سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیس بوک چیست؟

فیس بوک (Facebook) یک سایت اجتماعی است که توسط سازنده جوان خود مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) در چهارم فوریه سال 2004 راه اندازی شد.این سایت هم اکنون از نظر تعداد کاربر عضو و نیز از نظر کارشناسان، در زمینه سایت های اجتماعی، برتر از مای اسپیس و امثال آن و در حقیقت در زمینه کاری خود، سایت شماره 1 جهان محسوب می شود.

 


"مارک زاکربرگ" سایت فیس بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ 4 فوریه 2004 آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی مخصوص دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند و یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده، وسیع و با نفوذ و تأثیر گذار را بنیان نهادند.
پس از موفقیت چشمگیر فیس بوک، زاکربرگ تصمیم گرفت کارش را گسترش دهد. بنابراین او در این راه از هم اتاقی خود "داستین موسکوویتز" (
Dustin Moskovitz)هم کمک گرفت. آن دو ابتدا سایت را برای دانشگاه های استانفورد(Stanford)، کلمبیا (Columbia)و ییل (Yale) راه اندازی کردند و سپس چندین دانشگاه دیگر در ایالت بوستون آمریکا را نیز به این سایت مجهز کردند. تا آغاز تابستان همان سال، فیس بوک توسط هزاران نفر در بیش از 45 دانشگاه آمریکا استفاده می شد. در همان موقع زاکربرگ به همراه چند نفر از دوستان خود که او را در اداره سایت کمک می کردند، به پالو آلتو کالیفرنیا رفت و در آنجا خانه ای کوچک اداره کرد. این خانه اولین محل کار رسمی آن هابود. رفتن زاکربرگ به کالیفرنیا، مقدمه آشنایی او با اولین سرمایه گذارفیس بوک یعنی پیتر تیل (Peter Thiel) بود.
هم اکنون فیس بوک تشکیلات اداری مجهزی، شامل 7 ساختمان در پالوآلتو و صدها نفر کارمند دارد و زاکربرگ آن را یک اردوگاه شهری می نامد.
طبق آماری که دوازدهم آگوست 2008 توسط موسسه "کام اسکور" منتشر شده است، هم اکنون سایت فیس بوک پر مخاطب ترین وب سایت اجتماعی جهان است و حدوداً 132 میلیون نفر کاربر دارد که 63 درصد آنها خارج از آمریکای شمالی قرار دارند.
در مورد فیس بوک خیلی چیزها می توان گفت، اما قطعاً هیچکدام نمی توانند مانند عضویت در آن و تجربه عینی آن، بیانگر حس و حال و دنیای این پایگاه اجتماعی مجازی و مزایای آن باشد. بنابراین در ادامه این نوشتار، به توضیح مراحل عضویت می پردازیم تا در صورت تمایل به عضو شدن در این سایت، خود شخصاً بتوانید آن را تجزیه نمایید و در صورت تمایل، از اعضای آن به شمار روید. ضمن اینکه در ادامه متوجه خواهید شد که روش عضویت در این سایت تا چه اندازه ساده است.
نحوه عضویت در فیس بوک:
مرحله اول: ابتدا به سایت فیس بوک با نشانی
Facebook.com بروید و اطلاعات اولیه خود را در فرم عضویت وارد کنید.
مرحله دوم: در مرحله دوم، کادری بر روی صفحه ظاهر می شود که مربوط به کاراکترهای کپچا می باشد. کافیست آنها را در مکان مشخص شده تایپ کنید (برای اینکه سایت مطمئن شود که شما یک کاربر واقعی هستید نه یک روبات نرم افزاری).
مرحله سوم: در مرحله سوم و پس از تایید اطلاعات شما، نوشته ای بر روی صفحه ظاهر می شود به این مضمون که یک ای میل به آدرس ای میل شما فرستاده شده است. شما با باز کردن آن ای میل، و کلیک بر روی لینک داده شده، در آن به عضویت فیس بوک در خواهید آمد.
امید است از اینحا به بعد خود شخصاً فیس بوک و خدمات و سرویس های آن را مورد تجربه و دقت نظر قرار دهید.


» نظر

ترفندهایی برای پرینترهای جوهری

اگر توجه داشته باشید همیشه لحظه‌ای چاپگر ما مشکل پیدا می‌کند که به آن احتیاج داریم. در اینجا ما ? ترفند که شما کمک خواهند کرد تا برخی مشکلات اساسی را برطرف کنید، معرفی می‌کنیم.
سند و یا عکس مورد نظر ما آماده است. تنها کاری که باید انجام شود، چاپ آن است. در اصل کار چاپ شاید تنها دقایقی به طول بیانجامد اما مشکل اینجات که گاهی اوقات پرینتر، آن نتیجه‌ای را که می‌خواهیم به ما نمی‌دهد. برای مثال: خطوط اضافی یا لغات کشیده شده و یا ناخوانا بودن.
ترفند
?:
حذف کردن خطوط اضافی:

 

ادامه مطلب...

» نظر

پارتیشن بندی دیسک سخت با Fdisk ( قسمت دوم )

در صورت وجود بر چسب آن را تایپ و Enter را بزنید در غیر این صورت Enter را بزنید.
پیغام (:
Are you sure) که گزینه Yسپس کلید Enter را بزنید. پیغام زیر ظاهر می شود: Primery dos partion deleted دکمه Esc را بزنید تا وارد صفحه اصلی بشوید .حالا پارتیشن های شما حذف شده است.
برای ایجاد پارتیشن از صفحه اصلی گزینه
? یعنی(?.Create dos partion or logical…..) را بزنید.

ادامه مطلب...

» نظر

صفحات سایت ها و مقالات مخفی اینترنت را چگونه بیاییم؟

این عنوان یکی از مقالاتی بود که چند روز گذشته در وب سایت HELPERO ارسال شده بود.
عنوان صفحه طوری بود که کاربر را کنجکاو کند تا به متن مقاله نگاهی بیاندازد. من نیز از روی همین کنجکاوی، مقاله نه چندان بلند آن را مطالعه کردم. نویسنده در 5 مرحله کاربر را راهنمایی می کند تا بتواند صفحاتی را که تحت وب به صورت مخفی در آمده اند را بیابد. در اینجا منظور از مخفی بودن، به صفحاتی اشاره می شود که به وسیله ROBOTS.TXT از دید موتورهای جستجو پنهان می شوند. متن زیر ترجمه ( برداشت ) آزادی است از این نوشته که برای این پست آن را در نظر گرفته ام.



در اینترنت صاحبان وب سایت های زیادی وجود دارند که بعضی از صفحات سایت خود را از دید موتورهای جستجو پنهان می کنند. اما حالا به وسیله ROBOTS.TXTشما توانایی این را دارید که اینگونه صفحه ها را به سادگی پیدا کنید.
ROBOTS.TXT
همانطور که از پسوند آن پیداست، فایلی است متنی که در ریشه اصلی سایت قرار می گیرد و به وسیله آن می توان فهرست شدن صفحات را توسط روبوت های جستجو کنترل کرد. اگر در این فایل از خاصیت DISALLOW استفاده شود، صفحات مورد اشاره از دید موتورهای جستجو مخفی می ماند.
یک: وب سایت گوگل را باز کنید و این کلمه کلیدی را در آن جستجو کنید:
ROBOTS.TXT" " DISALLOW:" FILETYPE:TXT"
دو: پس از آن شما نتایج فایل های ROBOTS.TXT که در آن ها از فرمان DISALLOW استفاده شده را خواهید دید.
سه: به عنوان نمونه، نتیجه اول که سایت کاخ سفید است را باز می کنیم. طبق آن چیزی که مشاهده می شود، می توان دید که صفحات زیادی به حالت پنهان در آمده اند.
چهار: برای باز کردن یکی از آن صفحات ممنوعه کافی است که فرمان مقابل عبارات DISALLOW را بدون کلمه TEXT انتهایی کپی کنید.
پنج: حالا متن کپی شده را در انتهای آدرس اصلی وب سایت قرار بدهید و وارد آن صفحه شوید.
این یکی از صفحات پنهان شده کاخ سفید است! حالا چه احساسی می توانید داشته باشید، یک شرلوک هلمز مدرن اینترنتی....؟


» نظر

پارتیشن بندی دیسک سخت با Fdisk

توجه :با Fdisk همه اطلاعات شما پاک می شود!
نکته : ابتدا شما می بایست روش بوت کردن سیستم از طریق
Floppy و یا CD-Rom را یاد بگیرید.
در هنگام روشن شدن سیستم دکمه
DELETE (در بعضی کامپیوتر ها دکمه دیگر) را پایین نگه دارید تا وارد Setup شوید. دستگاه را به گونه ای تنظیم کنید که اولین وسیله بوت شدن CD-Rom باشد.یعنی وارد قسمت Bios featurs setup شده و اولین وسیله بوت شدن را CD قرار دهید.سپس روی گزینه Save &Exit setup کلیک کرده و از Setup خارج شوید. در اینجا سوالی مبنی بر (Save to cmos and exit (Y/N از شما پرسیده می شود. کلید Y را فشار دهید دهید تا سیستم دوباره Restart شود. بعد از Restart سیستم سه پیغام زیر ظاهر میشود:
CD-ROM Start up menu
?-Boot from hard disk
?.Boot from CD-ROM -

ادامه مطلب...

» نظر

نکات مهم درباره هارد دیسک و پارتیشن بندی قسمت اول

پارتیشن بندی عبارت است از تقسیم کردن فضای‌هارد دیسک به دو یا چند قسمت به طوری که هر یک ازاین قسمت‌ها ازدید ویندوز همانند یک‌هارد دیسک مستقل عمل می‌کنند. امروزه با بالا رفتن فضای‌هارد دیسک‌هایی که برای کامپیوترها خریداری می‌شود ایجاد پارتیشن بندی را امری تقریباً ضروری کرده است چرا که چند دیسک کوچک بهتر از یک دیسک بزرگ اطلاعات را نگهداری می‌کنند.
امروزه بسیاری از کامپیوترها به‌هارد دیسکی با ظرفیت بالا مجهزهستند اما از این فضا به نحو مناسب استفاده نمی‌شود. معمولاً اطلاعات، فایل‌ها و برنامه‌های ویندوز در کنار هم روی درایو
C می‌نشینند و اگر اتفاقی برای سیستم بیفتد همه چیز با هم از بین می‌رود.

ادامه مطلب...

» نظر

فرمت کردن هارد دیسک

نکات فرمت کردن
برای این که‌هارد دیسک قابل استفاده باشد، قبل از هر چیز باید فرمت شود. فرمت کردن‌هارد آن را به وضعیت صفر می‌برد تا اطلاعات روی آن قابل ذخیره و بازیابی شوند. معمولاً سازندگان‌ هارددیسک یک فرمت اولیه یا اصطلاحا «سطح پایین» روی ‌هارد انجام می‌دهند و شما فقط باید فرمت سطح بالا روی آن انجام دهید تا سیستم فایلی روی آن قابل اعتماد باشد. فرمت سطح پایین ساختار فیزیکی اولیه دیسک را شکل می‌دهد یعنی تراک‌ها، سکتورها و سیلندرها را می‌سازد. تراک‌ها مثل شیارهای روی صفحات گرامافون هستند.

 


با این تفاوت که شیارها درصفحه گرامافون به صورت مارپیچی به مرکز صفحه منتهی می‌شوند ولی در ‌هارددیسک، شیارها هم مرکزی هستند و هر چه به مرکز نزدیک‌تر می‌شویم، دایره کوچک‌تر می‌شود. هر شیار با یک خط فرضی که از مرکز صفحه بیرون کشیده شده شبیه به پره‌های چرخ یک دوچرخه به چند سکتور تقسیم می‌شود. هر سکتور می‌تواند اندازه مشخصی از اطلاعات را نگهداری کند.
هر چه از مرکز صفحه به طرف بیرون می‌رویم سکتور بزرگ‌تر می‌شود. اطلاعات در روی شیارها هم روی صفحه و هم پشت صفحه تشکیل می‌شوند به عبارت دیگر پشت و روی صفحه قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات را دارد. شیارهایی که از مرکز صفحه فاصله یکسانی دارند در تمام صفحات تشکیل دهنده‌هارد دیسک از بالا به پایین سیلندر یا استوانه را تشکیل می‌دهند.
بنابراین هر‌ هارددیسک به تعداد شیارهای هر صفحه خود سیلندر دارد. با گروه بندی کردن تعدادی از سیلندرهایی که در مجاورت یکدیگر قرار دارند، پارتیشن ساخته می‌شود به عبارت دیگر وقتی‌ هارددیسک را پارتیشن‌بندی می‌کنید در واقع قسمت‌های لوله‌ای شکل را روی صفحات‌ هارد جدا می‌کنید.
در ضمن قطر هر لوله بستگی به سایز پارتیشن شما دارد. به طور مثال در‌ هارد دیسکی که فقط یک پارتیشن دارد، قطر این لوله به اندازه کل مساحت صفحه ‌هارد دیسک است.


» نظر

فرمت منطقی

فرمت منطقی
بعد از این که ‌هارددیسک خود را به چند پارتیشن تقسیم کردید باید هر یک را به صورت منطقی (
logical) فرمت کنید تا اطلاعات روی آن‌ها قابل ذخیره باشند. فرمت کردن منطقی‌هارد دیسک یا پارتیشن، سیستم فایل (file system) را روی آن سوار می‌کند، سیستمی برای نگهداری و سازمان دادن به اطلاعات شما.
برای درک بهتر فرض کنید بخواهید کتابخانه‌ای را بر پا کنید. ابتدا باید ساختمانی را که برای کتابخانه در نظر گرفته‌اید قفسه گذاری کنید تا کتاب‌ها داخل قفسه‌ها نگهداری شوند بعد باید شیوه‌ای را برای مرتب کردن کتابها اتخاذ کنید تا دسترسی به هر کتاب به سرعت و سهولت امکان پذیر باشد.

ادامه مطلب...

» نظر

ترفندهای مسنجر و چت

مدتی است که من اصلاً نمی توانم با نرم افزار چت خود
آنلاین شوم و پیغام زیر برایم می آید:

 

Because the service temporarily unavailable singing in
to windows live messenger failed Please try again later
     Error Code : 810003CL
دوست گرامی باید به اطلاع شما برسانیم که این مشکل به این دلیل است که سرویس

 

، از    Hotmail و MSN

 

چندی پیش و در پی اعمال قوانین تحریم علیه ایران، درخواست های رسیده با نام کشور ایران را پشتیبانی نمی کنند و به همین دلیل است که شما و سایر کاربران، با چنین پیغامی مواجه می شوند. این در حالی است که اعمال چنین محدودیت ها و موانعی، کاملاً مخالف پروتکل موافقتنامه جریان آزاد اطلاعات و اینترنت تایید شده توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد بوده و در واقع عملی غیرقانونی محسوب می شود که از چند سال گذشته و به طرق مختلف، توسط شرکت های آمریکایی اعمال می شود.


» نظر

آموزش ساخت امضای آنلاین

امضا عبارت است از نوشتن اسم یا اسم خانوادگی (یا هر دو) یا رسم علامت خاصی که نشانه هویت صاحب علامت است، در ذیل اوراق و اسناد عادی یا رسمی که متضمن وقوع معامله یا تعهد یا قرار یا شهادت و مانند آنها است.
متن فوق، مفهوم کلیدی و رسمی امضا از دیدگاه حقوقی است. در حقیقت وجود امضای شما در پایین نامه ها، آثار و نوشته هایتان، اصلیت و اعتبار آن را به طرف مقابل اثبات می کند. اما سوال اینجاست که در دنیای مجازی وب و به ویژه در مبادلات پست الکترونیک آن هم در قالب تعاملات تجاری و بازرگانی و... چگونه می توان صاحب امضای الکترونیک شد و بر اصالت آن تاکید نمود. به عبارتی، در دنیای الکترونیک برای نمایش امضای خود، به خصوص در نامه های الکترونیک شخصی، چه کنیم تا کسی به آسانی آدرس و نام ما را جعل نکند؟ زیرا امضا سند، مدرکی است برای اعتبار شما. بنابراین اگر می خواهید برای خود یک امضای الکترونیکی آنلاین بسازید، با ما همراه باشید. ما در اینجا یکی از روش های ساخت چنین امضایی را خدمت شما عزیزان تشریح می کنیم:

 


برای شروع و آغاز ساخت امضای الکترونیکی آنلاین، می بایست نخست به سایت زیر مراجعه نمایید:
www.mylivesignature.com سپس روی لینک click here to start کلیک کنید.
در صفحه جدید هم روی لینک
using the signature creation wizard کلیک کنید.
حال مراحل را گام به گام انجام دهید:
1))در صفحه ظاهر شده یعنی:
Step 1.Enter the name
شما در محل مورد نظر می بایست نام خود را بنویسید و دکمه
Next step را بزنید تا به صفحه بعدی بروید.
2))در صفحه جدید یعنی:
Step 2.Select the font
شما می توانید فونت یا قلم مورد نظر خود را انتخاب نمایید. بدین منظور می توانید با موس خود، هر فونتی را که خواستید انتخاب نمایید و برای دیدن سایر فونت ها، بر روی دکمه های زرد که به ترتیب از 1 تا 120 فونت را نمایش می دهند کلیک نمایید تا به صفحه مورد نظر بروید. بعد از انتخاب فونت مورد نظر، روی دکمه
next step کلیک نمایید.
3))در صفحه سوم یعنی:
Step 3.Select the size
شما می بایست اندازه تصویر امضای الکترونیکی خود را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب سایز، در انتهای صفحه، مانند دفعات پیش روی دکمه
next step کلیک نمایید.
4))در صفحه چهارم یعنی:
Step 4.Select the color
شما می توانید رنگ امضای خود را از بین گزینه های ارائه شده انتخاب نمایید. همانند گذشته بعد از انتخاب رنگ مورد نظر، در انتهای صفحه روی دکمه
next step کلیک نمایید تا به صفحه بعد انتقال یابید.
5))در صفحه پنجم یعنی:
Step 5.Select the slope
شما می بایست میزان شیب، کجی و انحراف امضای الکترونیکی خود را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب یکی از گزینه های دلخواه، در انتهای صفحه روی دکمه
next step کلیک نمایید.
6))صفحه جدید، صفحه پایانی مراحل ساخت امضای الکترونیکی آنلاین شما می باشد. در این صفحه یعنی:
Finished! the signature is ready
چنانچه شما تمام مراحل ساخت را به درستی انجام داده باشید، حاصل کار خود را به صورت نمونه زیر مشاهده خواهید نمود.
نکته1:برای ذخیره عکس امضای آنلاین ساخته شده خود، می توانید روی تصویر امضای خود راست کلیک نمایید و گزینه ...
save picture as را انتخاب نمایید و در محل مورد نظر خود ذخیره نمایید.
نکته2: با کلیک روی لینک ?
want to download this signature شما می توانید در صفحه باز شده، آدرس URL تصویر امضای ساخته شده خود را مشاهده نمایید. شما همچنین می توانید آدرس تصویر خود را ذخیره نمایید.


» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >