سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه کنترلگر کنسولها Kinect , PlayStation Move

مقایسه کنترلگر کنسول‌ها
اولین موج ورود کنترلگرهای سنسوری یا حسی به دنیای کنسول‌ها مربوط به زمان عرضه کنسول Wii است که شرکت نینتندو کنترلگر مخصوص این کنسول یعنی Wii Remote را معرفی کرد. بعد از این اتفاق، کنسول‌های رقیب یعنی Xbox360 و 3PS‌ تصمیم گرفتند محصولی مشابه برای کنسول خود بسازند. در ادامه به معرفی این کنترلگر‌ها می‌پردازیم.

PlayStation Move

مقایسه کنترلگر کنسول‌ها  Kinect , PlayStation Moveشرکت سونی کنترلگر Move را سال 2010 عرضه کرد که عملکرد آن شباهت زیادی به وی ریموت دارد. این کنترلگر از 3 بخش تشکیل شده است. بخش اول دوربین کنترلگر یا Eye PS است تا با آن پی‌اس 3 بتواند حرکات دست شما را تشخیص بدهد. دومین قطعه controller Motion نام دارد که شبیه به دسته‌ای استوانه شکل است که جلوی آن یک لامپ حبابی وجود دارد. این دستگاه را باید در دستتان بگیرید تا بتوانید حرکات دست خود را به پی‌اس 3 انتقال دهید و دسته دیگر controller Navigation کنترلگری است که روی آن کلیدهای سنتی پی‌اس وجود دارد. البته روی موشن کنترلر هم کلیدهای پی‌اس 3 تعبیه شده است و استفاده از این دو کنترلگر بستگی به بازی‌ای دارد که می‌خواهید آن را کنترل کنید. هر دوی آنها از بلوتوث برای ارتباط با کنسول استفاده می‌کنند.

Kinect

مقایسه کنترلگر کنسول‌ها  Kinect , PlayStation Moveسنسوری که خیلی بیشتر از پی‌اس موو سرو صدا به پا کرد، کینکت مایکروسافت بود که شبیه به هیچ کدام از 2 سنسور پی‌اس3 و وی ریموت نبود. کینکت فقط و فقط یک دوربین است و شما بدون نیاز به کنترلگر می‌توانید با تکان دادن اعضای بدن خود، بازی را هدایت کنید. کینکت حتی می‌تواند صدای بازیکن را تشخیص دهد و بر اساس آن روند بازی را تغییر دهد. همچنین با کینکت می‌توان 2 نفره یک بازی را هدایت کنید. البته هدایت منوها و پخش کردن فیلم و موسیقی نیز به وسیله کینکت امکان‌پذیر است. مشکلی که کینکت دارد این است که اگر شما نشسته باشید نمی‌تواند بعضی حرکات شما را تشخیص دهد یا نمی‌توانید منوها را عوض کنید.

ولی از نظر من Kinect چند سر و گردن بالا تر!! بی خودی رکورد کینس را در پر فروش ترین محصول الکتریکی نمی زنه 

 


» نظر