سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرونده ی God of War series فصل8(اخرین قسمت)

 

صداگذاری و موسیقی 10

کریتوس نعره میزند ، المپ می لرزد

درست حدس زده اید ، در این بخش هم مانند دیگر بخش ها شاهد استفاده ی فراوان از کلماتی مانند ، بی نظیر ، فوق العاده ، عالی و .... خواهید بود .
صداگذاری بازی در یک کلام بی نظیر است . هرکدام از دشمنان صدای مخصوص به خود را دارند مثل هارپی ها که صدایی مانند یک پرنده در میاورند ، یا کایمراها که واقعا تعجب برانگیز هستند و هم زمان صدای 3 حیوان از جانب را انها می شنوید ، صدای دسته جمعی undead ها و centaurs ها که به انها دستور حمله می دهند همگی در بالاترین سطح قرار دارند . زمانی که کریتوس دشمنان را زخمی می کند و یا شمشیر خود را در بدن انها فرو می کند ، شما صدای حرکت شمشیر در بدن انها را شکلی واقع گرایانه خواهید شنید که به راحتی می توانید اثرات شمشیر در بدن انها را تصور کنید هم چنین هنگام از بین بردن دشمنان و وارد کردن ضربات نهایی صدای برخاسته ، ناشی از اه و ناله انها بسیار زیبا می باشد و شما با شنیدن این صداها در می یابید ضربات کریتوس تا چه حد برایشان درد اورد است . وقتی کریتوس شکم یک centaurs را پاره میکند نعره ی این موجود دقیقا متناسب با شدت عمل کریتوس می باشد یا هنگامی که یک هارپی را در هوا تکه تکه می کند . از نمونه های بارز در این گونه صحنه ها ، زمانی است که کریتوس قصد دارد سر هلیوس را از بدنش جدا کند . هلیوس با تمام وجود فریاد می زند و درد را حس می کند که از دیگر نقاط تحسین بر انگیز تیم صدا گذاری می باشد .

                                                                                                           
از نکات قابل اشاره دیگر در این مورد به وجود چندین صدا به صورت همزمان در محیط پرداخت میتوان پرداخت. ، صدای دشمنان و سربازان خدایان ، صدای مردم عادی که که از ترس جیغ و فریاد می زنند ، صدای حرکت تایتان بر روی کوه ، و..... با بالا ترین وضوح می شنوید و هیچ گاه صدایی بین صدای دیگر گم نمی شود .
صدا های عوامل طبیعی و محیطی نیز به شکلی عالی در بازی وجود خواهد داشت مانند صدای باد یا باران و از عوامل محیطی صدای باز و بسته شدن در ها ، شکسته شدن اشیا ، موجودات ریز مثل موش ها و موارد دیگر .
یکی از عواملی که در این بخش هم در رابطه با کریتوس بیشتر از گذشته خود نمایی میکند ، صدای برخورد شمشیر کریتوس با با محیط اطراف است که بسیار واقع گرایانه می باشد همچنین صدای زنجیرهای متصل به دست کریتوس واقعا طبیعی هستند.
اما می رسیم به بحث صدا پیشگی شخصیت ها ،. صدای کریتوس را همچون نسخه های پیشین ، Terrence Carson بر عهده دارد که در پروژه هایی همچون Everquest II, Forgotten Realms, Star Wars Galactic Battlegrounds, Star Trek Klingon Academy Unreal tournament III, Saint Rows, Star Wars Battlefront , Star Wars revenge of the Sith به صدا پیشگی پرداخته است و واقعا صدایی متناسب با شخصیت کریتوس را داراست و در این فکرم اگر اتفاقی برای او می افتاد و او نمی توانست در Gow3 صدای پیشگی کریتوس را انجام دهد ، باید شخصیت جدیدی از کریتوس در ذهن خود می ساختیم که هیچ گاه به محبوبیت سابق خود نمی رسید ، یکی از ویژگی های اصلی کریتوس صدای پر ابهت و منحصر به فرد اوست که در دل هر خدایی ترس و دلهره ایجاد می کند که در این شماره هم انواع و اقسام تهدید ها و اولتیماتوم های زیبای او را خوهیم شنید ، از ویژگی های دیگر صدای کریتوس صداهایی است که او هنگام مبارزه با دشمنان ، جابه جا کردن اشیای سنگین و پریدن از نقطه ای به نقطه ی دیگر ایجاد می کند که واقعا زیباست و حس قدرت را به خوبی منتقل می کند .


TC Carson
صدای پیشگی گایا بر عهده Lind Hunt می باشد که در نسخه های قبلی هم راوی داستان بود و بسیار تحسین برانگیز است .



و اما صدای پیشگی خدای خدایان زئوس همچون نسخه قبلی بر عهده corey Burton است که به زیبایی هرچه تمام تر ان را انجام داده است ، او در حالی که صدایی پراغتدار دارد اما ترسی درونی در صدایش موج می زند که این هنر corey burton و انتخاب عالی سازندگان برای برگزیدین او را می رساند .


corey Burton

باید گفت بازی از لحاظ موسیقی مانند نسخه های قبلی بسیار قوی است و در صحنه های مبارزه ای موسیقی متال مخلوط با تم حماسی و زیبا هیجانی دو چندان را به شما وارد خواهند کرد همچنین در وضعیت هایی مانند حل پازل ها موسیقی هایی نواخته خواهد شد که به خوبی با فضای بازی مطابقت دارد ، موسیقی بازی همچون نسخه های قبلی یک شاهکار است که بازیکن را غرق در تم و اتمسفر حماسی داستان خواهند کرد .

سخن اخر
بازی gow3 پس از 3 سال تاخیر سرانجام منتشر شد و دیداری دوباره با طرفدران خود داشت . سانتا مونیکا این نکته را به خوبی درک کرده بود که انتظار طرفدران تا چه حد از این نسخه بالاست به همین دلیل تمامی توان خود را برای این بازی به کار برده و نتیجه هم چیزی یک شاهکار نبود که به نحو احسن به پیش بینی های انجام شده از جانب سونی و انتظار طرفدران پاسخ داد .
این بازی بدون شک نه تنها یکی از بازهای برتر سال 2010 خواهد بود بلکه در تاریخ بازی های ویدویی برای همیشه ماندگار خواهد ماند .

نمره 10/10
داستان 10
گبم پلی 10
گرافیک 10
صداگذاری و موسیقی 10

----------------------------------------------------

خب به پایان این مقاله رسیدیم و جا داره از تمام کسانی که تا به اینجای کار این مطلب رو مطالعه کردن تشکر کنم و خسته نباشید بگم ، تا جایی که می شد سعی کردم هرچی رو که میتونستم در اختیار شما عزیران و علاقمندان بزارم و نکته ای رو فراموش نکنم ، به هرحال اگر نکته ای هست که شما می دونستید و در این مقاله اورده نشده به حساب حجم بالای مطلب بزارید و به بزرگی خودتون ببخشید .


» نظر