سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد Batman: Arkham Cityپیش از انتشار

همه شما با بتمن ( Batman ) شخصیت معروف و محبوب داستان های کمیک استریپ آشنا هستید ، چندی نگذشت که این شخصیت به صنعت سینما راه پیدا کرد ، و در از این امتحان بزرگ هم با سربلندی خارج شد. بازی های متعددی برای این اسطوره ساخته شده است ، در 25 ــم آگوست سال 2009 میلادی آخرین نسخه از سری بازی های بتمن که توسط کمپانی Rocksteady Studios ساخته شده بود ، توسط Edios با نام Batman Arkham Asylum روانه بازار شد . این نسخه تحولی عظیم ، محسوب می شد. بسیار منتقدانی بودند ، که این بازی را بی نقص توصیف می کردند ، گرافیک فوق العاده ، سیستم مبارزه نوین ، داستانی عمیق و پر محتوا و در خور بتمن . همراه با صداپیشگان قوی و ...بازی تقریبا" بدون نقص بود و اندک باگ ها و مشکلات هوش مصنوعی در بازی به چشم می خورد ، که در برابر نکات مثبت یازی ، چنان چیز قابل توجهی نبود . سراتجام RockSteady نسخه دوم این شاهکار را معرفی کرد . Batman: Arkham City ؛ نام این نسخه است.



سازنده : Rocksteady Studios

ناشر : Warner Bros. Interactive / Eidos Interactive

سبک : Action Adventure

تاریخ عرضه : October 4, 2011

پلتفرم ها : PC ، Xbox 360 ، PS3

درجه سنی : T

یک سال از اتفاقات و حوادث نسخه اول ( Arkham Asylum ) گذشته است. Quincy Sharp سپرست تیمارستان ، این بار قصد دارد تا با دستگیری دشمن اصلی بتمن و یکی از اصلی ترین شخصیت های موجود در بازی یعنی جوکر ( Joker ) شهردار گاتهام شود . وی با این که می داند نه زندان Blackgate و نه ارخام وظیفه نگهداری از زندانیان را ندارند ، میخواهد چنین کاری را انجام دهد . اما Sharp با درست کردن ارتشی قدرتمند و خریداری ارخام و استخدام روانپزشکی به نام Hugo Strange قصد دارد به هدف خود یعنی تبدیل ارخام به شهر مجرمین برسد ...جایی که تمامی زندانیان بتوانند آزادانه در آن زندگی و رفت و آمد کنند ...اما آن ها فراموش کرده اند که مرد خفاشی هیچ وقت تسلیم نمی شود ...

همانند نسخه قبل پایه و اساس بازی معما ها و پازل هایی است که در طول بازی باید به وسیله Detective Mode آن ها را حل کنید ، Detective Mode وسیله ایی است که با استفاده از آن ها می توانید اثرات انگشت ، رد پاها و ...همان طور که می دانید ، بازی از حالت سوم شخص روایت می شود ، مانند نسخه قبل سیستم مبارزه نیز ، بسیار لذت بخش طراحی شده ، و نقشی موثر در روند بازی دارد . تمامی اسلحه ها و قابلیت هایی که در نسخه قبل کسب کرده اید ، در این نسخه از ابتدا در اختیار شما خواهد بود ، تا کنون دو Gadget جدید برای Arkham City تائید شده اند : Smoke Bombs ، بمب های دود زا ، این بمب ها با ایجاد دودی غلیظ برای مکان هایی که تعداد دشمنان زیاد است و شما توانایی مقابله با آن ها را ندارید ، کاربر دارد. Broadcast Tracer Device ، با استفاده از این وسیله شما می توانید مبدا سیگنال هایی که از دشمنان منتشر می شوند را پیدا کنید و با پیدا کردن مکان آن ها ، آن ها را از بین ببرید . همانند نسخه قبل Challenge های مطلق به Riddle در این نسخه نیز وجود دارند ، اما بر خلاف گذشته بدست اوردن آن ها بسیار مشکل شده است ، این بار افردا Riddle سخت تر اعتراف می کنند ، که این کار یک نمونه از راه های بدست اوردن این Challenge است . نزدیک شدن به دشمنان و کشتن آن به به طور مخفیانه از پشت ، حمله گروهی به دشمنان ، و پرتاب اشیا و ...استفاده از Gadget ها و ...از جمله روش های مختلف کشتن دشمن ها هستند ...هیچ وقت نمی توناید کل بازی را به صورت مخفیانه تمام کنید و یا در تمام طول بازی به صورت روشن و اشکار به دشمنان حمله کنید ، بدیهی است که برای موفقیت باید از تمام روش ها و تاکتیک ها در زمان مناسب استفاده کنید. ماموریت های بازی شامل گشت و گذار در شهر ، کشتن دشمنان و دستگیری مجرمین و ... حل معما ها می شود ...گروهی دیگر از ماموریت ها هستند که تنها باعث اشکار شدن گره های داستانی بازی و سرگذشت و داستان شخصیت های بازی می شود . این بار دشمنان بیسار بیشتر از نسخه قبل هستند ، یک شهر پر از دشمنان خونخوار و تبهکارانی معروف به Tyger ( که همان ارتش Quincy Sharp هستند . ) این بار بتمن کار مشکل تری را در پیشروی خود دارد ضمنا بازی شامل بخش چند نفره ( Multiplayer ) همچنین Co-OP نیز با قابلیت بازی با تمام شخصیت بازی نیز تائید شده است .

گرافیک بازی همانند نسخه قبل بسیار ، بسیار عالی طراحی شده ، کلیه شخصیت ها به زیبایی طراحی شده اند ، و دارای بافت های با کیفیتی هستند . مدل سازی دشمنان و شخصیت های اصلی نیز بسیار خوب و نرم طراحی شده . این بار سازندگان با مکان بزرگتری رو برو شده اند ، مدل سازی یک شهر به مراتب سخت تر است ، اما سازندگان به خوبی از پس این مسئولیت بزرگ بر آمده اند ، و شهر ارخام بسیار خوب طراحی شده است . در گرافیک بازی هیچ چیزی از نسخه اول کم ندارد و مطمئنا در نسخه نهایی بهتر خواهد بود ، در مورد اندک باگ های نسخه اول ، سازندگان با صرف زمان زیادی ، قول داده اند که این مشکل را برطرف کنند . ( البته بیشتر باگ ها مربوط به نسخه کرک شده بازی بود . ) و تعداد باگ های خود بازی ، بسیار ، بسیار کم بود.


صداگذاری و موسیقی بازی نیز ، مانند نسخه قبل ، بی نقص کار شده است . صداپیشگان بازی عبارت اند از Kevin Convoy در نقش بتمن. و Mark Hamill در نقش جوکر . Maurice LaMarche در نقش Mr. Freeze
و Stana Katic در نقش Talia al Ghul . آقای Nick Arundel مسئولیت ساخت موسیقی این نسخه را بر عهده دارد ، سبک موسیقی بازی در مقایسه با نسخه اول کمی تغییر کرده و بسیار زیبا تر شده است . بدون شک در بخش موسیقی و صداگذاری این بازی هیچ نقصی نخواهد داشت.

در پایان نیز اگر سازندگان ، در ساخت بازی عجله نکنند و سعی در بی نقص ساختن و حل کردن اندک مشکلات نسخه اول بکنند ، بدون شک با یک " شاهکار " رو برو خواهیم شد ، شاهکاری که دوباره نام بتمن را در دنیای بازی زنده کند . Batman: Arkham City در October سال 2011 میلادی عرضه خواهد شد.


» نظر