سفارش تبلیغ
صبا

تحولی دیگر برای PC در راه است :OnLive




Any Game ..                                                                        
Any Time.....                                                                              
Any Where...
                                                                                                                             
                                                                  OnLive                            





طی 7سال تلاش تحقیق شرکت
OnLive بالاخره سرویس این شرکت به همین نام در نمایشگاه GDC امسال معرفی شد.
طبق گفته حضار یکی از شلوغ ترین غرفه های GDC 2009 غرفه
OnLive بوده است.وبا حضور تعداد زیادی سزندگان ومسولان شرکت های بزرگ بازی سازی در این غرفه میتوان به آینده درخشان این سرویس امیدوار بود.یکی از میهمانان این غرفه سیدمیر معروف بود.

OnLive چیست؟
این سرویس به بازیباز این امکان را میدهد تا با استفاده از یک رایانه شخصی یا یک لپ تاپ صرف نظر از مشخصات سخت افزاری، بازی مورد علاقه خود را در بهترین وضعیت گرافیکی اجرا نماید.
شما با این سرویس میتوانید بازی های کنسول ،بازی های روز و قدیمی کامپوتر را بدون مشکل و حت بدون نصب بر روی رایانه خود اجرا کنید که در جای خود یک انقلاب در صنعت بازی به شمار میرود.


OnLive چگونه کار میکند؟
این سرویس بر پایه تکنولوژی cloud computing که مدتی است به صورت محدود رواج دارد فعالیت میکند که این تکنولوژی در آینده نزدیک دنیای بازی و اینترنت را دگرگون میکند.


cloud computigچیست؟
شما یک کافی نت دانشگاهی رو در نظر بگیرید با 40 سیستم که باید جوابگوی دانشجویان مختلف در رشته های تحصیلی مختلف که بسته به نیاز هر دانشجو نیاز به نرم افزارهای خاص و آپدیت به روز و پرداخت هزینه هر نرم افزار و آپدیت آنو یک سیستم به روز برای اجرای هر چه سریعتر این نرم افزارهای اینترنتی.اما شما با استفاده از cloud computing میتوانید به یکی از شبکه های ارائه دهنده نرم افزار متصل شوید و بدون نیاز به سیستم قوی و هارد بالا و خرید نرم افزار از تمامی امکانات نرم افزار مورد نظر استفاده کنید.یکی از مثال های ساده این تکنولوژی میتوان به Email اشاره کرد که با در اختیار قرار دادن مقداری فضای مجازی به کاربر اجازه ارسال ،دریافت و ذخیره اطلاعات را میدهد.اما هنوز این گونه سیستم ها که به اصطلاح cloud نامیده میشوند در سطح وسیع در دسترس نیستند. و در حال بررسی هستند مانند
OnLive.


حالا بر میگردیم به اصل مطلب یعنی
OnLive.
شما با پیوستن به سیستم
OnLive عملا به یک ابررایانه دسترسی خواهید داشت و هرگز نیازی به پرداخت هزینه بابت به روزرسانی سخت افزار خود نخواهید داشت و در ضمن دیگر نیازی به خرید کنسول هم نخواهد بود!!! تمام این ها در OnLive در دسترس شما خواهد بود.


تا کنون شرکت های زیادی در سدد ایجاد همچین سرویسی بودن اما معمولا با شکست مواجه شدن اما دو طرح با نام های phantom وGON از همه جدی تر بوده اند که مدتی هست ازشون خبری نیست اما این بار
OnLive از همه جدی تره که میتونید با یه سرچ کوچولو توی گوگل از کلمه OnLive این رو ببینید.

در این سرویس تمامی پردازش های صوتی و تصویری بازی ها در سیستم مرکزی
OnLive انجام میشه و نتیجه آن با سرعت بسیار زیادی به رایانه شما بازگشت داده خواهد شد و بازی بدون وقفه و هم زمان خواهد بود.
استیو پرلمن مدیر شرکت گفته که: هدف ما ودلیل استقبال شرکت های بازی سازی این است که این سرویس بتواند بدون نیاز به تغیر در بازی و کد نویسی بازی بتواند بازی را بر روی این سیستم اجرا کند.

برای استفاده از این سرویس هزینه ماهیانه نسبتا پاینی در نظر گرفته شده که راه های دیگری نظیر تبیغات برای جبران هزینه ها در نظر گرفته شده. کاربر فقط با استفاده از یک اینترنت حداقل 3MB و برای استفاده از نهایت قدرت پردازشی حداکثر 6MB که در اکثر کشور های جهان به سادگی در دسترس می باشد به سرویس متصل شود.(امیدواریم تا راه اندازی این سیستم توی آسیا یه فکری به حال اینترنت ایران بکنن)

شرکت در حال طراحی Micro Console هستند تا با استفاده از آن بتوان سرویس را با اتصال آن به یک تلویزیون خانگی امکان پذیر کند که هنوز جای کار بسیار دارد.
بازی های که در این سرویس تست شده اند و به خوبی جوابگو بوده اند نشان از بی نقص بودن سرویس است مانند : GRID, CRYSIS, Burn Out Paradis ,COH ,Assasin"s Creed و نسخه کنسولی F.E.A.R 2:PO ,RE5
شرکت های بزگی هم پیشاپیش با این شرکت قرارداد بسته اند که همگی نشان از جدی بودن این طرح هستند که بعد از هفت سال به نتیجه رسیده از شرکت های که با این شرکت قرارداد بسته اند میتوان به EA, Epic, Ubisoft ,Bros.warner ,Take -two وAtari اشاره کرد.
Onlive با طراحی راه حلی برای فشرده سازی و ارسال فایل های تصویری توانسته مشکل تاخیر در بازی های آنلاین را به حداقل برساند که چیزی حدود یک میلی ثانیه است و در دید بازیباز احساس نمیشود.

OnLive به جز سیستم بازی امکانات دیگری نظیر موسیقی ،Web2 ،چت وامکانات گروهی دیگر نظیر محیط PS3Home را به مشترکان ارائه دهد که میتوتنید در این محیط به پیدا کردن دوستان جدید بپردازید و با آنها به بازی مشغول شوید و یا بی دیدن بازی کردن آنها بپردازید و....

مایک مک گاروی مدیر اجرای این شرکت میگوید اولین هدف ما رساندن مشترکین سرویس به 200 میلیون مشترک است با توجه به بی رقیب بودن ما دور از انتظار نیست اما ما آمادگی هر نوع رقیبی را نیز داریم.

این سیستم میتوتند هم برای بازیباز ها مفید باشد و هم بازی سازها و فقط برای شرکت های ساخت کنسول مشکل ساز هست و ممکنه که اجازه اجرای بازی های کنسولی بر روی این سیستم را ندهند.
اما فایده بزرگ این سرویس این است که شرکت های بزرگی که به خاطر کپی های فراوان بازی های Pc از PC روی گردان شده اند دوباره بازیهاشون رو به PC سرازیر کنن.

این سرویس قرار است در زمستان امسال در آمریکای شمالی شروع به کار کند و با عرضه چند بازی اختصاصی
OnLive پا به عرصه بازی خواهد گذاشت.
از این به بعد باید منتظر این شعار در آخر بعضی از بازی ها بود:

just for OnLive

» نظر