سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داستان کل سری Killzone قسمت1

داستان کل سری Killzone : (از Killzone 1 تا Killzone 2)

سال 2055:کمبود منابع باعث جنگ کشور ها با یکدیگر و همچنین استفاده از سلاح های اتمی می شود.بعد از پایان جنگ،مردم متوجه می شوند که تقریباً زمین غیر قابل سکونت شده است.
2060-2090
:با تمام شدن منابع موجود در زمین بالاخره انسان ها فهمیدند برای ادامه زندگی باید سکونت در سیارات دیگر را انتخاب کنند.پس ثروتمند ترین و قدرتمند ترین کشور ها و شرکت های جهان سازمانی به نام UNC یا United Nations Colonial را تاسیس کردند.
UNC
طی 30 سال،اقداماتی که باید برای سفر به فضا و سکونت در سیارات دیگر انجام می شد را انجام داد از جمله:
  • پیدا کردن سیاراتی که برای سکونت انسان ها مناسب باشد
  • ساخت تکنولوژی جدیدی که بتوان با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت کرد
  • ساخت Cryotechnology که مسافران فضا را در خواب عمیقی فرو می برد
  • ساخت ناوگان بزرگ فضایی
  • سفر به دیگر سیارات
  • ساخت زیربناهای جامعه در کلونی جدید
  • ساخت راه ها(جاده ها،راه آهن،تونل،...)
  • ساخت تولید کننگان انرژی و سیستم پخش کننده آن ها
  • ساخت شبکه های ارتباطی
  • ساخت مسکن و پناهگاه
  • ساخت کارخانه ها
  • اداره کردن مصرف آب و بازیافت اتلافات
UNC که از طریق کلونی سازی سود زیادی برده بود،به بقیه شرکت ها و دولت ها هم زیر قوانین سفت و سختی اجازه سرمایه گذاری بر روی این صنعت را داده بود.یکی از این شرکت ها Helghan نام داشت که سرمایه گذاری زیادی در بخش پالایش صنعتی و انرژی انجام داده بود.
از طرفی حکومت جهانی هم برای دعوت این شرکت ها برای سرمایه گذاری در طرح های مهاجرت به سیارات،مجوز های لازم را تحت شرایط سختی صادر کرد.هرگونه نقض این قوانین مجازات های متعددی دارد.از جریمه نقدی گرفته تا اخراج از UNC.
2095-2110
:کشتی های فضایی UNC،زمین را به مقصد سیاراتی همانند زمین ترک می کنند.
به دلیل تازه بودن این پروژه،UNC هنوز نمی توانست این پروژه را درست هدایت کند و در این مسیر به مشکلات داخلی زیادی برخوردند.UNC فقط از جریمه هایش برای برقراری نظم در این پروژه استفاده می کرد.

در همین سال ها هم UNC نیرو های نظامی خود را بهبود می بخشید.نیروهای نظامی UNC همیشه بهترین سلاح ها را داشتند و به بهترین روش ها تعلیم می دیدند اما مشکل اصلی آن ها کمبود نیرو بود.
2111
:پس از 10 سال،بالاخره اولین کشتی که زمین را ترک کرده بود به منظومه ای به نام Alpha centauri رسیدند.این منظومه 2 سیاره دارد یکی سگلاخی همراه با آب و هوای بد و طوفان های متععد در نزدیکی Alpha centauri A و دیگری با آب و هوایی شبیه به زمین در نزدیکی UNC.Alpha centauri B سریعاً حق مالکیت این منظومه را به نام خود کرد و به دیگر شرکت ها اجازه سرمایه گذاری در این منظومه را نداد.این منطقه به زودی به پل ارتباطی بین زمین و دیگر کلونی ها می شود.
2113
:نیرو های دفاعی UNC به دلیل بی کفایتی منحل شدند.سپس United Clonial Army یا UCA جای آن ها را گرفتند.اولین نیروی UCA،نیروی دریایی آن ها بود.
2116
:شش کشتی فضایی UCN طی یک جرقه شدید خورشیدی از روی رادار محو شدند.آخرین پیغام آن ها خبر از مشکلی بزرگ در سیستم اصلی کشتی ها خبر می داد.
از دست دادن این کشتی ها ضرر مالی بزرگی به آن ها زد.آنان دیگر توانایی ساخت چنین کشتی هایی را نداشتند.پس مجبور شدند که حق مالکیت Alpha Centauri را به مزایده بگذارد.در مزایده شرکت Helghan برنده شد.البته این را هم نباید فراموش کرد که این شرکت توسط IGB یا Interplanetary Banking Guild حمایت می شد و در عوض 10% از سود حق مالکیت هم به IGB تعلق می گرفت.
Helghan:2118-2127
سفری سخت را برای سفر این منظومه پشت سر گذاشت و 2 درصد از مسافران در طول سفر مردند.دانشمندان اکوسیستم سیاره Alpha Centauri A را Helghan نام گذاری شد را برای انسان مناسب ندانستند و معلوم شد که زندگی در این سیاره سخت است.اما آن ها چاره دیگری نداشتند پس ایستگاهی در نزدیکی Helghan به منظور استخراج و استفاده انرژی قرار دادند و بعد به سمت سیاره دوم که شبیه زمین بود که نامش را از نام رئیس کمپانی Helghan یعنی Vekta انتخاب کردند،حرکت کردند.
2129
:پس از 2 سال بالاخره اولین کشتی در Vekta فرود آمد.Vekta دست کمی از زمین نداشت و به دلیل مساعد بودن آب و هوا،سریعاً کشاورزی در آن رونق پیدا کرد.
2133:
UNCبرای تامین امنیت بیشتر سیارات،ISA یا Interplanetary Stragetic Alliance را تاسیس کرد.UNC وظیفه تمرین این نیرو ها را بر عهده داشت.هر کلونی،می بایست که هزینه و نیرو های انسانی ISA مربوط به منظومه خودش را تامین می کرد در عوض ISA هم امنیت را در آن کلونی برقرار می کرد.
:2135ایستگاه فضایی در نزدیکی Helghan،به خوبی به کشتی هایی که از منظومه رد می شدند،سرویس می دادند.سفینه های زیادی هم از زمین به سمت Helghan می آمدند تا انرژی مورد نیاز زمین را تامین کنند.
:2138
پیشرفت تکنولوژی باعث به وجود آمدن ارتباط مستقیم بین Helghan و Vekta می شود.پس از مدتی دولت Vekta سرپرستی Helghan را به عهده می گیرد.علامتی هم برای این ارتباط درست می شود به شکل 3 کمان که نشانگر آزادی،عدالت و صلح بود(شروع پرچم هلگاست).بدین ترتیب سوخت و انرژی از Helghan بدون نیاز به ISA به Vekta وارد می شود و همچنین غذا و مواد مورد نیاز هم به Helghan فرستاده می شود.
در همین زمان بود که دولت Helghan برای خود نیروی نظامی کوچکی درست کرد که بیشتر نقش پلیس را داشتند و فعالیت هایی مانند گمرک و مراسم تشریفاتی را انجام می دادند.اما ISA که از بزرگ شدن این نیرو ها می ترسید،قوانین سختی مانند اینکه افسرانشان باید توسط ISA انتخاب شود را بر آنان می گرفت.
:2155
کمپانی Helghan در این سال به دلیل داشتن سرمایه ای زیاد،پیشنهاد خرید حقوق Alpha centauri را به UNC داد تا دیگر 10 درصد درآمدش را به زمین و برای حق عضویت ISA ندهد.UNC که از بی پولی رنج می برد نتوانست مقاومت کند و تمامی حقوق منظومه Alpha centauri مال شرکت Helghan شد.
2156
:کمپانی،نام منظومه را به Helghan تغییر داد.اکنون آنان رشد اقتصادی و صنعتی بسیار مناسبی قرار گرفته اند.کارخانه های مختلفی در Helghan ساخته شده است.
2198
:کمپانی تقریباً از هر فعالیتی که فکرش را بکنید سود می کند.حتی از کلونی سازی که در اصل مال UNC بود.UNC هم در خشم فرو می رود.پس UNC مالیات ها را زیاد می کند تا بتواند ساخت کشتی های عظیم جنگی را برای UCA شروع کند.
قوانین جدیدی می آیند که طبق آن بسیاری از امتیازات خرید دو سیاره کمپانی،همانند داستن ناوگان جنگی فضایی،باطل می شود.حکومت Helghan مخالفت می کند اما پیشنهاد مذاکره را قبول می کند.


» نظر