سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی بازیBattlefield: Bad Company 2

اگر از بازیکنان قدیمی PC هستید و علاقه زیادی به بازی های جنگی و چند نفره دارید، حتما نام سری بازی های Battlefield شنیده اید. بازی هایی که ابتدا در نسخه های مختلف، سری به نبردهای عظیمی می زد و بازیکن را به میدان های نبردی مانند جنگ جهانی، جنگ ویتنام و یا جنگ با تروریست ها می برد. بازی ای که همیشه پیشرو در زمینه نمایش دادن جنگ های عظیم همراه با وسایل نقلیه و تجهیزات نظامی بود، در سال 2005 برای اولین بار پا به کنسول های خانگی گذاشت. بازی Battlefield: Bad Company دومین نسخه از این سری بازی ها بود که برای Xbox 360 و PS3 عرضه شد و در کمال تعجب نسخه PCای برای آن در نظر گرفته نشده بود. بازی در آن زمان به دلیل داشتن گرافیک خوب و مخصوصا فیزیک فوق العاده سر و صدای زیادی به پا کرد و بازیکنان زیادی را به سمت خود کشاند. حال پس از گذشت تقریبا 2 سال از زمان عرضه نسخه اول شاهد به بازار آمدن نسخه دوم این بازی بسیار محبوب هستیم. تفاوت نسخه دوم با نسخه اول این است که دارندگان PC هم می توانند از این بازی بسیار خوب نهایت لذت را ببرند.
 

 

داستان


داستان بازی در نقطه ناتمام قسمت اول شروع می شود و بازیکنان باز هم شاهد دار و دسته Bad Company با همان افراد بسیار دوست داشتنی هستند. بازی شخصیت های داستان را دوباره درگیر ماجرای جدیدی می کند و باز هم مسائل شخصی آن ها به گونه ای بسیار جالب در طول بازی مطرح می شوند. بازیکن که نقش پرستون مارلو (Preston Marlowe) را برعهده دارد، به همراه دوستان قدیمی خود جورج هاگارد (George Haggard) و گروهبان ردفورد (Sergeant Redford) و سوئیتواتر (Sweetwater) دوباره به جنگ فراخوانده می شوید. نیروهای روسیه یک سلاح بسیار قوی در دست دارند و احتمال می رود که این سلاح آغازگر جنگ جهانی سوم باشد. از این رو گروه شما که یکی از بهترین گروه های ضربت ارتش است، وظیفه پیدا می کند تا این سلاح را به دست بیاورد. حال شما در یک بازی 13 مرحله ای فرصت دارید تا به این هدف برسید. اما راه چندان هم آسان نیست.
 
گرافیک

یکی از بهترین قسمت های بازی بخش گرافیک آن است. محیط ها بسیار بزرگ هستند و از اجزای بسیار زیادی هم تشکیل شده اند. برای اینکه کمی بیشتر متوجه این موضوع شوید، باید گفت مکان هایی که در بازی دیده می شوند، خیلی بهتر و بسیار بزرگتر از آن چیزی هستند که در بازی Modern Warfare 2 دیده اید. بازی در محیط های مختلفی مانند جنگل، سرزمین های پوشیده از برف، بیابان و... در جریان است. تمام این قسمت ها با زیبایی بسیار خاصی در بازی قرار گرفته اند. مطمئن باشید که در هیج بازی اکشن اول-شخصی این تنوع محیط را مشاهده نکرده اید. در بازی، زمان های زیادی وجود دارند که از بلندی ها می توانید به دور دست ها و مناطق پایین تر نگاه کنید. همه چیز در این صحنه ها بسیار خوب هستند. به خصوص اینکه اکثرا در این قسمت ها شاهد انفجارهای عظیم و تخریب وسیع محیط هم هستیم. لازم به ذکر است که این بازی همانند نسخه قبلی خود از فیزیک فوق العاده و بسیار خوبی برخودار است. بیش از نود درصد از اشیا، ساختمان ها و دیگر مواردی که در محیط بازی دیده می شوند، تخریب پذیر هستند. شما با نارنجک انداز یا سلاح های سنگین می توانید ساختمان های مختلف و سایر اشیاء قرار گرفته در محیط را از بین ببرید. کلا در این بازی فیزیک بخش بسیار مهمی تشکیل داده است و انصافا هم سازندگان برای هر چه زیباتر و بهتر نشان دادن آن کم کاری از خود نشان نداده اند. همچنین افکت های تصویری بسیار زیبا مانند انفجارها، صحنه های تخریب و... بسیار خوب در بازی دیده می شوند. از دیگر قسمت های خوب بازی طراحی سربازان، شخصیت های بازی، وسایل نقلیه نظامی و سلاح های موجود در آن است. همانند بازی Modern Warfare 2 در این بازی هم شاهد طراحی بسیار خوب سلاح ها و وسایل نقلیه نظامی هستیم. همچنین شخصیت های بازی بسیار خوب و پر جزئیات دیده می شوند و کم و کسری در آن ها به چشم نمی آید. اما یکی از مشکلات عمده ای که این بازی از آن رنج می برد و در نسخه قبلی بازی هم به چشم می خورد، برش ها زیاد صفحه است. این مسئله در برخی از موارد کمی آزار دهنده می شود. اما در کل این بازی از نظر گرافیک مشکل خاصی ندارد و حتی می توان از آن به عنوان یکی از بازی های خوب در زمینه گرافیک نام برد.
 
موسیقی/صداگذاری

صداگذاری این بازی هم بسیار خوب است. افکت های صوتی مانند صدای انفجار، صدای وسایل نقلیه مختلف، صدای سلاح ها و... در سطح بسیار خوبی قرار دارند. یکی از نقاط بسیار خوب این بازی در زمینه صداگذاری این است به خوبی فضای جنگ و سرو صداهای آن در محیط بازی به گوش می رسد و حس شرایط دشوار و سخت آن زمان را به بازیکن انتقال می دهد. صداگذاری شخصیت های بازی هم بسیار خوب است. همانند نسخه گذشته دیالوگ هایی که بین آن ها رد و بدل می شوند تمی خنده دار دارند. در برخی از صحنه های حساس بازی شاهد آن هستیم که شخصیت ها با یکدیگر اختلاف نظر پیدا می کنند و اصطلاح های جالبی را به کار می برند. آهنگ ها و موسیقی ای هم که در بازی شنیده می شوند، مانند سایر بازی های اکشن ریتمی تند به همراه یک تم حماسی دارند که به خوبی هیجان را به بازیکنان منتقل می کنند. اما این قسمت یکی از بهترین و زیباترین بخش های بازی است که به طرز شگفت انگیزی بازیکن را مجذوب خود می کند. اگر از یک سیستم صدای بسیار خوب و مناسب برخوردار هستید، حتما این بخش از بازی برای شما بسیار زیبا خواهد بود.
 
گیم پلی

گیم پلی یکی از مسائلی است که به خصوص در بازی های اکشن اول-شخص به آن توجه خاصی می شود. این بازی هم از گیم پلی بسیار خوبی برخوردار است و هیجان بسیار بالایی را به بازیکنان منتقل می کند. استفاده از سلاح های مختلف، وسایل نقلیه مختلف مانند: تانک، هلیکوپتر، جت اسکی و... در طول بازی تنوع خاصی را در روند بازی ایجاد کرده اند و باعث شده اند روند بازی همیشه جذاب باشد. اما همان طور که گفته شد بازی از فیزیک بسیار خوبی بهره می برد و همین مسئله قسمت بسیار مهمی از گیم پلی بازی را تشکیل می دهد. شما می توانید موانع مختلف را با خراب کردن آن ها از بین ببرید. می توانید افراد مختلف را که در ساختمان های مختلف قرار دارند را با خراب کردن آنجا از بین ببرید. همین تخریب پذیری ساختمان ها باعث شده است که بازی تقریبا از حالت خطی که برای به پایان رساندن آن مرحله در نظر گرفته شده است، خارج شود. شما می توانید با تخریب دیوارها برای خود مسیرهای تازه ایجاد کنید و بازی را ادامه بدهید. اما یکی دیگر از بخش هایی که سری بازی های Battlefield همیشه آن را یک امتیاز بسیار بزرگ برای خود می داند، قسمت چندنفره است. قسمت چند نفره این بازی یکی از زیباترین قسمت های بازی است که ساعت ها گیم پلی و شور و هیجان را به همراه دارد. بازیکن در این بخش می تواند با انتخاب گروه های مختلف مانند: Assault, Engineer, Recon, Medic به عنوان سرباز وارد میدان جنگ شود و در مدهایی مانند: Rush، Conquest، Squad Rush و Squad Deathmatch به بازی بپردازد. در این بخش هم مانند قسمت تک نفره شاهد وسایل نقلیه مختلف هستیم که قسمت مهمی از بازی را تشکیل داده اند. اما در این قسمت همکاری تیمی یکی از نکاتی است که باید به آن تکیه شود تا بازی برای شما لذت بخش تر شود. این قسمت را می توانید در دو گروه دوازده نفره بازی کنید.
نتیجه گیری

اگر به دنبال یک بازی اکشن نفس گیر زیبا به همراه تخریب پذیری بالا، بخش چند نفره بسیار عالی و صداگذاری بسیار خوب هستید، حتما این عنوان را بازی کنید. این بازی قطعا یکی از بهترین عناوین اکشن اول-شخص و یکی از بهترین نسخه ها از سری بازی های Battlefield است.
 

» نظر