سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیواره آتش

هنگام استفاده از اینترنت، دیواره آتش (فایروال) اولین برنامه ای است که دیتاهای ورودی را می بیند. همچنین این برنامه آخرین بدرقه کننده اطلاعات هنگام خروج از کامپیوتر است. همانند یک گارد امنیتی که جلوی ورودی ساختمان می ایستد و تصمیم می گیرد که چه افرادی می توانند وارد شوند و چه کسانی حق خروج دارند، برنامه دیواره آتش هم تمامی اطلاعاتی که به سیستم شما وارد می شوند یا از آن خارج می شوند را دریافت و بازرسی می کند و درباره نحوه برخورد با آنها تصمیم گیری می کند. طبیعتا دفاع از خودتان در برابر ارتباطات نامطمئن اینترنت و شبکه های داخلی امری بسیار حیاتی است، زیرا هر یک از این دو می توانند یک مسیر تمیز و بی دردسر ورود به کامپیوتر را در اختیار هکر ها و ویروس ها قرار دهند. اگر چه بازرسی ارتباطات خروجی از کامپیوتر هم کم اهمیت تر از این نیست.



یک دیواره آتش خوب به شما این امکان را می دهد تا سطح دسترسی هر برنامه را به بخش های مختلف کامپیوتر انتخاب کنید. هنگامی که یک برنامه تلاش می کند که خارج از سطح دسترسی تعیین شده با دنیای خارج ارتباط برقرار کند، دیواره آتش جلوی وقوع چنین جرمی را می گیرد و این ارتباط را قطع می کند، همزمان با آن به شما اعلام می کند که برنامه قصد انجام چه کاری را دارد، در صورت تایید شما برنامه اجازه می یابد تا ارتباط را برقرار کند. این کار به شکل گسترده ای جلوی انتشار ویروس ها را می گیرد و همین طور مانع دعوت هکرها به سیستم شما می شود. دیواره آتش در حقیقت خط دفاعی کامپیوتر شما است و همچنین با اخطارهای خود هنگامی که مورد تهدید قرار می گیرید، شما را آگاه می سازد.
نرم افزار دیواره آتش
نسخه های جدید ویندوز مایکروسافت دارای یک دیواره آتش داخلی هستند که به طور خودکار روشن می شود. متاسفانه دیواره آتش ویندوز تا حد زیادی ناقص و ناکارآمد است. بخصوص اینکه نمی تواند ارتباطات خروجی را کنترل نماید و همچنین استفاده از قدری مشکل است. البته یک برنامه بسیار خوب رایگان به نام دیواره آتش کومودو وجود دارد که به خوبی از عهده حفظ امنیت سیستم شما بر می آید.
دانلود کومودو


» نظر