سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سربازان آینده : نقد و برسی کوتاه GR:Future Soldier

 

FUTURE SOLDIER

Review

بالاخره یک شماره دیگر از این بازی زیبا منتشر شد تا عطش هوادارانش را خاموش سازد .. اما این شماره چه قدر توانسته موفق باشد ..

 

ubsoft تلاش کرده که این شماره را از بقیه شماره های قبلی متمایز سازد . به همین دلیل ما در این شماره شاهد هستیم که دوربین بازی به سوم شخص بدل شده است و یک سری تغییرات اساسی رخ داده .. داستان بازی چندان گیرا و جذاب نیست و بیش تر در دمو های بازی که بعد از تمام شدن مرحله نشان داده می شود روایت می شود .. شما کنترل یکی از اعضای تیم چهار نفره را بر عهده گرفته و می توانید یک سری دستورات به جوخه های دیگر بدهید . در کل داستان بازی زیاد خوب از آب در نیامده است .. به طوری که شما هر مرحله را بدون اطلاعات درست پیش می برید و مثلا باید فرد خاصی را از بین ببرید . و محیط بازی هم در حال تغییر کردن می شود و شما چیز زیادی از داستان بازی مخصوصا شخصیت های بازی متوجه نمی شوید.. لوکیشن های بازی از تنوع خوبی برخوردارند و بازی از صحرا های گرم و سوزان آفریقا تا کوهستان های سر و برفی روسیه در جریان است .. تنوع مراحل هم نسبتا خوب است

 

گرافیک بازی عمدتا پیشرفت کرده است اما نه زیاد .. بعضی از بافت ها دیر لود می شوند و بعضی هم کیفیت خوبی ندارند . جزییات در بازی نسبتا خوب است و شما هنگامی که پا به صحرای آفریقا می گذارید احساس می کنید که در یک صحرای واقعی به سر می برید تا مجازی .. انیمیشن یاران و خود کاراکتر خوب است ولی دشمنان کمی ایراد دارد . مانند غیب شدن انها . طراحی دشمنان در حد متوسط است ولی زیاد تنوع ندارد و شما چند دشمن شکل هم می توانید بیابید که این خود زیاد جالب نیست . در کل ubsoft در این زمینه کمی کم کاری نشان داده است ..ولی جزییات در مرحله ای که در شهر اتفاق می افتد واقعا دیدنی است ..

 

گیم پلی بازی متنوع و خوب است و یاران شما فوق العاده عمل می کنند و دارای هوش مصنوعی بالایی هستند که کمی در دشمنان ضعیف است . شما می توانید دشمنان مورد نظر خود را شناسایی و به راحتی به یارانتان دستور دهید که با شلیک یک گلوله کاراشان را تمام کنند . گیم پلی بازی مخلوط است یعنی شما در بازی هم مخفی کاری باید انجام دهید هم با انبار گلوله به مصاف یارانتان روید ولی بازی زیاد آزادی عمل به شما نمی دهد ... قبل از هر مرحله می توانید اسلحه های خود را تعین کرده و حتی می توانید تمام اجزای آن را تعویض کنید و برای دیدن عملکرد آن اسلحه سری به محوطه تیر اندازی بزنید . در بازی انواع ربات های کنترل از راه دور وجود دارند که می توانید با آن ها مراحل را پیش ببرید که کنترل آن ها جذاب و جالب است . مانند ربات شناساگر ..سیستم کاورگیری بازی هم تا حدی به عنوان گیریز آف وار شباهت دارد ولی خوب کار شده است و کار آمد است .

 

موسیقی بازی گاهی شنیده نمی شود و ریتم اهسته ای دارد . حتی در زمان مقابله با دشمنان . ولی انصافا صدای اسلحه ها و همین طور تیر اندازی ها  خوب کار شده است و دارای صدای واقعی هستند که حس یک مبارزه واقعی را نیز می دهند . صداپیشگان بازی هم کار خود را تا حدودی خوب انجام دادند . ولی تا حدودی ..

 

در کل این شماره خوب از آب در آمده است ولی ایراداتی نیز دارد که به چشم می آیند .. صحنه هایی مانند طوفان شن در بازی بسیار هیجان انگیز اند و همین طور در هنگام مبارزه با دشمنان حس می کنید که در یک میدان تیر اندازی واقعی قرار دارید تا یک بازی .. بی شک این شماره تا حدی موفق بوده است ولی نظر نهایی با بقیه مخاطبان و منتقدان است ..

 

 


 

نویسنده : مجید محمدی

 


» نظر