سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترفند بازیابی و افزودن گزینه Properties به منوی راست کلیک مرورگر

در صورتی که از نسخه 3.6 مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید حتماً به یکی از مشکلات شایع در این نسخه برخورد کرده‌اید. در نسخه 3.6 این مرورگر، بر خلاف نسخه‌های پیشین هنگامی که بر روی لینک یا تصویری راست کلیک می‌کنید در منوی راست کلیک اثری از گزینه Properties  به چشم نمی‌خورد. این گزینه شامل ریز اطلاعات لینک‌ها و تصاویر است و می‌تواند گاهی بسیار ضروری و کاربردی باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه بازیابی این گزینه در منوی راست کلیک مرورگر فایرفاکس را برای شما بازگو کنیم.



بدین منظور:
شما تنها نیازمند یک افزونه مخصوص هستید. این افزونه
Element  Properties   نام دارد و دقیقاً به همین منظور ساخته شده است و باعث اضافه شدن گزینه Properties  به منوی راست کلیک Firefox در نسخه 3.6 می‌شود.
برای نصب این افزونه به لینک زیر مراجعه کنید:

 


با کلیک بر روی دکمه Add to Firefox می‌توانید افزونه را نصب کنید.
پس از نصب افزونه یک بار مرورگر را ببندید و آن را از نو باز کنید تا تغییر اعمال شود.

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/14228


» نظر

ترفند مرورگر فایر فاکس

پایان دردسرهای تایپ اشتباهی فارسی در نوار آدرس مرورگر فایرفاکس

 

در صورتی که با مرورگر فایرفاکس زیاد سروکار دارید،‌ حتماً‌ به این مشکل برخورده‌اید که هنگامی که قصد دارید تا آدرس سایتی را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید به این دلیل که از قبل زبان کیبورد ویندوز بر روی فارسی قرار گرفته است،‌ آدرس سایت اشتباهاً به زبان فارسی تایپ می‌شود و ناچارید عبارت اشتباه را پاک نموده، زبان کیبورد را به انگلیسی تغیر دهید و مجدد آدرس صحیح را وارد کنید. این مشکل چه برای کاربران حرفه ای که تند تایپ می‌کنند و چه برای کاربران مبتدی که به هنگام تایپ به صفحه کلید نگاه می‌کنند پیش می‌آید. در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی بپردازیم که دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید، به طوری که هر آنچه از این پس در نوار آدرس فایرفاکس وارد می‌کنید،‌ به طور اتوماتیک انگلیسی تایپ شود.
بدین منظور:



تنها نیازمند یک افزونه به نام Input Language Assistant   هستیم. با نصب این افزونه بر روی مرورگر فایرفاکس، در صورتی که ‌زبان کیبورد بر روی فارسی (یا هر زبانی به غیر انگلیسی) قرار گرفته باشد،‌ به طور اتوماتیک زبان به انگلیسی تغییر پیدا می‌کند و اشتباهی رخ نمی‌دهد.
برای نصب این افزونه به لینک زیر بروید:
http://addons.mozilla.org/af/firefox/addon/48578
سپس با انتخاب
Add to Firefox  و سپس کلیک بر روی دکمه Install،‌ افزونه را نصب کنید. پس از نصب افزونه نیاز است که یک بار فایرفاکس را ببندید و آن را از نو باز کنید.
تنها دقت کنید اگر یک تب باز کنید و همان زمان زبان کیبورد را بر روی فارسی قرار دهید و در نوار آدرس تایپ کنید،‌ زبان همچنان فارسی خواهد بود. اما اگر ابتدا زبان را به فارسی تغییر دهید و سپس یک تب جدید باز کنید و در نوار آدرس تایپ کنید متوجه کارکرد افزونه خواهید شد.


» نظر

بررسی علل کاهش سرعت کامپیوتر و راه های رفع آن

شاید تاکنون برای شما این سوال مطرح شده باشد که علت افت ناگهانی سرعت کامپیوتر و کند کار کردن آن چیست و برای بهبود و یا افزایش سرعت آن می بایست چه اقدام و یا اقداماتی را انجام داد؟ پاسخ به سوال فوق متغیر بوده و ممکن است دلایل متعددی در این رابطه وجود داشته باشد. در برخی موارد ممکن است با رعایت برخی نکات ساده در خصوص نحوه نگهداری سیستم مشکل برطرف گردد و در موارد دیگر ممکن است مجبور به ارتقا سیستم و یا تعویض قطعات مسئله دار گردیم. در این ترفند قصد داریم به برخی نکات اولیه به منظور بهبود کارآئی سیستم اشاره کنیم.
اجرای دقیق Scan Disk: وجود اشکال در فایل های ذخیره شده بر روی هارد دیسک ممکن است کاهش کارآئی سیستم و بروز اشکالات فیزیکی هارد دیسک را بدنبال داشته باشد. با اجرای برنامه Scan disk می توان تعداد زیادی از خطاهای موجود بر روی هارد دیسک را برطرف نمود. برنامه فوق بررسی لازم در خصوص وجود اشکالات فیزیکی بر روی هارد دیسک را نیز انجام خواهد داد. بخاطر داشته باشید که با توجه به ظرفیت هارد دیسک نصب شده بر روی کامپیوتر، فرآیند بررسی وضعیت هارد دیسک می تواند مدت زمان زیادی بطول انجامد و نمی بایست در این فاصله عملیات خاصی را انجام داد.
حذف فایل های موقت موجود بر روی هارد دیسک: فایل های موقت به آندسته از فایل ها اطلاق می گردد که معمولاً پس از نصب یک برنامه همچنان بر روی هارد دیسک باقی می مانند و می توان بدون نگرانی اقدام به حذف آنان نمود .
حذف اطلاعات موجود در Cache برنامه مرورگر: فایل های Cache شده، به آندسته از فایل هائی اطلاق می گردد که در زمان استفاده از اینترنت بر روی سیستم شما باقی مانده و اغلب شامل تصاویری می باشند که به منظور نمایش صحیح صفحات وب، برنامه مرورگر مجبور به دریافت آنان از اینترنت شده است.

ادامه مطلب...

» نظر

کپی نمودن محتویات یک فایل متنی بدون باز کردن فایل

کپی نمودن محتویات یک فایل متنی بدون باز کردن فایل

 

فرض کنید یک فایل متنی با فرمت txt   در اختیار دارید و قصد دارید تا متون داخل آن را کپی کرده و در جایی مورد استفاده قرار دهید. بدین منظور چه می‌کنید؟ آیا ابتدا فایل را با Notepad باز کرده، محتویات داخل آن را Select All کرده و کپی می‌کنید، سپس Notepad را می‌بندید؟ اما دیگر نیازی به طی کردن این چند مرحله نیست. با استفاده از این ترفند می‌توانید متون و محتویات داخل یک فایل txt را بدون اینکه فایل آن را باز نمایید Copy کرده و در جای دیگر Paste کنید.
بدین منظور:
در صورتی که شما از ویندوز
XP استفاده می‌کنید، ابتدا بایستی فایلی با نام CLIP.EXE را از سایت مایکروسافت دریافت نمایید. این فایل از نشانی زیر قابل دانلود است:

ادامه مطلب...

» نظر

ترفند یاهو

رفع مشکل نمایش پیام های رد و بدل شده در یاهو مسنجر

 

یاهو مسنجر یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های چت و گفتگوی آنلاین است که با وجود معرفی سرویس‌های مشابه هنوز از محبوبیت آن کاسته نشده است. اما یکی از مشکلاتی که اخیراً در بین کاربران این برنامه شایع شده است مشکل نمایش پیام‌های رد و بدل شده در محیط یاهو مسنجر است. به این صورت که در پنجره چت، جملات ارسالی و دریافتی دیده نمیشود و صفحه خالی باقی می‌ماند. باید بدانید که این مشکل نه به دلیل وجود ویروس است و نه با کارهایی نظیر پاک کردن و نصب مجدد یاهو مسنجر حل می‌شود، چرا که مشکل از جایی آب می‌خورد که فکرش را نمی‌کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه رفع این مشکل بپردازیم.
پیش از هر کار بایستی بدانید این مشکل پس از نصب نسخه آزمایشی مرورگر
Internet Explorer 9   به وجود می‌آید. اما با حذف کردن این مرورگر از روی ویندوز هم مشکل حل نمی‌شود.
اما جهت رفع این مشکل:



ابتدا به منوی Start  بروید و عبارت cmd را وارد نمایید.
حال بر روی
cmd.exe راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید (این کار را بایستی حتماً انجام دهید).
اکنون در پنجره
Command Prompt ابتدا دستور زیر را وارد کرده و Enter بزنید:
regsvr32 j.dll
سپس دستور زیر را وارد نموده و
Enter بزنید:
regsvr32 vb.dll
مشکل با انجام این کار حل خواهد شد.
دقت کنید که در صورتی که مشکل حل نشد، دو دستور زیر را نیز در محیط
CMD وارد کنید:
regsvr32 msxml3.dll
regsvr32 scrrun.dll
در صورتی که مشکل باز هم حل نشد، آخرین نسخه
Java Runtime Environment را از سایت www.java.com دانلود نموده و نصب کنید. سپس دستورات فوق را مجدداً وارد نمایید.

راه‌حل دیگر:
در صورتی که این ترفند موجب حل مشکل نشد و یا اینکه اصلاً این مشکل به دلیل نصب
IE 9 حادث نشده بود، این ترفند را اجرا کنید:
بر روی منوی
Start کلیک کنید و عبارت regedit را وارد نمایید.
پس از باز شدن رجیستری ویندوز،‌ به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones
اکنون دقت کنید بایستی در پوشه
Zones، تعداد 5 پوشه از 0 تا 4 وجود داشته باشد (0، 1، 2، 3 و 4). در صورتی که هر پوشه‏ دیگری به جز این 5 پوشه وجود داشت،‌ بر روی آن راست کلیک کنید و Delete را انتخاب کنید و پوشه اضافی را حذف کنید.
پس از این کار یک‏بار سیستم را از نو راه‏اندازی کنید.


» نظر

غیرفعال کردن قابلیت Scan and Fix در ویندوز 7ز

یکی از امکاناتی که برای اولین بار در ویندوز 7 رونمایی شده است قابلیت Scan and Fix   است که در قالب یک پنجره به هنگام اتصال فلش دیسک و به طور کلی دیسک های برداشتنی (Removable Disk) به دستگاه نمایش داده می‌شود. کاربرد Scan and Fix در اسکن و تعمیر مشکلات سیستمی سخت‌‌افزارهایی که است که به کامپیوتر متصل می‌شوند. در صورتی که به این قابلیت علاقه‌ای ندارید با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون به معرفی آن خواهیم پرداخت می‌توانید آن را غیرفعال کنید.
بدین منظور:



ابتدا به منوی Start  بروید و عبارت msconfig را وارد نمایید.
حال بر روی
cmd.exe راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید.
سپس در پنجره
System Configuration، به تب Services بروید.
اکنون در میان سرویس های موجود،
Shell Hardware Detection را یافته و تیک کنار آن را بردارید.
پنجره را
OK کنید.
در مرحله بعدی، عبارت
services.msc را در منوی Start وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره
Services، از میان سرویس‌های موجود مجدداً Shell Hardware Detection را یافته و بر روی آن دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده، بر روی دکمه
Stop کلیک کنید.
همچنین وضعیت گزینه
Automatic را بر روی Disabed تنظیم نمایید.
نهایتاً روی دکمه
OK کلیک نمایید.
خواهید دید که با این کار در صورت اتصال یک دیسک برداشتنی، دیگر اثری از
Scan and Repair نخواهد بود.
لازم به ذکر است با انجام این کار، دیگر پنجره
Autoplay هم به هنگام اتصال یک دیسک برداشتنی نمایش داده نخواهد شد.
همچنین در صورتی که قصد دارید مجدداً
Scan and Fix را فعال کنید کافی است تمامی تنظیمات فوق را به حالت اولیه بازگردانید.


» نظر

ترفند گوگل

ورود به  Gmail با چند حساب کاربری به صورت همزمان

 

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‌دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‌های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‌های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونه های مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‌‌توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‌های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.
بدین منظور:


ادامه مطلب...

» نظر

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و 7 با انجام یک تنظیم ساده

یکی از مشکلات شایع در سیستم‌های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‌اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‌شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‌هایی که دارای نرم‌افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‌خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig  به خالی کردن برنامه‌های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‌تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‌کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‌خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‌شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‌کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.
برای این کار:


ادامه مطلب...

» نظر

5ترفند کوچک در مرورگر

مرورگر شرکت گوگل به نام «کروم» هم اکنون بیش از 2 در صد از بازار مرورگرهای اینترنتی را در کنترل خود دارد و ظرف یک سال اخیر با اقبال عمومی نسبتاً مناسبی از جانب کاربران روبرو شده است. ظرافت و سرعت بالای این مرورگر در باز نمودن صفحات اینترنتی مهم‌ترین ویژگی آن است. هم اکنون به معرفی 5 ترفند کوچک در این مرورگر خواهیم پرداخت.
1- برای باز کردن یک لینک در یک تب جدید می‌توانید لینک را با استفاده از ماوس گرفته و در نوار بالایی تب‌ها رها کنید.



 2- با نگه داشتن کلید Ctrl کیبورد و فشردن اعداد 1 تا 8 می‌توانید بین تب ها به ترتیب گردش نمایید. با فشردن Ctrl+9 به تب آخر خواهید رفت.
3- با استفاده از ماوس می‌توانید تب‌ها را گرفته و آن‌ها را در نوار بالای صفحه جابجا کنید. بر خلاف مرورگر فایرفاکس این کار خیلی هموارتر انجام می‌گیرد.
4- با استفاده از کلید ترکیبی
Ctrl+Shift+T می‌توانید آخرین تب بسته شده را مجدداً فراخوانی نمایید. کروم تا 10 تب بسته شده را می‌تواند در حافظه خود ذخیره نماید.
5- کلیدهای ترکیبی بسیاری که در فایرفاکس و محیط ویندوز عمل می‌کنند در کروم عملکرد مشابهی دارند.
Ctrl+W برای بستن یک تب، Ctrl+Tab برای گردش میان تب‌ها و Ctrl+Shift+Tab برای گردش از عقب در میان تب‌ها، نمونه‌هایی از این دست هستند.


» نظر

رسال اس ام اس رایگان از طریق اینترنت

توجه: دقت داشته باشید ، فقط عزیزانی که از اپراتور اول تلفن همراه استفاده می کنند قادر به ثبت نام در این سایت هستند .
- ارسال اس ام اس از طرف گوشی خودتان ! :
اگر تا به حال از طریق اینترنت اقدام به ارسال پیام کوتاه کرده باشید ، حتما دیده اید که اس ام اس های ارسالی شما از طرف شماره ای شبیه
???????? و یا گزینه های مشابه ارسال میشه که شماره شرکتی است که از خدمات پیام کوتاه استفاده می کنید .
و همیشه
SMSهای شما از طرف آن شرکت ارسال می شود .
اما سایتی که قصد معرفی آن را داریم به شیوه ای باور نکردنی ، اس ام اس را از طرف گوشی شما ارسال می کند …..دقیقا مثل اینکه شما با گوشی خودتان اقدام به ارسال
SMS کرده اید …. طرف مقابل شماره ارسال کننده را شماره موبایل شما خواهد دید …. نه
????? و غیره ….
مزیت دیگر این سایت اینه چون اس ام اس رو از طرف گوشی شما ارسال می کنه اگر طرف به اس ام اس شما جواب بدهد جواب آن به دستان خواهد رسید در صورتی که در دیگر سیستمها به دلیل استفاده از شماره های شرکتهای ارسال اس ام اس ، پیام در صورت جواب داده شدن به دست شما نمی رسه !

ادامه مطلب...

» نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >