سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش رفع باز نشدن درایو XBOX 360

این مشکل در درایوهای سامسونگ رایج است و علت آن ضعیف شدن موتور خارج کننده و تسمه ی لاستیکی چرخاننده اتصالات آن و همچنین قدرت زیاد آهن رباهای بالا و پایین موتور گردش دیسک است.


در عکس بالا قطعه ای که دور آن دایره سبز است چرخدنده ی موتور می باشد، فلش های قرمز تسمه ی لاستیکی را نشان میدهد و در قسمت پایین در وسط موتور درایو را مشاهده می کنید که قطعه ی فلزی وسط آن آهنربای زیرین است.

لوازم مورد نیاز :
1- قیچی
2- چسب کاغذی
3- کاتر
4- پیچ گشتی ستاره ای و چهار سو برای باز کردن 360 و باز کردن درایو (آموزش باز کردن 360 و درایو بصورت جداگانه در سایت موجود است)

شما ابتدا باید 360 را باز کرده و سپس درایو را جدا کنید. بعد پوشش آهنی درایو را که توسط 4 پیچ به کف آن متصل است را در بیاورید

نکته : توجه داشته باشید که لنز و اتصالات مربوطه بسیاز ظریف و حساس است پس مراقب آن باشید.

بر روی پوشش آهنی بالای درایو زیر برچسب مشخصات درایو و سازنده ی آن یک صفحه ی پلاستیکی گرد وجود دارد. باید بر چسب مشخصات را طوری با کاتر بصورت گرد ببرید تا با یک فشار کوچک از زیر پوشش آهنی بتوان پلاستیک گرد که دارای آهن ربا است را از آن خارج کرد. ( اگر توانایی چسب زدن بدون باز کردن آنرا دارید نیازی به باز کردن آن نیست)

پس از خارج کردن قطعه ی گرد پلاستیکی روی قسمت تو رفتگی آن که به سمت موتور درایو قرار دارد را با دو لایه چسب کاغذی که به صورت گرد بریده شده می پوشانیم.

سپس بر روی آهنربای موتور درایو یک تا دو لایه چسب کاغذی که بصورت گرد و منطبق بر آهن ربای موتور بریده شده و می چسبانیم.

بدین صورت نیروی جذبی بین دو آهنربای بالا و پایین کاهش یافته و باعث می شود درب (ترای) درایو به راحتی باز شود.

نکته : اگر با یک لایه چسب مشکل حل نشد از دولایه یا بیشتر استفاده کنید ولی نباید تعداد لایه ها را آنقدر زیاد کنید که در کار چرخاندن DVD مشکل ایجاد شود و درایو صدای غیرعادی دهد.


» نظر