سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیس بوک چیست؟

فیس بوک (Facebook) یک سایت اجتماعی است که توسط سازنده جوان خود مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) در چهارم فوریه سال 2004 راه اندازی شد.این سایت هم اکنون از نظر تعداد کاربر عضو و نیز از نظر کارشناسان، در زمینه سایت های اجتماعی، برتر از مای اسپیس و امثال آن و در حقیقت در زمینه کاری خود، سایت شماره 1 جهان محسوب می شود.

 


"مارک زاکربرگ" سایت فیس بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ 4 فوریه 2004 آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی مخصوص دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند و یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده، وسیع و با نفوذ و تأثیر گذار را بنیان نهادند.
پس از موفقیت چشمگیر فیس بوک، زاکربرگ تصمیم گرفت کارش را گسترش دهد. بنابراین او در این راه از هم اتاقی خود "داستین موسکوویتز" (
Dustin Moskovitz)هم کمک گرفت. آن دو ابتدا سایت را برای دانشگاه های استانفورد(Stanford)، کلمبیا (Columbia)و ییل (Yale) راه اندازی کردند و سپس چندین دانشگاه دیگر در ایالت بوستون آمریکا را نیز به این سایت مجهز کردند. تا آغاز تابستان همان سال، فیس بوک توسط هزاران نفر در بیش از 45 دانشگاه آمریکا استفاده می شد. در همان موقع زاکربرگ به همراه چند نفر از دوستان خود که او را در اداره سایت کمک می کردند، به پالو آلتو کالیفرنیا رفت و در آنجا خانه ای کوچک اداره کرد. این خانه اولین محل کار رسمی آن هابود. رفتن زاکربرگ به کالیفرنیا، مقدمه آشنایی او با اولین سرمایه گذارفیس بوک یعنی پیتر تیل (Peter Thiel) بود.
هم اکنون فیس بوک تشکیلات اداری مجهزی، شامل 7 ساختمان در پالوآلتو و صدها نفر کارمند دارد و زاکربرگ آن را یک اردوگاه شهری می نامد.
طبق آماری که دوازدهم آگوست 2008 توسط موسسه "کام اسکور" منتشر شده است، هم اکنون سایت فیس بوک پر مخاطب ترین وب سایت اجتماعی جهان است و حدوداً 132 میلیون نفر کاربر دارد که 63 درصد آنها خارج از آمریکای شمالی قرار دارند.
در مورد فیس بوک خیلی چیزها می توان گفت، اما قطعاً هیچکدام نمی توانند مانند عضویت در آن و تجربه عینی آن، بیانگر حس و حال و دنیای این پایگاه اجتماعی مجازی و مزایای آن باشد. بنابراین در ادامه این نوشتار، به توضیح مراحل عضویت می پردازیم تا در صورت تمایل به عضو شدن در این سایت، خود شخصاً بتوانید آن را تجزیه نمایید و در صورت تمایل، از اعضای آن به شمار روید. ضمن اینکه در ادامه متوجه خواهید شد که روش عضویت در این سایت تا چه اندازه ساده است.
نحوه عضویت در فیس بوک:
مرحله اول: ابتدا به سایت فیس بوک با نشانی
Facebook.com بروید و اطلاعات اولیه خود را در فرم عضویت وارد کنید.
مرحله دوم: در مرحله دوم، کادری بر روی صفحه ظاهر می شود که مربوط به کاراکترهای کپچا می باشد. کافیست آنها را در مکان مشخص شده تایپ کنید (برای اینکه سایت مطمئن شود که شما یک کاربر واقعی هستید نه یک روبات نرم افزاری).
مرحله سوم: در مرحله سوم و پس از تایید اطلاعات شما، نوشته ای بر روی صفحه ظاهر می شود به این مضمون که یک ای میل به آدرس ای میل شما فرستاده شده است. شما با باز کردن آن ای میل، و کلیک بر روی لینک داده شده، در آن به عضویت فیس بوک در خواهید آمد.
امید است از اینحا به بعد خود شخصاً فیس بوک و خدمات و سرویس های آن را مورد تجربه و دقت نظر قرار دهید.


» نظر