سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرونده ی God of War series فصل4

بخش چهارم : معرفی شخصیت ها در God Of War 1.2

God Of War 1

Athena (اتنا) : اتنا شخصیتی بود که شما از ابتدایی ترین لحظات بازی در gow 1 با او اشنا شدید . اتنا خدای حکمت ، دانش و جنگ های مسالمت امیز بود ، وی دختر زئوس و خواهر اریس محسوب می شد. که در بازی کمک های فراوانی به کریتوس می کند
Ares (اریس) : اریس خدای جنگ ، پسر زئوس و برادر اتنا بود که علاقه شدیدی به جنگ و خون ریزی داشت ، او از کریتوس برای رسیدن به خواسته هایش استفاده می کند و مسوب اصلی مرگ خانواده کریتوس به شما میرود
Village oracle ( پیشگو یا اوراکل روستا ) : او پیشگوی روستایی بوده است که کریتوس به ان حمله می کند و سرانجام منجر به مرگ خانواده اش می شود . او مرگ خانواده کریتوس را به دست خودش پیش بینی می کرد و به او هشدار داده اما کریتوس توجهی نکرد و در پایان مورد نفرین پیشگو قرار گرفت و خاکستر همسر و فرزندش بر تنش هک شد . این پیشگو در نسخه اول بازی نقش راوی را هم ایفا می کرده است که احتمالا خود گایا بوده است .
Oracle of Athens (پیشگوی اتن) : به گفته ی اتنا او تنها کسی بود که میتوانست دروازه ارواح سرگردان برای کریتوس بگشاید و او را به جعبه پاندورا هدایت کند. کریتوس او را پیدا میکند ، از دست هارپی ها نجات می دهد و سرانجام دروازه را می گشاید . ولی در اخر که کریتوس عازم جنگ با اریس می شود جسد او را در خرابه های اتن پیدا می کند که توسط حملات اریس از بین رفته است .
Grave Digger ( حفار قبر ) : کریتوس او را قبل ار ورد به معبد پیشگوی اتن می یابد که در حال حفر یک قبر است و به کریتوس می گوید که این قبر را برای او حفر می کند و او به کمک خدایان نیاز مند است ، در پایان کریتوس توسط زنجیری که از این قبر پایین امده بود از عالم هادس می گریزد و دیداری مجدد با پیر مرد دارد که به کریتوس می گوید او نشانی از خدایان دارد . احتمال می رود این پیر مرد زئوس بوده باشد .
Body Burner (مامور سوزاندن) : کریتوس با او زمانی ملاقات می کند که وارد معبد پاندورا میشود ، این مرد خود نفرین شده است و مامور سوزاندن اجساد کسانی است که برای دست یافتن به جعبه پاندورا مرده اند ، انها را می سوزاند تا روح انها نیز از رسیدن افراد دیگر به جعبه جلوگیری کند . او کریتوس را از ورود به معبد منع می کند و به او هشدار می دهد سرنوشت او هم مرگ است . اما کریتوس بی توجه وارد معبد می شود .
Pathos vardes III : او به دستور خدایان معبد پاندورا را ساخته است و معمار ان محسوب می شود . در حال ساخت ان همسر و فرزند وی دیوانه شده اند و دست به خود کشی زده اند ، خود او پس ساخت این معبد به حالت جنون رسیده است و در معبد سرگردان است و همچنان برای ارام کردن ارواح درون معبد تلاش می کند. کریتوس و او در یک چیز مشترک هستند و ان هم از داست دادان خانواده شان در راه خدایان
Kratos Wife & daughter (همسر و فرزند کریتوس ) : یکی دیگر از شخصیت های موجود در gow 1 همسر و فرزند کریتوس بودند که توسط خود کریتوس یه قتل می رسند و در پایان اریس از انها به عنوان وسیله ای برای شکست کریتوس استفاده می کند.
                                                                                                               
God Of War 2

Athena (اتنا): این همان اتنایی است که در نسخه اول بازی حضور داشت اما در قسمت دوم چهره ای متفاوت تر دارد و مانند گذشته مانند یک مجسمه نیست و کاملا پویا شده است . او در این قسمت هم همواره سعی می کند شما را کمک کند . اما در نهایت به علت دخالت در جنگ زئوس و کریتوس به طور ناگهانی توسط کریتوس کشته می شود و منجر به فرار زئوس می شود.
Gaia (گایا) : او مادر تایتانها و منبع حیات زمین محسوب می شود ، گایا به وسیله ی زئوس تبعید شده است و در بازی شما را از عالم هادس نجات می دهد و هم پیمان می شود که زئوس را از بین ببرد ، همچنین در طول بازی هم کریتوس از راهنمایی های او سود می برد . گایا راوی داستان در نسخه دوم نیز هست .
Lakhesis (لاخسیس) : او خواهر وسطی از خواهران زمان است و بر نامه ریز دو خواهر دیگر محسوب می شود . او حالتی نیمه عریان دارد با یک لباس بلند و به همراه دو بال که قابلیت پرواز دارد . گفته می شود او در شکل گیری این سرنوشت که تایتانها از زئوس شکست بخورند نقش داشته است و متحد زئوس است . او در خواست کریتوس برای برگشتن به عقب را رد می کند و با او وارد مبارزه می شود که در نهایت بین اینه های زمان گرفتار می شود.
Atropos (اتروپوس) : او خواهر اولی از خواهران سرنوشت است و مسئول بریدن نخ زندگی هر انسان یا خدایی است . اتروپوس چهره ای بسیار زشت و کریح دارد و به تبعیت از لاخسیس وارد جنگ با کریتوس می شود و سعی می کند با برگرداندن زمان به گذشته و لحظه مبارزه اریس با کریتوس با از بین بردن شمشیر خدایان کار کریتوس را در همان زمان یکسره سازد ، اما موفق نمی شود و به سرنوشتی همسان با لاخسیس دچار می شود.
Clotho (کلوتو) : او اخرین و کوچکترین خواهر است که ظاهری چاق و لش دارد و هنوز ازدواج نکرده است. او با دستان متعدد خود در کارگاهش نخ های سرنوشت را می تند . کریتوس پس از رسیدن به او موفق به نابودی وی می شود و با کنترل دستگاه سرنوشت زمان را به عقب باز می گرداند و مقابل زئوس ظاهر می شود.

بخش پنجم : معرفی سلاح و قدرت های کریتوس


God of war 1

سلاح ها

Blade of chaos ( شمشیرهای اشوب): شمشیر های اشوب در عمیق ترین مکانهای هادس ساخته شده است که توسط اریس به کریتوس داده می شود ، این شمشیر ها ظاهری با دنده های بزرگ و برنده با گوشه هایی گرد دارند وتوسط دو زنجیر بلند به دستان کریتوس داغ شده اند و قادر به از بین بردن هر دشمنی هستند . این شمشیر ها هموراه بهترین ، کار امد ترین و اصلی ترین سلاح کریتوس هستند و عضوی جدا نشدنی از او محسوب می شوند.
Blade of Artemis(شمشیر ارتمیس) : این شمشیر توسط الهه ارتمیس به کریتوس اهدا می شود که حالتی خمیده دارد و بسیار هم سنگین است ، این شمشیر صدمه ی بیشتری نسبت به شمشیر های اشوب به دشمنان وارد می کند اما به علت سنگینی کار با ان کمی کند صورت می گیرد .

قدرت ها
Poseidon"s Rage (خشم پوزئیدون): این قدرت توسط پوزئیدون خدای دریاها به کریتوس اهدا می شود که قابلیت برق دادن تعداد کثیری از دشمنان که نزدیک کریتوس قرار دارند را دارا می باشد . همچنین یکی از کارامد ترین قدرت های بازی محسوب می شود.
Medusa"s gaze (نگاه مستقیم مدوزا): کریتوس این قدرت توسط از بین بردن مدوزا به دست میاورد و با کندن سر او و گرفتن ان به طرف دشمنان قادر است انها را تبدیل به سنگ کند ، البته اگر پس ار مدتی به انها ضربه وارد نکند دوباره به حالت عادی باز می گردنند.
Zeus"s fury (خشم زئوس): این قدرت توسط زئوس به کریتوس اهدا می شود که به او اجازه می دهد تا با ساختن یک ساعقه در دست خود و پرتاب ان به سوی دشمنان انان را از میان بر دارد ، همچنین این قدرت در حل معماها و پیشبرد بازی نقش به سزایی دارد.
Army of Hades (ارتش جهنم) : همانطور که از نام این قدرت پیداست ، توسط هادس خدای زیرین به کریتوس داده می شود که کریتوس توسط ان می تواند با ارسال ارواح جهنمی به سوی هر دشمنی ان را بدون دردسر از بین ببرد.
Rage of the Gods (خشم خدایان) : این قدرتی است که کریتوس در اوایل بازی از خدایان هدیه می گیرد و با استفاده از این قدرت بدن او مانند جریان برق می شود و ضربات او در این حالت بسیار مهلک است اما زمان استفاده از این قدرت بسیار محدود است.


God of war 2


سلاح ها
همانطور که گفته شد Blade of chaos عضوی جدا نشدنی از کریتوس است و در این شماره هم اصلی ترین سلاح او محسوب میشد.
Barbarian Hammer (پتک بربریان): کریتوس این سلاح را پس از کشتن دوباره پادشاه بربریان به دست می اورد ، که به وسیله ان قادر است ضربات بسیار سنگینی به دشمنان وارد کند همچنین توسط ان قادر به فرستادن ارواح به طرف دشمنان نیز هست.
Spear of Destiny (نیزه سرنوشت): این سلاح اصلی سواران سیاه محسوب می شود همان دشمنانی که هنگام سفر کریتوس به همراه پگاسوس سد راه او شده بودند. این سلاح در برخی از مبارزات به کار شما می اید.
Blade of Olympus (شمشیر المپوس): این شمشیر قدرتمند ترین سلاح gow محسوب می شود ، زئوس از این شمشیر برای شکست تایتانها استفاده کرده بود ، و این شمشیر قادر به کشتن هر خدایی است . در ابتدای بازی زئوس برای مبارزه با کلوسوس ان را به شما می دهد اما دوباره ان را باز پس می گیرد و مجددا در اخر بازی با همین شمشیر کریتوس بلایی به سر زئوس می اورد که یادش نرود.

قدرت ها
Typhon"s bane (زهر تایفون): این سلاح در واقع همان تیر و کمان است که کریتوس ان را از چشمان تایفون به دست می اورد و به وسیله ان می تواند دشمنان را از فصله های بسیار دور مورد هدف قرار دهد قابل ذکر است عکس العمل کریتوس در استفاده از این قدرت بسیار بالاست ، و شما در قسمت جنگ با اتروپوس باید توسط این قدرت با او مبارزه کنید.
Cronos rage (خشم کرونوس) : این قدرت از نظر کارایی بسیار شبیه به خشم پوزئیدن است اما به مراتب از ان قدرتمند تر و دامنه ی تاثیر گذاری ان بیشتر است ، در زمانهایی که دشمنان زیادی کریتوس را دوره می کنند این قدرت اصلی ترین قدرت کریتوس محسوب می شود.
Head of Euryale (سر یوریال): این قدرت را از شکست یوریاله خواهر مدوزا به دست می اورید که قدرت سنگ کردن دشمنان را به صورت قوی تر در اختیار شما می گذارد.
Atlas Quake (زمین لرزه اطلس) : این قدرت را اطلس تایتان به کریتوس هدیه می دهد که کریتوس توسط ان می تواند با کوبیدن دستان خود بر زمین ایجاد زمین لرزه کند و همزمان سنگ هایی را به طرف دشمنان پرتاب کند.
Rage of titans (خشم تایتانها): به جرعت می توان گفت قوی ترین قدرت بازی همین قدرت محسوب می شود ، که کریتوس ان را از خاکستر پرومتئوس به دست می اورد ، با استفاده از این قدرت کریتوس مانند یک گوله اتش می شود عکس العملش بسیار سریع و ضربات دشمنان کمترین تاثیر را بر او می گذارد . همچنین ضرباتی که کریتوس در این حالت به دشمنان وارد می کند چندی برابر حالت عادی به انها اسیب می زند.

در پایان این بخش توضیح دهم که تمامی اسلحه ها و قدرت های موجود در بازی قابل اپگرید هستند به طوری که قدرت تاثیر گذاری انها چندین برابر گذشته می شود . هم چنین زمان استفاده از هر قدرت محدود است و نیاز به شارژ دارد.


» نظر