

http://mycopyxboxgames.com/wp-content/uploads/2010/10/Xbox360backups.jpg

 

قبل از شروع آموزش باید به چند نکته اشاره کنم:

1.دوستانی که خیلی خیلی نگران شکل ظاهری کنسولشون هستند بهشون پیشنهاد نمیشه کنسولشون رو باز کنند البته تنها آسیبی که ممکنه به کنسول برسه اینه که گیره های پلاستیکی پشت کنسول که بسیار کوچک هستند کمی شکلشون تغییر کنه!
2.تمامی گیره های کنسول پلاستیکی هستند ولی به راحتی باز میشوند.
3.حتما توضیحات آموزشی بالای تصاویر را مطالعه کنید و به تماشای تصاویر اکتفا نکنید!
4.قبل از شروع کار حتما بازی را از DVD rom کنسول جارج نمایید.

-------------------------------------------------


ابزار مورد نیاز:
1.Trox شماره 10
2.پیچ گوشتی 2سو بسیار باریک

-------------------------------------------------



باز کردن کنسول:


1.ابتدا HDD و Flash Memory را از کنسول جدا نمایید و اگر کنسول شما آرکید هست و HDD ندارد قاب بالای کنسول را جارج نمایید.


2.اول شما باید Faceplate را از کنسول جدا نمایید برای این کار کنسول را بصورت عمودی قرار دهید بطوری که چراغ کنسول به سمت بالا باشد سپس دست خود را بالای Faceplate گرفته و آنرا به سمت بیرون بکشید مانند تصویر

بعد از آزاد شدن گیره ی بالای Faceplate سعی کنید از کنار با دست گیره ها را آزاد کنید و تا پایین این کار را انجام بدید تا Faceplate کاملا از جای خود خارج شود.




3.بعد از در آوردن Faceplate نوبت به قاب زیر کنسول میرسه
این قاب بوسیله ی 6 گیره به بدنه متصل شده 3گیره طرف راست توری و 3گیره ی دیگر طرف چپ. مانند تصویر

شما باید بوسیله ی پیچ گوشتی 2 سوی کوچک این گیره ها را آزاد کنید.
با پیچ گوشتی کمی به گیره ها در جاهایی که مشخص شده فشار بیاورید و از جلو، قاب را بلند کرده و تا آخر این کار را ادامه دهید. به این صورت که ابتدا گیره ی اول سمت چپ یا راست سپس گیره ی اول طرف مقابل آن.. تا گیره آخر. به ترتیب تصاویر پایین عمل کنید(از چپ به راست):




4.حالا نوبت به قاب روی کنسول میرسه، این قاب مانند قاب زیر کنسول با شش گیره متصل شده ولی باز کردن آن کمی با قاب زیر کنسول تفاوت دارد. برای باز کردن 2 گیره ی اول آن شما باید یپچ گوشتی 2 سو را از قسمت هارد کنسول وارد کنید و گیره ها را آزاد کنید و سپس جلوی قاب را بلند کنید مانند تصاویر:

بعد از آزاد کردن 2 گیره و بلند کردن قسمت جلوی آن نوبت به 4 گیره ی بعد میرسه که آنها را باید مانند گیره های توری زیر کنسول باز کنید ابتدا شما باید پایه ی پلاستیکی کنسول که در حالت افقی زیر کنسول قرار میگیرد را خارج کنید:

نگران خارج کردن آن نباشید! چون بعد از خارج کردن آن میتوانید 2 باره آن را بچسبانید.
سپس همه ی گیره ها را آزاد کرده و قاب بالا را هم خارج نمایید:




5.این قسمت کمی سخت تر از بقیه ی قسمت ها برای باز کردن کنسول است.
7 گیره پشت کنسول قرار دارد:

ابتدا شما باید 5 گیره ی بالای کنسول را باز کنید، برای این کار باید کنسول خود را بصورت عمودی قرار دهید به طوری که 5 گیره به سمت بالا باشد. سپس دستتان را در بالای کنسول در قسمت قاب بالا که برداشته شده قرار دهید و سعی کنید با دست به گونه ای فشار آورید که بعد از آزاد شدن گیره ها، آنها به جای خود باز نگردند.
از گیره ی شماره 1 شروع کنید. پیچ گوشتی 2سو را داخل درز ها ببرید و گیره را کمی به سمت داخل فشار دهید و بعد از شنیدن صدای آزاد شدن گیره پیچ گوشتی را خارج کرده و به همین ترتیب کار را تا گیره ی شماره 5 ادامه دهید.
به هیچ وجه سعی نکنید بعد از وارد کردن پیچ گوشتی به داخل درز ها پیچ گوشتی را به سمت چپ یا راست حرکت دهید زیرا با این کار فقط به گیره ها آسیب میرسد!
متاسفانه تصاویر مناسبی برای آموزش این بخش پیدا نشد!

بعد از باز کردن 5 گیره، 2 گیره ی مخفی در قسمت پشت فن های کنسول است.
به توری پشت فن ها سمتی که کابل های کنسول وارد میشند فشار بیاورید تا 2 گیره ی مخفی هم آزاد شوند. یعنی سمت بالای قسمت فن در تصویر پایین:

فقط گیره های شماره ی 6 و 7 باقی می مانند که که آنها را باید مانند 5 گیره ی بالا باز کنید.
بعد از باز گردن همه ی گیره ها پشت قاب کنسول را بلند کنید:



6.در این قسمت شما باید 4 گیره ی جلو ی کنسول را باز کنید که این کار بسیار ساده است و میتوانید با دست انجام دهید (از چپ به راست):

سپس قاب را کاملا بردارید:



7.بعد از برداشتن قاب کنسول نوبت به باز کردن پیچ هایی که بر روی قاب فلزی کنسول قرار دارند میرسه که باید بوسیله ی Trox T10 این کار را انجام دهید. برای این کار شما باید فقط پیچ هایی که با رنگ سبز در تصویر مشخص شده اند را باز کنید:



8.بعد از باز کردن پیچ ها، کنسول را به پشت برگردانید و کلید Eject دی وی دی رام کنسول را خارج کنید:



9.و حالا قاب این قسمت از کیس را هم بر دارید:



10.کابل ساتا و کابل برق DVD Rom را جدا کرده و DVD Rom را هم از کنسول خارج کنید.



11.برای باز کردن کانال روی فن کافیه که قسمتی که در تصویر با رنگ قرمز مشخص شده است را کمی به سمت فن فشار دهید و کانال هوا را خارج کنید. این کار را به وسیله ی پیچ گوشتی یا دست میتوانید انجام دهید:



12.اگر خواستید فن کنسول را نیز خارج کنید دقت کنید که فن با 2 گیره از بالا و 2 پایه از پایین به قسمت فلزی کنسول متصل شده است.
برای خارج کردن فن باید قسمت فلزی بالای فن را کمی به کمک دست یا پیچ گوشتی بلند کرده و بالای فن را به سمت بیرون بکشید. سپس فن را بلند کنید که 2 پایه ی پایین هم خارج شوند.


» نظر