سفارش تبلیغ
صبا ویژن

F.E.A.R. 3 ترسناک تر از همیشه …

مختصری از داستان کلی بازی:

Pointman و Panton fettel دو برادر با پیشینه ای تقریباً پیچیده هستند. Point man شخصیت اصلی بازی اول بود، یک ابر سرباز که دستور داشت Fettel را بکشد.

Fettel یک نابغه بود که با استفاده از تله پاتی و قدرتی که داشت مردم بیگناه را قتل عام و قصابی می کرد. Pointman بدون توجه به رابطه خویشاوندی در پی کشتن Fettel بود. در این قسمت از بازی Fettel به شکل یک کالبد روح مانند! که همه جا با برادر خود است و علاوه بر کمک به برادر خود از او برای پیدا کردن Alma , شخصیت زن راز آلود کل قصه Fear ,کمک می خواهد. دلیل این کار معلوم نیست ولی به هر حال داستان دو نفره بازی را جذاب تر می کند.

شما می توانید کنترل هر یک از دو شخصیت بازی را بدست بگیرید. در صورت انتخاب Pointman , همانند بازی قبل شما با اسلحه های نظامی و قابلیت کند کردن زمان برا ی جنگیدن با موجودات فرازمینی سروکار دارید. در صورت انتخاب Fettel شما نه تنها دید شبح گون و قرمز رنگ ترسناکی دارید, بلکه قابلیت هایی مثل پرتاب کردن دشمنان به اطراف از راه دور به طور موقتی و به دست گرفتن کنترل افراد و دشمنان برای استفاده از حرکات و حملاتشان را دارید.

ناگفته نماند که Mechsuite ها یا همان روبات های جنگی که در F.E.A.R.2 کنترل آنها را در دست می گرفتید نیز در این قسمت هستند ولی باید از مهمات آنها عاقلانه تر استفاده کنید. جزئیات دیگر بازی از حوصله کاربران وین بتا خارج است و نمی خواهم شما را خسته کنم.

چند هفته پیش با منتشر شدن تصویری از آلما که گفته میشد جلد کاور یکی از مجلات اسپانیایی است زمزمه های F.E.A.R 3 کم کم به گوش رسید و همه ی طرفداران آلما و سرنوشت وحشتناکش را خوشحال کرد . مدتی بعد با تایید رسمی بازی از طرف Warner Bros. IE نسخه ی سوم با نام کامل F.E.A.R. 3 رسما پا به عرصه ی بزرگ بازیهای رایانه ای گذاشت .

اولین چیزی که توجه را به خود جلب میکند تغییر سازنده ی بازی از Monolith به Day 1 Studios است . البته این به آن معنی نیست Monolith در ساخت بازی تاثیری ندارد بلکه بر عکس اعظای مصمم Day 1 Studios رابطه ی بسیار نزدیکی در ساخت و تصمیم های مهم این نسخه با Monolith دارند . پس نمیتوان از اینکه امکان تغییر در اتمسفر و حال و هوای بازی وجود دارد ، نگران شد .
اما Monolith تنها منبعی نیست که Day 1 Studios را کمک خواهد کرد . نویسنده ی “30 Days of Night” آقای Steve Niles نوشتن داستان بازی را برعهده گرفته و کارگردان مشهور فیلم هایی نظیر “The Thing” و “Hellrasier” آقای John Carpenter نیز کارگردانی صحنه های سینمایی بازی را انجام خواهد داد . نکته ی قابل توجه اینجاست که این دو نفر قبلا در چندین مورد با هم مشارکت داشته اند و این هماهنگ بودن این دو نفر بیش از همه به نفع F.E.A.R 3 تمام خواهد شد .

در سومین قسمت از مجموعه بازی‌های ترسناک F.E.A.R که سهم بسزایی در پرورش و گسترش این سبک و ادغام آن با سبک اکشن اول‌شخص داشته، بخش بازی گروهی دونفره در نظر گرفته شده است. همچنین بازی‌کننده‌ها شاهد رشد چشم‌گیر مباحث جدید در این قسمت از سری بازی‌های F.E.A.R خواهند بود.
پیش از این قرار بود F.E.A.R. 3 در تاریخ بیستم اکتبر سال جاری میلادی (28 مهر 1389) در اختیار بازی‌کننده‌های علاقمند قرار بگیرد.
شاید یکی از دلایل تاخیر خوردن قسمت سوم از مجموعه بازی‌های F.E.A.R هم‌زمان شدن تاریخ آن با ندای وظیفه: عملیات‌های سری باشد.

اگر به بازیهای ژانر ترسناک علاقه دارید, پیشنهاد میکنم نسخه اول بازی F.E.A.R و در صورت تمایل دو Expansion pack آن یعنی “Extraction Point” و “Perseus Mandate” را از دست ندید. نسخه دوم اصلاً به زیبایی نسخه اول نبود و باید دید نسخه سوم چکونه خواهد بود ؟!


» نظر