سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسپم و راهکارهای مقابله با آن1

ای نامه ی تو بد ترین سر آغاز
بی آنتی اسپم نامه کی کنم باز!
حتماً این بیت شعری برایتان آشناست و در این مایه از شاعر بزرگ آقای نظامی شعری شنیده یا خوانده اید، اما موضوع ما با آقای نظامی فرق دارد از زمان ایشان (قرن ششم و هفتم هجری قمری)تا زمان تاکنون نزدیک به نه قرن اختلاف زمان وجود دارد، این اختلاف زمان و تغییر و تحولات جوی و زمانه باعث شده است که انسان های عصر ما کمی با اکراه بیشتر نامه بنویسند، نامه بخوانند، نامه نخوانند و نامه دریافت کنند.حتماً می دانید در آن زمان ها جابه جایی نامه یا از طریق چارپار یا همان پیک امروزی خودمان و یا از طریق پرندگانی چون کبوتر بوده است که در هردو دوره با توجه به مسافت و طول مسیر مدت زمان طول می کشید تا نامه از مبدأ به مقصد برسد، اما در عصری که ما در آن زندگی می کنیم دیگر کمتر نامه ای روی کاغذ نوشته می شود وکمتر نامه ای به اداره پست یا پیک تحویل می شود تا در اسرع وقت به گیرنده تحویل شود.



این روزها همه چیز الکترونیکی شده، حتی دیگر پارچ آبی هم بر سر میز غذا  دیده نمی شود آب خنک یا از آبسرد کن یخچال خارج می شود یا از دستگاه های  آبسرد کن و آبگرمکن که هر دو آنها هم الکترونیکی هستند.بلایی که بر سر نامه ها نیز وارد شده کمتر از پارچ آب خنک نیست که بیشتر است.نامه ها هم الکترونیکی شده، اما چرا گفتم « انسان های عصر ما کمی با اکراه بیشتر نامه می نویسند، نامه می خواند، نامه نمی خوانند و یا نامه دریافت می کنند»دلیلش روشن است اگر الان قصد دارید به دوست خود که مشغول امداد رسانی به زلزله زدگان هائیتی است نامه ای ارسال کنید دو روش الکترونیکی وجود دارد، اول پای میز کامپیوتر می نشینید شروع به تایپ نامه می کنید و در کمتر از چند دقیقه نامه را به دست دوستتان در هائیتی می رسانید، راه دوم کمی راحت تر است گوشی موبایلتان را بر می دارید و یک پیام کوتاه خودمانی می نویسید و بعد آن را ارسال می کنید، با صرفنظر از اینکه سیستم مخابرات ما ممکن است با سیستم مخابرات دوستتان تفاوت داشته باشد و پیام کوتاه شما به شماره او ارسال نشود حدوداً یک الی دو دقیقه طول می کشد که پیام کوتاه شما به دست دوستتان برسد و او شما را از احوال مردم آواره شده هائیتی با خبر کند.اما این بخشی از فواید تکنولوژی و تغییرات زمانه بود، همین ارسال نامه و پیام کوتاه تبدیل شده به یک رسانه با میلیون ها مخاطب، در تحقیقاتی که آژانس امنیت اطلاعات اروپا انجام داده مشخص شده که حدود 95/6 درصد از ایمیل هایی که وارد صندوق پست الکترونیک مخاطبین این رسانه در سراسر دنیا می شود هرزنامه یا همان نامه های ناخواسته هستند.تحقیقات آژانس امنیت اطلاعات و شبکه اروپا (Enisa)با بررسی 90 شرکت ارائه دهنده خدمات ایمیل که به بیش از 80 میلیون صندوق پست الکترونیک در 30 کشور اروپایی ارائه خدمات می کنند دریافت که تنها 4/4 درصد از تمام نامه های الکترونیکی که وارد ایمیل کاربران می شوند از سوی افراد آشنا ارسال شده اند و 95/6 درصد مابقی هرزنامه (اسپم)هستند.به طوری که این آمار در سال 2007 میلادی برابر با 94 درصد بوده است.سهولت، سرعت، مخاطبین زیاد، مخاطبین کم دقت، هزینه کم و بازدهی خوب، عدم وجود سیستم کنترل هوشمند پایه های رشد نامه های اسپم را روز به روز قوی تر می سازد.

 

اما چه کسی یا چه کسانی مبادرت به انجام چنین کاری می ورزند، یا به عبارتی چه کسانی مهارت، دقت و سرعت لازم برای ارسال اسپم را دارند؟ باز هم در تحقیقات آژانس امنیت اطلاعات و شبکه اروپا (Enisa)نیز جواب سؤالمان قید شده است، اطلاعات این مؤسسه نشان می دهد که آمریکا بزرگ ترین تولید کننده هرزنامه در سطح جهان است به طوری که 19/8 درصد از تمام هرزنامه ها در این کشور تولید می شوند.پس از آمریکا چین با 9/9 درصد و روسیه با 6/4 درصد در مقام های اول تا سوم ارسال هرزنامه قرار دارند.پس از این سه کشور رتبه بندی سایر کشورهایی همچون انگلیس، اسپانیا، آرژانتین، آلمان، برزیل، فرانسه و ایتالیا به این ترتیب است و این کشورها در مقام های بعدی تولید کنندگان بزرگ هرزنامه در دنیا قرار دارند.


» نظر

چگونگی به یک پیج رنک Page Rank مناسب دست یابیم1

همانطور که می‌دانید، سیستم رتبه بندی گوگل در  دوره‌های زمانی خاصی مجددا سایت‌های موجود را رتبه‌بندی می‌کند و سایت‌های زیادی در  این میان با کاهش رتبه مواجه می‌شوند. در این مقاله می خواهیم در مورد روش‌های  جلوگیری از کاهش رتبه و همچنین راه های کسب امتیاز صحبت کنیم.

 

1- تنوع در لینک ورودی:

 

یکی از بهترین مکان‌هائی که مشتریان می‌توانند سایت شما را پیدا کنند موتورهای جستجو هستند. اما شما نباید فقط به این بسنده کنید. شما بایستی سعی نمائید لینک سایتتان را در سایت‌های دیگران منتشر کنید.

 

یکی از پارامترهائی که در تعیین رتبه سایت شما موثر است، میزان لینکهائی است که سایت‌های دیگر به سایت شما داده‌اند. با معرفی سایت شما در دیگر سایتها علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان جدیدی از آن سایتها به سراغ سایت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت.

 

به طور خلاصه می توان اینگونه بیان کرد: سعی کنید توسط دیگر وبلاگها یا وب‌سایت‌ها به شما لینک داده شود اگر لینک شما یک سویه و ورودی باشد تنها دیگران به وبلاگتان لینک دهند رتبه شما افزایش می یابد .لینک دوسویه یعنی لینکها در هر دوطرف باشد که امتیاز کمتری دارد و اگر تنها لینک دیگر سایت‌ها و وبلاگها را یک سویه بگذارید، به طور شدید نمره شما کم می شود .

 

نرم افزار رتبه بندی چنین محاسبه می کند که هر چقدر بیشتر به یک صفحه اینترنتی لینک داده شده باشد پس از اهمیت خاصی برخوردار است .



توجه داشته باشید که تلاش برای افزایش رتبه وبلاگ و  سایتی بی محتوا یا کم محتوا کار بیهوده ایست ، آنچه بیش از همه در بالا بردن رتبه  شما در موتورهای جست و جو نقش دارد میزان محتوای سایت شماست، پس تلاش خود را بیشتر  بر روی محتوای خود متمرکز کنید و بدانید که اگر محتوای بهتری ارائه کنید از سوی  دیگران مورد حمایت قرار خواهید گرفت  .

 

2- استفاده از سایت‌های با  رتبه بالا:

 

نکته دیگر اینکه سعی کنید از سایت‌هائی که رتبه بالائی دارند برای اضافه کردن لینک استفاده کنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما به‌همراه لینک سایت به سایت‌های خبری با رتبه بالا، یا حتی ارائه مقالات سایت‌تان در سایت‌های با رتبه بالا می‌تواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما داشته باشد.

 

3-  نام دامنه مناسب

 

تا حد امکان سعی کنید از نام دامنه کوتاه استفاده نمائید. بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت ، نامهای کوتاه‌تر را به سادگی معرفی می‌کنند و شنوندگان هم آسانتر نامهای کوتاه را به خاطر می‌سپارند. این نکته را فراموش نکنید که راحتی نام اثر غیرمستقیم دارد

 

یک کارشناس SEO در وبلاگش آورده بود که سعی کنید در نام دامنه یاهمان آدرس اینترنتی وبلاگ و وب سایت خود از دو مقوله بهره ببرید اول، از کلمات معنادار لاتین بهره ببرید به خصوص کلمات کلیدی در گروهی گه نگارش می کنید؛ کلمات فارسی با حروف انگلیسی به شدت رتبه شما را کاهش می دهد، می توانید از دامینی مشابه دامین های مشهور با رنک بالا استفاده کنید .

 

4-  استفاده از تبلیغات معمولی :

 

سعی کنید نام سایت خودتان را بر روی خودکار یا اجناس تبلیغاتی دیگر منتشر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود اضافه خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما نشود اما بطور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر خواهد بود.


» نظر

دیواره آتش

هنگام استفاده از اینترنت، دیواره آتش (فایروال) اولین برنامه ای است که دیتاهای ورودی را می بیند. همچنین این برنامه آخرین بدرقه کننده اطلاعات هنگام خروج از کامپیوتر است. همانند یک گارد امنیتی که جلوی ورودی ساختمان می ایستد و تصمیم می گیرد که چه افرادی می توانند وارد شوند و چه کسانی حق خروج دارند، برنامه دیواره آتش هم تمامی اطلاعاتی که به سیستم شما وارد می شوند یا از آن خارج می شوند را دریافت و بازرسی می کند و درباره نحوه برخورد با آنها تصمیم گیری می کند. طبیعتا دفاع از خودتان در برابر ارتباطات نامطمئن اینترنت و شبکه های داخلی امری بسیار حیاتی است، زیرا هر یک از این دو می توانند یک مسیر تمیز و بی دردسر ورود به کامپیوتر را در اختیار هکر ها و ویروس ها قرار دهند. اگر چه بازرسی ارتباطات خروجی از کامپیوتر هم کم اهمیت تر از این نیست.



یک دیواره آتش خوب به شما این امکان را می دهد تا سطح دسترسی هر برنامه را به بخش های مختلف کامپیوتر انتخاب کنید. هنگامی که یک برنامه تلاش می کند که خارج از سطح دسترسی تعیین شده با دنیای خارج ارتباط برقرار کند، دیواره آتش جلوی وقوع چنین جرمی را می گیرد و این ارتباط را قطع می کند، همزمان با آن به شما اعلام می کند که برنامه قصد انجام چه کاری را دارد، در صورت تایید شما برنامه اجازه می یابد تا ارتباط را برقرار کند. این کار به شکل گسترده ای جلوی انتشار ویروس ها را می گیرد و همین طور مانع دعوت هکرها به سیستم شما می شود. دیواره آتش در حقیقت خط دفاعی کامپیوتر شما است و همچنین با اخطارهای خود هنگامی که مورد تهدید قرار می گیرید، شما را آگاه می سازد.
نرم افزار دیواره آتش
نسخه های جدید ویندوز مایکروسافت دارای یک دیواره آتش داخلی هستند که به طور خودکار روشن می شود. متاسفانه دیواره آتش ویندوز تا حد زیادی ناقص و ناکارآمد است. بخصوص اینکه نمی تواند ارتباطات خروجی را کنترل نماید و همچنین استفاده از قدری مشکل است. البته یک برنامه بسیار خوب رایگان به نام دیواره آتش کومودو وجود دارد که به خوبی از عهده حفظ امنیت سیستم شما بر می آید.
دانلود کومودو


» نظر

ایمیل یک بار مصرف

با ایمیل‌های یکبار مصرف! ایمیل اصلی خودتان را به سایت ها ندهید

 

فرض کنید می‌خواهید در سایتی ثبت‌نام کنید تا نرم‌افزاری یا کتابی را برای شما ایمیل کنند، یا اینکه می‌خواهید دیدگاه خود را در مطلبی از وبلاگی که خوانده‌اید بازگو کنید اما اجباراً از شما خواسته شده که ایمیل خود را وارد کنید. اکثر سایت‌ها و وبلاگ‌ها با اینکه می‌گویند از ایمیل شما برای فرستادن پیام‌های جفنگ (spam  ) به شما استفاده نخواهند کرد اما عملاً گهگاه اینکار را می‌کنند. مسلماً نمی‌خواهید از ثبت‌نام یا نظر دادن صرفنظرکنید. چاره‌ی این کار، استفاده از ایمیل‌های یکبار مصرف است. یعنی: به یکی از سرویس‌هایی که ایمیل یکبار مصرف رایگان می‌دهند مراجعه کرده و یک ایمیل یکبار مصرف تهیه کنید و کارتان را انجام دهید. این ایمیل تا چند ساعت یا چند روز یا حتی تا یک سال می‌تواند معتبر بوده و ایمیل‌های دریافتی را به صورت خودکار برای ایمیل اصلی شما ارسال کند (البته تمامی سرویس‌های ایمیل یکبار مصرف، این قابلیت آخری را ندارند).
در اینجا
??تا از بهترین سرویس‌های رایگان ایمیل یکبار مصرف را فهرست می‌کنم: 


ادامه مطلب...

» نظر

12 میان بر windows 7 که باید بشناسید

اگر برای مدت زیادی از کامپیوترها استفاده کرده باشید، احتمالاً روزهایی را به یاد می آورید که برای همه چیز به صفحه کلید خود نیاز داشتید. بعضی از ما هرگز این عادت خود را ترک نکرده ایم و هنوز بطور منظم از میان برهای صفحه کلید در ویندوز استفاده می کنیم. بر حسب نوع کاری که انجام می دهید، می توانید با این روش واقعاً سرعت خود را بالا ببرید. بنابراین اگر سیستم جدیدی را خریده اید که از windows 7 استفاده می کند و یا اگر خودتان این سیستم عامل را خریداری نموده و بر روی کامپیوتری که داشته اید نصب کرده اید، احتمالاً خوشحال خواهید شد اگر بدانید که میان برهای جدید صفحه کلید و ماوس در این سیستم عامل می توانند زندگی را برای شما آسانتر نمایند، ما در این مقاله به 12 مورد از این میان برها اشاره خواهیم کرد.


ادامه مطلب...

» نظر

قبل از تبادل لینک این مطلب را بخوانید

سیستم تبادل لینک جدید مورد تایید گوگل سیستمی می باشد که در آن نمایش لینک به سایت های دیگربرای کاربران نه باهدف گول زدن موتور جستجوها (از جمله گوگل) بلکه با هدف هدایت و راهنمایی بهتر کاربران در رسیدن بهتر به سایتهای مشابه و به اصطلاح همکار می باشد
حتما در گول هنگام سرچ زدن عبارت
similar  که related یا سایتهای مشابه را نشان می دهد دیده اید اگر شما قادر باشید در لینک دهی به این سایتها لینک بدهید و یا لینک بگیرید کاملا برد کرده اید چرا که این کار برای گوگل خیلی بزرگ و پرارزش است
یکی از قابلیتهای این سیستم این می باشد که به شما اجازه میدهدخودتان از لیست دلخواه برای تبادل لینک گزینش نمایید .

ادامه مطلب...

» نظر

بهینه سازی وبلاگ برای موتورهای جستجو

بازدیدکنندگان وبلاگ شما از کجا می آیند؟ قسمتی از آن‌ها دوستان تان هستند، که آدرس وبلاگ تان را به آن‌ها داده اید. بخشی دیگر از پیوندهایی است که دیگر سایت‌ها به مطالب تان داده اند. اما قسمت مهمی از ترافیک ورودی وبلاگ از موتورهای جستجو می آید.
شما در مورد موضوعات مختلفی مطلب می نویسید. کاربران اینترنت وقتی دنبال این موضوع ها در موتورهای جستجو می‌گردند، ممکن است از وبلاگ شما سر در بیاورند. اما معمولاً به غیر از شما ده‌ها، صدها و شاید هزاران صفحه دیگر هم در اینترنت در مورد موضوع مورد جستجو مطالبی دارند. حالا چه تضمینی وجود دارد اگر من در گوگل به دنبال نقد رمان محاکمه کافکا بگردم به پست وبلاگ شما در صفحه اول نتایج گوگل برسم؟ ممکن است گوگل مطلب شما را در صفحه هشتم نتایج خودش قرار بدهد. جایی که احتمال کمی وجود دارد کسی آنجا را ببیند.


ادامه مطلب...

» نظر

راهی ساده برای ویروسی نشدن از طریق فلش مموری

حافظه های فلش که به عنوان ابزار انتقال فایل به کار می رود یکی از ساده ترین و سریعترین راه ها برای انتقال ویروس است می خواهم یک راه خیلی ساده برای اینکه متوجه شوید آیا فلش شما ویروسی شده است یا نه تا از ویروسی شدن سیستم جلوگیری کنید را عرض کنم
شناخت طرز کار ویروسهایی که با فلش مموری پخش می شوند:
ویروس هایی که در حافظه فلش شما مهمان می شوند حداقل دو کار انجام می دهند:
1-خودشون رو درقسمتی از حافظه فلش شما کپی می کنند
2-یک فایل به اسم
Autorun.inf در ریشه حافظه فلش می سازند تا به محض وارد کردن فلش در کامپیوتر خودشان را اجرا کنند این ویروس ها اگر ببینند که فایلی به اسم Autorun.inf از قبل در فلش شما وجود دارد اون رو پاک می کنند و فایل خودشون رو می سازند
قسمتی که همه ی این نوع ویروس ها در فایل
Autorun.inf جایگزین می سازند اینطور است



  [AutoRun  ]
Open=Virus.exe
در جلوی دستور
open آدرس و نام ویروس نوشته میشود که میتواند هر نامی باشد
راه شناسایی ویروسی بودن فلش:
برنامه
Notepad رو باز کرده و متن زیر رو در اون کپی کنید
[
Autorun]
Icon=icon.ico
Label=Name
در جلوی
Icon= باید آدرس یک آیکون که در حافظه فلش تون قرار داره رو بنویسید برای این منظور یک فایل آیکون را ( حتی الامکان شکل فلش مموری باشد بهتر است ) در فلش خود کپی کرده و نام آن را icon بگذارید
در جلوی
Label= نام دلخواه خود را بنویسید ( مثلا اسم خودتون البته به انگلیسی )
این فایل رو با اسم
Autorun.inf
در ریشه درایو فلش تون ذخیره کنید.
حالا یک بار فلش رو از کامپیوتر بکشید و بعد وارد سازید باید شکل آیکون و نامی که انتخاب کرده اید نمایش داده شود.
از این به بعد هر زمان فلش شما ویروسی شود آیکون و اسمی که شما انتخاب کرده اید به نمایش در نخواهد آمد و ویروس به جای فایل
Autorun.inf
شما ، فایل خودش را جا داده است و خودش را اجرا کرده است.
تا اینجا فقط فهمیدیم که فلش ویروسی شده اما نتونسیم از ویروسی شدن سیستم جلوگیری کنیم خب:
راهش این است که همواره هنگام وارد کردن فلش به سیستم کلید
Shift را نگه داشته تا درایو فلش در My Computer اضافه شود حالا با توجه به اسم درایو فلش و آیکون اون از ویروسی بودن یا نبودن فلش اطلاع می یابیم.
اگه درایو فلش آیکون و نام شما رو داشت که مشکلی نیست و به راحتی از فلش مموری خود استفاده کنید ولی اگر نداشت بدونید فلش شما ویروس داره پس هرگز اون رو با دابل کلیک کردن باز نکنید بلکه
از منوی استارت گزینه
Run رو انتخاب کنید و بعد حرف درایو فلش رو نوشته و یک علامت دو نقطه هم بنویسید مثلا K: یا مثلا L: ( این حرف رو از با نگاه کردن درایو فلش در My Computer پیدا کنید)
فایل
Autorun.inf را پیدا و اونو باز کنید ( شاید مخفی باشد)

 

 ببینید جلوی Open= اسم چه فایلی رو نوشته اون فایل که همون ویروس است رو delete کنید
فایل
Autorun.inf رو هم delete کنید و فایل Autorun.inf خودتون رو که قبلا ساخته اید و حتما از اون یک کپی هم گرفته اید رو در ریشه درایو فلش کپی کنید و بعد با استفاده از آنتی ویروس فلش خود را پاکسازی کنید بدین ترتیب سیستم شما آلوده نخواهد شد.

 

 


» نظر

تبدیل مترجم گوگل به یک اجراکننده بیتباکس

واژه «بیت‌باکس» (Beatbox ) به اجرای موسیقی توسط دهان و بدون استفاده از آلات موسیقی گفته می‌شود (دانلود نمونه‌ای از اجرای یک بیت‌باکس). از طرفی دیگر شما با مترجم گوگل که توانایی ترجمه اکثر زبان‌های زنده دنیا به یکدیگر -از جمله فارسی- را دارد نیز آشنا هستید. مترجم گوگل علاوه بر امکان ترجمه،‌ امکان تلفظ واژگان برای برخی زبان‌ها را نیز امکان‌پذیر کرده است. در این ترفند جالب، قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید مترجم گوگل را به یک اجراکننده بیت‌باکس تبدیل کنید!


ادامه مطلب...

» نظر

افزودن Run به منوی Start ویندوز ویستا و 7


 

در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‌بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‌های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‌کند. در ویندوز ویستا و 7 نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‌فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‌توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.
برای این کار:



ابتدا بر روی منوی Start  راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب
Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.
سپس در پنجره
Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.
اکنون کلیه پنجره‌های باز را
OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.
لازم به ذکر است شما می‌توانید از کلیدهای ترکیبی
Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و 7 نیز کارایی مشابه Run را دارد.


» نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >