سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه کامل سری بازی( Call OF Duty Serise History)

امیدوارم که خوشحال باشید چون بزرگترین پروژه Call Of Duty را خواهید خواند. در این پست که بهتره بگم بزرگترین پروژه مربوط به بازی ندای وظیفه است و در هیچ کدام از سایت ها بازی چنین چیزی پیدا نخواهید کرد.اول کار در مورد قسمت های مختلف بازی توضیح خواهم داد بعد به بررسی تک تک بازی ها خواهیم پرداخت تا برسیم به پیشنمای بازی COD;MW3 که جدیدترین نسخه از این سری است . امیدوارم که لذت ببرید.


اطلاعات جامع در مورد بازی Call Of Duty:


Game Name: Call Of Duty Serise
Developer(S): Infinity ward
Treyarch
Sledghammer
Raven Software
Gray Matter Interactive
Pi Studios
Spark Unlimited
Amaze entertainment
Rebellio Developments
Ideaworks Game Studio
Publisher(S): Activision
Aspyr Media
Creators: Ben Chicchoski
Platforms: PC..Mac os x.Nintendo DS
Nintendo GameCube Nokia N-Gage
PS2..PS3..PSP..Wii..Xbox..X360
iOS..BlackBerry
First Release: October 29 ,2003
Latest Release:November 9.2010
website:Call of Duty

سری بازی Call Of Duty(COD) در سبک بازی های اول شخص طراحی شده است این بازی توسط اقای Ben Chichoski خلق شد. این بازی نخستین بار برای PC منتشر شد و بعد ها بر روی کنسول های خانگی و دستی منتشر شد. بازی دارای قسمت های مختلفی است که به رویداد های مختلفی اشاره دارد از جنگ ها مدرن و پیشرفته بگیر تا نسخه هایی که مربوط به جنگ جهانی .البته نسخه هایی که به جنگ پیشرفته مربوط است بیشتر در اینده رخ می دهد . این بازی توسط Activision برای کنسول ها و PC منتشر می شود و برای Apple OS X توسط شرکت Aspyr media منتشر می شود. بیشتر بازی های این سری توسط دو شرکت Infinity ward , Treyarch ساخته شده است و برخی از بازی ها توسط شرکت های دیگر که در ابتدای معرفی بازی به انها اشاره شد منتشر شده است. این بازی توسط دو موتور Id Tech3 و IW 4.0 ساخته شده است. تا تاریخ 24 نوامبر سال 2009 نزدیک به 55 میلیون نسخه به فروش رسانده است و نزدکی به 3 بیلیون سود برای شرکت ها سازنده بازی به همراه داشته است. به تازگی هم نسخه جدیدی از بازی توسط Activision تایید شده است که سومین نسخه از سری بازی Modern Warfare است در مورد نسخه های Modern Warfare در ادامه مطالب توضیح خواهم داد. این بازی منظور MW3 توسط Infinity Ward ساخته خواهد شد البته به همراهی دو شرکت دیگر که یکی در ساخت قسمت های تک بازی کنه و دیگری در ساخت قسمت های مولتی پلیر بازی به این شرکت کمک می کنند.

Call Of Duty:

این نسخه سراغاز سری بازی های COD است که با موتور id Tech 3 ساخته شده است و در تاریخ 20 اکتبر سال 2003 توسط Infinity ساخته و توسط Activision منتشر شد. این بازی در مورد داستان ها و تاریج جنگ جهانی دوم است. این بازی روات دیگر از این رویداد بزرگ است. نسخه دیگری از این بازی به نام COD; United Offensive در تاریخ سپتامبر 2004 روانه بازار شد. این بازی را هم Activision منتشر کرد اما اینبار ساخت بازی بر عهده شرکت Gray Matter Interactive(GMI) بوده است البته Pi Studios در این کار نقش بسیاری بزرگی را بر عهده داشته است. نسخه ی بعدی که عرضه شد در مورد سربازان چترباز امریکایی و انگلیسی بود که در گروه به نام Red Army فعالیت داشته اند . نسخه های Mac OS X بازی به وسیله شرکت Aspyr Media پورت شد. در سال 2004 نسخه ای به نام N-Gage برای گوشی های نوکیا توسط AC ساخته شد و منتشر شد. نسخه های دیگری که برای PC منتشر شد شامل موارد مختلفی است که می توان به انها اشاره کرد : Collector"s Edition.. Game of the Year Edition.. Deluxe Edition می باشد.

Call OF Duty 2:

دومین نسخه از سری بازی های ندای وظیفه است که در سال 2005 روانه بازار شد. این بازی هم در سبک بازی های FPS ساخته و عرضه شد ساخت این بازی بر عهده شرکت Infinity Ward بوده و ناشر این بازی هم شرکت AC بوده است این بازی روایتگر داستان ها و اتفاقات جنگ جهانی 2 است اینبار هم شما در Red Army.British Army ایفای نقش می کنید البته در مراحلی نیز شما عضو گروه USA هستید این بازی در تاریخ 25 اکتبر 2005 برای PC و 13 June سال 2006 برای Mac OS x عرضه و نسخه X360 این بازی در تاریخ 15 نوامبر 2005 عرضه شد.

Call OF Duty 3:

این بازی هم تا به حال به سنت شکنی دست نزده است و بازهم در جنگ جهانی 2 به سر می برد این بازی توسط شرکت Treyarch ساخته و در تاریخ 7 نوامبر 2006 عرضه شد این اولین بازی بود که شرکت Infinity Ward در ساخت ان دست نداشته است و اولین بازی ساخته شده توسط شرکت Treyarch است. این نسخه برای PS2..PS3..Wii..Xbox..X360 عرضه شد و برای نسخه PC این بازی هرگز عرضه نشد این بازی در مناطق مختلفی جریان داشت . در این بازی شما در نقش یکی از سربازانAmerican, Canadian, British, French Resistance and Polish armies را دارید.

Call Of Duty;World At War:

در تاریخ 9 June سال 2008 تایید شد که بازی به نام World At War نیز ساخته خواهد شد این بار شما در Pacific Theater , Estern Front در جنگ جهانی خواهد بود. این بازی از موتور نسخه 4 بازی برای عرضه بر روی پلتفرم های PC..PS3..Wii..X360 استفاده کرد و نسخه DS این بازی هم بعد از عرضه نسخه های پلتفرم ها روانه بازار شد این بازی یعنی War در تاریخ 11نوامبر 2008 در شمال امریکا و در تاریخ 14 نوامبر در اروپا عرضه شد و تا ماه June 2009 نزدیک به 11 میلیون کپی به فروش رسانده است.


Call OF Duty ; Black OPS:

بازی COD;BO بازی است که در سال 2010 توسط شرکت Treyarch ساخته شد و توسط ناشر همیشگی منتشر شد این بازی در تاریخ 9 نوامبر روانه بازار شد. این بازی به رویداد های و جنگ های ویتنام می پردازد این اولین نسخه از سری بازی های COD است که به جنگ های ویتنام می پردازد. این بازی برای PC..PS3..X360 عرضه شد و نسخه های Wii ,DS این بازی هم قرار است عرضه شود.

Modern warfrae Series:
Call Of Duty 4 ; Modern Warfare :

این بازی اولین نسخه از سری بازی های Modern Warfare( جنگ پیشرفته) است که توسط شرکت Infinity Ward ساخته شده است. این بازی دیگر روایتگر جنگ جهانی 2 نیست و به جنگ هایی که در اینده امکان دارد اتفاق بیوفتد می پردازد. رده بندی این بازی در ESRB:M بوده است و نسخه DS این بازی با درجه بندی Teen عرضه شد این بازی برای کنسول های مختلف همانندC..DS..PS3..X360 در تاریخ 7 نوامبر 2007 عرضه شد و نسخه Mac OS X این بازی هم به صورت دانلودی عرضه شد. این نسخه توسط شرکت Aspyr در سال 2008 عرضه شد . این بازی تا ماه می سال 2009 حدود 13 میلیون کپی به فروش رسانده است.

Call OF Duty ;Modern Warfare2:

این نسخه دومین نسخه از سری بازی های MW است که بازهم توسط Infinity Ward ساخته شده است این بازی در تاریخ 11 فوریه 2009 از سوی شرکت سازنده تایید شد این بازی 10 نوامبر 2009 یه صورتجهانی عرضه شد بازهم برای پلتفرم های PC..PS3..X360 عرضه شد و نسخه دیگری با نام MW; Mobilized هم برای DS روانه بازار شد این بازی در واقع ادامه دهنده داستان نسخه قبلی یعنی MW1 است این بازی 5 سال بعد از اتفاقات نسخه شماره 1 جریان می یابد و در این نسخه کاراکتر هایی از جمله Capitan Price , Soap Mac Tavish هم در این بازی حضور دارند.

Call Of Duty ;MW3:

خوب این نسخه سومین بازی از سری بازی های MW است که به تازگی از سوی AC تایید شده است در اواخر پست در واقع پروژه این بازی پیشنمای کاملی از بازی را قرار خواهم داد ولی در مورد این بازی هم مقداری توضیح می دهم این بازی 8 نسخه از سری بازی های COD است و سومین نسخه از سری بازی هایMW این بازی توسط سه شرکت ساخته می شود دو شرکت Infinity Ward , Sledgehammer وظیفه ساخت قسمت تک بازی کنه این گیم را بر عهده دارند و شرکت Raven Software وظیفه ساخت قسمت مولتی پلیر بازی را بر عهده گرفته است اگر بازی MW2 را به یاد داشته باشید نشانه هایی از این بازی را می توانستید در MW2 پیدا کنید. شرکت سازنده قول داده است که این بازی بهترین بازی از سری بازی های COD خواهد بود. این بازی در مناطق مختلفی از جمله America, England, France and Germany جریان خواهد داشت.

چند نسخه دیگر از سری بازی های Call Of Duty :

COD; United Offensive
Call of Duty: Finest Hour:
این نسخه از بازی COD برای Nintendo Game Cube.PS2.Xbox عرضه شده است.

Call of Duty 2: Big Red One:

این نسخه ورژه کنسولی قسمت دوم از سری بازی های COD است که برای Game Cube.PS2.Xbox عرضه شده است.

Call of Duty: Roads to Victory:
این نسخه ورژه PSP بازی COD3 است.

Call of Duty: World at War: Final Fronts:

این نسخه بازی است که برای PS2 عرضه شده است و سازنده بازی Rebellion Developments است. این بازی در مناطق مختلف جهان جریان دارد.


Call of Duty: Modern Warfare: Mobilized:

این بازی برای DS طراحی شده است و وظیفه ساخت بازی بر عهده N-Space بوده است در این بازی شما در نقش کاراکتر های مختلفی قرار می گیرید در این بازی بیشتر در نقش یکی از افراد SAS خواهید بود.

Call of Duty: World at War: Zombies 1 and 2:

این بازی به صورت FPS و برای iphone OS توسط شرکت Ideaworks Game Studio ساخته و توسط شرکت AC منتشر شده است. این بازی یک Spin Off از سری بازی های COD است.

Call of Duty: The War Collection:

این نسخه که از عنوانش هم مشخص است شامل قسمت های مختلفی از سری بازی های COD است این نسخه شامل بازی های COD2,3,world At War است که برای X360 عرضه شده است.


Modern Warfare 2: Ghost:

این یک Comic Book شش قسمتی است که در مورد شخصیت و داستان پشت پرده Ghost در بازی CODMW2 را باز گو می کند رمان عرضه 10 نوامبر 2009 بوده است.

. نویسنده: سرباز بی نام :The Master Lost & Magor Sawanti

ویرایشگر: Major Sawanti


» نظر