سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقدbrink

brink
سال گذشته بود که Bethesda حسابی در مورد Brink بازی جدید Splash Damgae صحبت کرد که قرار است یک تیراندازی با کمی المان های RPG و البته پاراکور باشد. در E3 امسال دموی قابل بازی Brink در دسترس بود که قسمت های کمی هم از بخش چندنفره در آن قابل بازی بود. اگر بخواهیم خلاصه ای از داستان Brink را توضیح دهیم، به این صورت است که بازی در سال 2035 و شهر مدرن The Ark اتفاق می افتد که تقریبا نمایی از فروپاشی دنیا و درگیر شدن هر حزب و گروه با هم است. گروهک های آزادی خواه با نیروی امنیتی شهر وارد جنگ می شوند و هر کدام قصد دارند کنترل حکومت را به دست بگیرند. در بخش داستانی می توانید بین این دو گروه یکی را انتخاب کنید و در نقش نیروی امنیتی و یا نیروی مقاومت بازی کنید. حتی پس از انتخاب بین این دو گروه شما باید کلاس مورد نظر خود را هم انتخاب کنید. کلاس هایی از قبیل Engineer,Soldier,Operative و Medic هر کدام اسلحه ها و توانایی های خاص خود را دارند. حتی در حین بازی کردن هم می توانید بین کلاس ها سوئیچ کنید و هر مرحله را در نقش شخصی متفاوت با کلاس خاصی پیش ببرید. در هر مرحله با توجه به کارها و ماموریت هایی که باید انجام دهید، بهتر است کلاس مرتبط با آن مرحله را انتخاب کنید و حتی توانایی های خود را در آن بخش Level Up کنید.
با جمع کردن Point در هر مرحله، می توانید چهره و لباس شخصیت اصلی را تغییر دهید و یا اسلحه های جدیدی بخرید و آن ها را ارتقاء دهید. مثلا قدرت یا میزان لگد زدن آن ها را تنظیم کنید. در یکی از نمایش ها که روی PS3 اجرا می شد، در یک Map تمرینی بودیم که در نقش گروه های مقاومت (Resistance) باید مبارزه می کردیم. ماموریت این بود که با کار گذاشتن یک بمب در ایستگاه انرژی، آنجا را منفجر کنیم. با زدن جهت بالای D-Pad، ماموریت شما مشخص و روی تصویر نشان داده می شود. از آنجایی که ماموریت های فرعی زیادی در بازی وجود دارند، با زدن D-Pad به راحتی می توانید ماموریت اصلی را دیده و آن را انجام دهید. ماموریت ها و Mapهای بخش تک نفره و چندنفره همه یک شکل هستند، یعنی تمام ماموریت هایی که در بخش تک نفره می روید در قسمت چندنفره هم باید آن ها را با دوستان و رقیبان Live یا PSN خود انجام دهید. ماموریت اول را با کلاس سرباز (Soldier) آغاز می کنیم که دارای اسلحه های قوی تری هستند. 24 سلاح مختلف وجود دارند که حتی با ارتقاء دادن آن ها می توانید مدل های جدیدی بسازید. پس این رقم قابل افزایش است. همراه با هم تیمی ها به نبردهای داخل شهر می رویم. کنترل خیلی ساده و هیجانی است و با نگه داشتن L1 و R1 می توانید شلیک کنید.
در حین بازی کردن کلاس خود را به مهندس (Engineer) تغییر دادیم تا بتوانیم با هک کردن وسایل، سریع تر به هدف برسیم. حال با بخش پلتفرمینگ و یا پاراکور روبرو می شویم که خیلی نو آورانه و ساده است که (Smooth Movement Across Random Terrain) یا به عبارتی S.M.A.R.T نام دارد. با نگه داشتن L2 می توانید بدوید و از تمام موانع سر راه بگذرید که خیلی هیجانی است و در نمای اول-شخص همانند Mirror"s Edge دنبال می شود. قبل از این که به بخش چندنفره برویم، سری به قسمت Customization شخصیت ها می زنیم. تنوع بالایی در ساخت شخصیت خود دارید، مثلا می توانید لباس های یک خلافکار را به تن کنید و یا همانند یک بچه مدرسه ای خیلی مرتب باشید. حتی قادرید خالکوبی هم روی بدن خود بکنید و لهجه انگلیسی بگیرید! بله در Brink حتی می توانید نوع حرف زدن و لهجه شخصیت اصلی را نیز انتخاب کنید. Brink در بخش چندنفره می تواند هشت نفر را در بخش Co-Op و Multiplayer جای دهد. در این قسمت ها وظایف بر مبنای کلاس های مختلف تقسیم می شوند. مثلا کسی که مهندس است، باید کامپیوترها را هک کرده و بمب گذاری کند، سپس به محل مورد نظر رفته و بمب را در جای خاصی فعال کند.
اگر در حین ماموریت تیر بخورید و زخمی شوید با زدن دکمه L1 از پزشک گروه تقاضای کمک می کنید، پس اگر در نقش پزشک گروه باشید باید در حین نبرد به دوستان خود کمک کنید. در نهایت Brink یکی از زیباترین بازی های E3 بود که گرافیک خیره کننده و گیم پلی جالب آن  خیلی مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفت. اندکی مشکلات در بخش چندنفره و گیم پلی به چشم می خورد، ولی با توجه به زمان باقی مانده برای سازندگان می توان منتظر رفع این موارد باشیم.



» نظر