سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Vanquish Preview


پلتفرم:Xbox360 . Ps3


یک ازدحام به معنا واقعی از موشک ها در اسمان , یک سقف گنبدی شکل از موشک . هزاران هزار موشک که او را بمباران می کنند , در حالی که او از انها فرار می کند . ناگهان یک موشک او را مورد عنایت قرار می دهد , شاید هم 2تا..
این اتفاقی است که در بازی Vanquish به طور مرتب برایتان رخ می دهد .در حقیقت این خود یک امتیاز حساب می شود .



Vanquish چیست؟

شما با یک بازی شوتر غربی همراه هستید که مقداری از المان های مخصوص بازی های ژاپنی را در خود دارد . این ترکیب هم در گیم پلی بازی دیده می شود , هم در طراحی شخصیت ها و هم در دنیای بازی . Vanquish از لحاظ بصری در سطح خوبی قرار دارد .در بازی از موتور گرافیکی Bayonetta استفاده شده است.بازی دارای صحنه های شلوغ و پر از زد و خورد است . روبات های روسی , با سرعت زیاد خود به سمت نیروهای امریکایی حمله ور می شوند . در صحنه جنگ انفجار های بزرگ و افکت های نوری خارق العلاده ای وجود دارد . همچنین جو بازی با زمینه ای تیره و تاریک اما با رنگ هایی روشن و زننده یک ظاهر جالبی به بازی می دهد . همچنین شخصیت های بازی بیشتر شبیه به شخصیت های Manga و Anime ها است .

روسیه , سانفرانسیکو , نابودی

تنها شباهت بازی با انیمه فقط در ظاهر شخصیت های بازی نیست , داستان بازی هم به داستان های انیمه و مانگا شباهت دارد .
نیروهای روسی شهری از سانفرانسیسکو را با تجهیزات امریکا که در مدار فضایی به نام harvest ساخته شده بود خاک یکسان خواهند کرد. همچنین انها یکی از ماهواره ها امریکا و یک سری اطلاعات علمی دزدیده اند که میتوانند با ان اطلاعات تمام جهان را نابود کنند .
شما در نقش سم , یکی از ماموران دولت که مجهز به لباس مخصوصی است وظیفه دارید که به ماهواره مخصوص روس ها رفته , انها را متوقف کنید , اطلاعات علمی را پس بگیرید و دنیا را نجات دهید . سم هم به تنهایی نمی تواند در مقابل روس ها بجنگد برای همین هم تیمی هایی با خود دارد.

تیراندازی با سرعتی سرسام آور

در دمویی که از بازی منتشر شد شروع بازی در سومین بخش ار مرحله اول است . سم و هم تیمی هاش در راه نابودی روبات های روسی در یکی از ایستگاه های فضایی بازی هستند .
و شما وارد محوطه جنگ می شوید . فضایی بزرگ را می بینید , فضایی که پر از خط های رنگی است . این خط ها , تیرهایی که در مسیر حمله به سوی دشمن خونین هستند . ابتدا باید مقداری دشمنانتان را گوش مالی دهید . سپس باید یکی از درهای امنیتی بازی را باز کنید بعد از این دشمنان به سمتتان هجوم می اورند . در بین روبات های معمولی روسی , یک روبات بزرگتر اما همچنان سریع تر و تیز تر هم وجود دارد .
وقتی شروع به تیر اندازی به دشمن خود می کنید هم تیمی هایتان هم در مکانی پناه گرفته و به سمت دشمنی که شما به ان حمله میکنید , شلیک میکنند . همچنی وقتی یکی از هم تیمی هایتان اسیب بیند و نمی تواند هم پای شما بجنگد میتوانید با فشردن دکمه X , سلامتی او را باز گردانید .

دشمنان اصلی شما روبات هایی هم قد و اندازه شما هستند . شما در حین غلت زدن هم قادر به استفاده از Boots هستید .
شما قادر به کند کردن زمان هم هستید . بله شما میتوانید در حین استفاده از Boots , زمان را کند کنید . در همین حین هم نقاط اسیب پذیر دشمن برایتان نمایان می شود . ولی کنترل سم در حینی که زمان اهسته است بسیار کار سخت و مشکلی است و نمیتوانید به خوبی او را کنترل کنید .

شما قادر به حمل 3 اسلحه و 2 نوع نارنجک هستید .یک سری از اسلحه های استاندارد در بازی وجود دارند . مانند: تفنگ های معمولی ، مسلسل سنگین ، اسنایپر ، شات گان و نانجک معمولی و نارنجک EMP . ولی حتما مهمات جنگی بسیار خوب دیگری در بازی خواهد بود .و با میتوانید با فشردن هر کدام از دکمه های D-Pad سلاح های دیگر خود را انخواب کنید.
اسلحه ها در بازی قابل تبدیل به هم هستند , یعنی اگر شما مسلسل در دست دارید , و شاتگان را انتخواب میکنید , مسلسل در دستان سم خود به خود تبدیل به شاتگان می شود .
با زدن دکمه X یا کاور میگیرید یا از حالت کاور گرفتن خارج می شوید , با دکمه A میتوانید غلت بزنید , با زدن دکمه B به دشمن مشت و لگد هدیه کنید , و با دکمه Y میتوانید نارنجک پرتاب کنید .

زمانی که شما به طور مرگباری مورد حمله قرار می گیرید و زمانی که دارید از کوره در می روید لباس مخصوص که بر تن سم است به شما این اجازه را می دهد که از محله فرار کنید و سلامتیتان را باز یابید. لباس سم توسط DARPA که مخفف Defence Advanced Research Projects Agency است طراحی شد و نام لباس مخصوص سم هم ARS است . یکی از مسائلی که ازار دهنده است ، این است که باید صدای یک الارمی که تمام مدت در حال اخطار دادن است را تحمل کنید . همچنین وقتی شما کاور می گیرید و یا حتی کمترین حرکتی در خلاف مسیر بکنید یا سرتان مورد هدف بمب ها و موشک ها است و یا بیشتر دشمنان شما را هدف می گیرند .
همچنین برای پیدا کردن مهمات می توانید با برداشتن تفنگ هایی که از دشمنان به جا می ماند از مهمات ان استفاده کنید . و جعبه هایی هم در بازی وجود دارد که مهمات را خود جای داده است . البته این مهمات به صورت Randoom هستند یعنی اگر شما در جعبه ای یک نوع نارنجک پیدا کردید و از بین بروید در دفعه بعدی شاید مهمات دیگری پیدا کنید .

محیط های که در بازی است ,بسیار بزرگ و باز و مناسب برای Boss های غول پیکر بازی است.
برای مثال در دمو بازی با یک روبات عظیم الجثه رو به رو می شوید که ابتدا به صورت یک تاتک وارد صحنه می شود اما بعد از اینکه اسیب دیدن تبدیل یه یک روبات بسیار بزرگ می شود . در حین تبدیل هم از خود تعداد زیادی موشک خارج می کند که صحنه تماشایی را به وجود می آورد.
در دمویی که از بازی منتشر شد بیشتر سعی در استفاده از قابلیت های لباستان بود . لباستان قابلیت های زیادی دارد , برای مثال میتوانید مسیری را با استفاده از Boost طی کنید و یا در حالی که جاخالی می دهید از Boost استفاده کرده و زمان را کند کنید . همچنین استفاده از آن میتوانید این کمک را به شما بکند که چون Boss های بازی بسیاز بزرگ هستند برای حرکت کردن سریع و رسیدن به سمت های دیگر از انها , میتوانید از Boost استفاده کنید .
ند کردن زمان در حین جاخالی دادن همراه با کشتن دشمنان با لگد و استفاده از Boost یک گیم پلی جدید و خاص را تقدیم به بازی Vanquish می کند
ایده گذاشتن Boost در بازی اینگونه به وجود امده است که هنگام ساخت بازی به نظر سازندگان آن , حرکت کردن معلولی و عادی در بین فضاهای بزرگ بازی کار جالبی به نظر نمی رسید . آنها نیاز به چیزی داشتند که هم یک گیم پلی خاصی را بین بقیه بازی ها به وجود آورد و هم سرعت بازی را بالا ببرد . برای همین هم تصمیم گرفتند که وسیله ای مانند جت پشت سم بگذارند تا با آن بتواند پرواز کند . همچنین سم با داشتن این جت هم در بازی میتواند کار های خارق العاده بکند . وظیفه این کار هم به تیم طراحی سم واگذار شد . و Hattori-san , کسی بود که مقداری طراحی سم را تغییر داد وBoost را به یکی از قابلیت های سم اضافه کرد و اینگونه شد که اکنون شما شاهد boost در بازی هستید .
Boost علاوه بر بالا بردن سرعت برای طی کردن مسیری ها , میتواند برای جاخالی دادن هم مفید باشد . سم بر روی بازو هایش هم جت قرار دارد و زمانی که با مشت هایش دشمنان را می زند در اخر با کمک این نیروی این جت ها ضربه محکمی به دشمن موارد میکند

Vanquish چگونه خلق شد؟

بهتر است بدانیم که چه فرد خلاقی اینگونه شخصیت سم و لباس خاصش را طراحی کرده .

به Yoshifumi Hattori سلام کنید!
بهتر است بشنویم او چه می گوید.

با سلام , من Yoshifumi Hattori , طراح شخصیت های بازی Vanquish هستم .

من طراح دشمنان در بازی Bayonetta هستم . من تنها طراح شخصیت در تیم بودم چون به طور ناگهانی وارد تیم شده ام و در ان زمان طراح دیگری نبود . به هر حال ؛ شخصیت سم به وسیله Makoto Tsuchibayashi خلق شده است .
ما طرح های زیادی زدیم تا توانستیم طرح لباس حال حاضر شم را درست کنیم . ما لباسی برای او طراحی کردیم که قابلیت تغییر شکل داشته باشد . همچنین طرحی در ذهنمان بود که میخواستیم شخصیت مونثی هم در بازی به کار ببریم که بتواند تغییر شکل دهد و خود را با لباس سم ترکیب شود و یک اسلحه بزرگی را درست کند و یا به شکل یک بومرنگ در بیاید و در جنگ به سم کمک کند .

همچنین یک سگ هم طراحی کرده ایم که به شکل های متفاوتی در می اید . او میتواند یک کاور برای سم درست کند و هم میتواند خود را با لباس سم یکی کند و یک تفنگ قدرتمند را درست کند .

اما به دلیل این که اگر این طرح ها را در بازی اجرا می کردیم , گیم پلی بازی دچار مشکل می شد برای همین هم از اجرا این طرح ها در بازی صرف نظر کرده ایم .
ما میخواستیم از قابلیت تغییر شکل یافتن در جاهای دیگری از بازی استفاده کنیم . و تصمیم گرفتیم که از این عنصر برای سلاح ها استفاده کنیم ! Johnny (طراح اسلحه ها در Bayonetta و Vanquish ) یک سری سلاح های از قبل طراحی شده داشته بود . اما طراحی دوباره اسلحه ها برای سازگار شدن برای تغییر شکل یافتن بسیار کار مفیدی بود .

منوی بازی هم منوی جالبی است . بهتر است ببینیم Naoki Katakai , کسی که دنیای Vanquish را خلق کرده است در مورد جو و فضای خاص بازی چه حرفی برای گفتن دارد.

Designing Worlds

من تا الان 10 سال برای بازی های مختلف فضاهای مختلف خلق کرده ام . منوی بازی شهری بزرگ را نشان می دهد که مردم انجا حقایق و واقعیت ها را دفن میکنند . دوربین ازادانه در فضا می چرخد و فضای بزرگی را میتوانید ببینید . ما سعی کردیم تا دنیای واقعی را وارد دنیای بازی کنیم , من باور دارم که یک سری چیز هایی که در دنیای بازی ها هستند در دنیای واقعی ما هم میتواند وجود داشته باشد , اما همیشه در دنیاهای بازی یک سری ویژگی های خاصی وجود دارد که هیچ جای دیگر نمیتوان انها را یافت .

The Space Colony

من هر وقت که اسم Tha Space Colony (سیاره قابل زندگی) را می شنوم ؛ تنها چیزی که به ذهنم می رسد Gundum* است .

زمانی که من میخواستم دنیای Vanquish را بر روی یک Space Colony بسازم سیاره ای شبیه انچه در Gundam بود ساختم اما در یک استوانه! و ما خیلی سریع و تند این دنیایی را که خلق کردیم کنار امدیم . زیرا بیشتر کارمندان کودکیشان با Gundam سپری شده است . به نظر من این طرح از سیاره که تمام ان در یک استوانه باشد بهترین طرح ممکن است . با دیدن این فضا هم ماهیت سیاره نمایش داده می شود و هم یک حالت تخیلی دارد .


Rolling the Dice

وقتی ما میخواستم یک جو خاصی بازی را درست کنیم , مشکلات بسیاری داشتیم . ما نمیتوانستیم از ترفند هایی که برای گرافیک بازی های امروزی مورد نیاز است استفاده کنیم . و با این مشکلات ما کارمان را به سختی پیش می بردیم . این درست نیست که بگوییم بازی های امروزی از لحاظ بصری به خاطر افکت های جالب ان یا محیط زیبایش خوب به نظر می رسد , بلکه ترفندی در ساختن بازی ها به کار می رود که بازکن را مجبور میکند تا قبول کند انچه که می بیند واقعیت دارد و یا بسیار عالی و با کیفیت است . برای مثال , در ساختن یک آسمان در بازی های امروزی ابتدا عکسی با کیفیت بالا از آسمان در بازی قرار می دهند سپس شعاع های نور خورشید را قرار می دهند و بعد از ان هم جزئیات دیگر آن را . اما به نظر من نیازی نیست مقدار زیادی برای آسمان جزئیات قائل شوید . شما میتوانید جزئیات را کاهش و در عوض کیفیت ان را بالا ببرید تا با یک تیر 2 نشان بزنید , هم کیفت خوب داشته باشید و هم بهره کافی از موتور گرافیکی بازی ببرید .

بیشتر بازی در یک سیاره قبل سکونت می گذرد . ما قادر نبودیم تا یک اسمان با موتور های گرافیکی حال حاضر برای بازی درست کنیم!درست است , این سیاره دارای جو و اتمسفر است , و داشتن یک آسمان هم خارج از واقعیت نیست ولی مشکل ما اینجا بود که نمیخواستیم تمام اسمان را پر از ابر بکنیم . برای همین ایده ای به ذهنم رسید .

یده من این بود که سیاره را در فضای 3D بسازیم . و با این کار میتوانستیم یک سری ترفند هایی ابداء کنیم که هم برای کارمان مناسب باشد و هم هزینه زیادی نداشته باشد. . اما با موتور گرافیکی که ما در دست داشته بودیم,نمیتوانستیم این کار را بکنیم . برای همین شروع به ساختن یک موتور گرافیکی جدید شدیم .

Renovating the Engine

موتور گرافیکی Vanquish بر پایه موتور Bayonetta ساخته شده است. ما افکت ها , مدل ساختمان ها , انیمیشن زد و خورد ها و نورپردازی بازی را به راحتی با این موتور انجام دادیم . و بعد از انها به موتوری نیاز داشتیم که در محیط بازی بتواند ابجکت های زیادی را تحمل کند .


یکی از دلایل دوباره کاری ما بهبود بخشدین به محصولمان بود . این بار اول من بود که برای با یک بازی شوتر سر و کار دارم . برای همین نقشه ها و محیط هایی که می کشیدم نیاز به تجهیزاتی داشت که با بودجه ما سازگار نبود .چگونه میتوان کیفیت خوب با هزینه کم داشت ؟ اینجا تجربه من به کار می اید . اول باید این را بدانید که ایده ای که از اول در ذهن دارید حتما مانند آن اجرا نمی شود و دست خوش تغییراتی خواهد بود . ما یک طبیعت بسیار زیبا ساختیم در صورتی که تیم ما در این کار مهارت زیادی نداشت !




ما شروع به درست کردن محیط بازی کردیم . اگر می خواستیم محیط ها را به صورت HD و با کیفیت خیلی بالا درست می کردیم , قادر نبودیم تا همه مراحل را اینگونه بسازیم . و برای همین هم روند ساخت آن را تغییر دادیم .
ما می بایست یک محیط ناارام و پر هیجان خلق می کردیم , و برایمان مشکلاتی در بخش هنری بازی و همچنین مسائل فنی پیش امد . برای همین با چند نفر دیگر همکاری کردیم و به هر کس وظیفه ای دادیم .

A Dream Job, A Hopeless Idea

به عنوان یک طراح حرفه ای در خلق فضاهای مخلف برای بازی ها میتوانم بگویم طراحی Vanquish , مخصوصا طراحی The Space Colony در یک استوانه شیشه ای کاری بسیار خلاقانه , مخصوص و جالبی است .
به نظرم بازی های زیادی نیستند که بیشتز اتفاقات آن در Space Colony رخ دهد و من فکر میکنم Vanquish در بین هم رده های خود بهترین طراحی را دارد.
البته اگر وقت و پول بیشتری در دستمان بود حتما فضای بهتری درست می کردیم .

Try the Game

بهتر است که برای یک بار هم که شده Vanquish را بازی کنید . مطمئن باشید سرعت آتشین آن و هیجانش را در بازی دیگری نخواهید یافت . Vanquish مانند دیگر بازی های شوتری نیست که من بازی کرده ام . شاید برای اولین باری که ان را بازی میکنید کنترل بازی برایتان سخت باشد اما اگر به بازی کردن ادامه دهید حتما چیز های جالبی را خواهید یافت .

دنیای از تیر

بازی هم دارای جو دراماتیکی است , مثلا میبینید قسمتی از محوطه ای که هستید منفجر می شود و یکی از یارنتان در فضا گم می شود .
و اما ؛ افکت ها در بازی جایگاه خاصی دارند.
کارگردان بازی اقای میکامی میخواستند بازی به گونه ای نباشد که شما از اول تا اخر بازی پشت یک سنگر پناه بگیرید و تیر اندازی کنید ، بلکه در نظر داشت تا بازی بسازد تا شما را مجبور به پیشروی و حرکت کند . او گفته است: "بیشتر دشمنان شما روبات هایی هستند که بعد از کشته شدن منفجر می شوند. و ما تا میتوانیم میخواهیم از این روبات ها در بازی به کار ببریم. "
سازندگان در نظر داشتن تا فضاهای بزرگی را خلق کنند و شما را در این فضاهای بزرگ در حالی که از اسمان تیر می بارد رها کنند . و باید به انفجار های متعددی هم که در گوشه و کنارتان رخ می دهد عادت کنید .
یکی از افکت های جالب بازی این است که تیر ها با حرکت در فضای بازی از خود رنگی به جا می گذارند ،با اینکه این تیر های کوچک هستند اما تعداد زیادی از انها با دنباله های رنگی منظره جالبی را ایجاد می کند .

بازی ار لحاظ صدا گذاری در سطح مطلوبی است . با شنیدن موسیقی بازی انرژی می گیرید .
برای ساختن موسیقی های بازی سعی شده تا از سبک های techno, industrial, breaks, metal و jungle استفاده شود .

و در اخر:

Vanquish یک بازی شوتر شوم شخص با اکشن سریع است . و تنها عیب آن کنترل کمی مشکلدارش است که امیدوارم تا انتشار بازی این مشکل رفع شود .


» نظر