سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرونده ی God of War series (از اغاز تا پایان) فصل1

مقدمه

سلام خدمت تمامی دوستان و عزیزانی که این مقاله را مطالعه میکنند ، امیدوارم تا پایان با من همراه باشید و نهایت لذت و استفاده را از ان ببرید.
بنا به میل و علاقه شخصی که نسبت به سری God Of War دارم تصمیم گرفتم مقاله یا به عبارتی صحیح تر تاریخچه ای بزرگ و جامع (کامل ترین و بزرگترین مقاله) از این بازی تقدیم به همه ی گیمرها ، مخصوصا علاقمندان به این بازی و تا حدودی به عزیزانی که علاقمند به افسانه ها و اساطیر کهن هستند کنم .
در این مقاله سعی شده است تا جایی که می شود به داستان ، بیوگرافی شخصیت ها و معرفی خدایان و الهه ها مسائل جانبی موجود در بازی GOW 1.2 و یونان باستان پرداخته شود و در ادامه تحلیل شخصیتی کریتوس و یک نقد از GOW3 . باشد که شما عزیزان پس از خواندن این مقاله اطلاعاتی کامل و جامع را در زمینه های ذکر شده کسب نمایید .

با من همراه باشید.
 

بخش اول : فلسفه و تاریخچه خدایان یونان

یونان سرزمین خدایان

نکته: این قسمت از مقاله ، صرفا برای اشنایی شما عزیزان با تاریخچه خدایان یونان و ایجاد یک پیش زمینه برای وارد شدن به دنیا و جو بازی gow است که از ویکی پدیا نکته برداری شده است.

اکثر ما تا کنون داستانهای هرچند کوچک و گذرا از افسانه ها ، خدایان، الهه ها و........عصر باستان را شنیده ایم و کم و بیش اطلاعاتی در این زمینه داریم ، همانطور که میدانید منبع و سرزمین اصلی افسانه ها و خدایان ، یونان محسوب می شود و در واقع یونان امروزی معروف به سرزمین خدایان است. اکنون با من همراه باشید تا با هم به دل و تاریخچه این خدایان برویم.
در افسانه های یونانی امده است که در ابتدا و اولین فرمانروا کائوس بوده است که گایا را متولد کرده ( از کائوس فرزندان بسیار زیادی متولد شده اند که اگر قرار به معرفی همه ی انها و فررزندانشان باشد صدها صفحه در ارائه مطلب نا توان است و گایا صرفا به این علت که در بازی نقش دارد انتخاب شده است ) است که مادر زمین بوده است . سپس گایا اورانوس را متولد می کند و وی را به عنوان همسر انتخاب می کند . انها صاحب 12 فرزند ( 6 پسر و 6 دختر ) و در واقع نسل تایتانها ( 3 قول یک چشم و 3 قول صد دست که اولین نسل خدایان بودند ) و سیکلوپ ها را به وجود می اوردند . پس از اینکه انها بزرگ می شوند اورانوس از ترس از دست دادن قدرت و توطئه ، فرزندانش را در تارتاروس ( یکی از فرزندان خائوس که دنیای زیرین یا جهنم است ) زندانی می کند تا هرگز فکر قدرت طلبی و جای نشینی به سرشان نزند ، اما پس از مدتی گایا انها را ازاد می کند و سلاحی بزرگ درست کرده (یک داس بزرگ اهنی ) و به انها پیشنهاد می دهد تا توسط این سلاح انتقام را از پدرشان اورانوس بگیرند ، از بین انها ، تنها کرونوس که کوچکترین فرزند بود ، این پیشنهاد را قبول می کند و قدرت را از اورانوس می گیرد. اما پس از اینکه کرونوس این کار را انجام داد دقیقا راه اورانوس را در پیش گرفت و دیگر فرزندان را مجددا زندانی کرد و با خواهر خود رئا ازدواج کرد . او پس از اینکه خود را فرمانروا اعلام کرد رئا را نیز ملکه و خدای علم برگزید . همان زمان اورانوس و گایا پیش بینی می کردند که کرونوس هم توسط یکی از فرزندانش از بین خواهد رفت.
کرونوس و رئا صاحب 6 فرزند به نام های هستیا ، دمتر ، پوزئیدون ، هرا ، هادس و زئوس می شوند . کرونوس که از پیش بینی گایا و اورانوس با خبر شده بود تمامی فرزندان خود را در همان بدو تولد می بلعید تا مبادا یکی از انها پیش بینی گایا را به حقیقت تبدیل کند. اما سرانجام به هنگام متولد شدن زئوس ، رئا از گایا در خواست کمک می کند تا زئوس را نجات دهند به همین منظور تکه سنگی را در قنداق پیچیده و به جای زئوس به کرونوس می دهند و بدین ترتیب رئا ، زئوس را به جزیره کریت برده و او را در انجا تبدیل به مردی قدرتمند و ورزیده می کند.
پس از اینکه زئوس بزرگ می شود به مبارزه با کرونوس می پردازد و با خوراندن داروئی تهوع اور برادران و خواهرانش را که قبلا بلعیده شده بودند را ازاد می کند و از همین جا جنگ 10 ساله ی بین برادران و خواهران زئوس با کرونوس و دیگر نوادگان (تایتان ها) او اغاز می شود ، اما زئوس سرانجام پس از 10 سال موفق می شود که کرونوس را شکست دهد و او را برای همیشه در تارتاروس زندانی کند و حکومت را بر دست بگیرد ، پس از پیروزی زئوس او طبق قرعه فرمانروایی عالم را بین خود و برادرانش تقسیم کرد که بر این اساس اسمانها به زئوس رسید ، دریاها نصیب پوزئیدون شد و بدترین قرعه یعنی دنیای زیرین هم به هادس رسید.
زئوس پس از اینکه فرمانروایی ها را تقسیم کرد کوه المپ را مرکز فرماندهی خویش قرار داد که خود و تمامی خدایان دیگر در انجا سکنی گزینند که بعد ها به المپ نشینان معروف شدند . المپ محل سکونت 12 خدای اصلی بود (به جز هادس که در دنیای زیرین بود) که به انها 12 ایزد المپ نشین می گفتند همچنین همه ی انها از فرزندان یا نزدیکان زئوس بودند و زئوس هم به عنوان خدای خدایان بر 12 خدای دیگر این کوه حکومت میکرد.

God of War



در بازی GOW داستان بدین صورت است که زئوس نه تنها اورانوس را شکست می دهد بلکه قصد از بین بردن تمامی تایتان ها را در ذهن می پروارند اما از انجایی که گایا هم خود به نوعی یک تایتان محسوب می شود از این پس در مسیر مقابل زئوس قرار می گیرد تا به مقابله با او بپردازد.
اما نکته ی قابل توجه و اساسی داستان در این است که اورانوس توسط کرونوس فرزندش از قدرت برداشته شد و کرونوس هم توسط زئوس که فرزندش بود به همین سرنوشت دچار شد اما کدام یک از فرزندان زئوس قادر خواهد بود تا او را که تاج و تختی به مراتب قدرتمند تر از اجدادش دارد را از عرش المپ به پایین بکشاند؟؟
این بود مروری بسیار بسیار کوتاه از تاریخچه خدایان اصلی یونان اکنون اجازه دهید از هدف اصلی خودمان یعنی بازی GOW دور نشویم و در ادامه مقاله ، بازی را بهتر بشناسیم.


» نظر