سفارش تبلیغ
صبا ویژن

9 ترفند سریع برای چاپ بدون دردسر

چاپگرها ، مخصوصا آن دسته جوهر افشان های اقتصادی تر که قیمت آنها از 2 بار تعویض کارتریج کمتر است، می توانند دشمنان سرسختی باشند. در اینجا برخی ترفندها برای کم کردن دردسرهای موجود در تجربه چاپتان ، وجود دارد.

 

یک هنرمند فرصت شناس باشید :

 

اگر شما مرتبا سمت کاغذ (عمودی یا افقی)، اندازه کاغذ و یا کیفیت چاپ را تغییر می دهید، یک کپی مجزا از درایور چاپگر خود را برای هر دسته از تنظیمات قرار دهید. در حین چاپ، درایوری را که به تنظیماتش احتیاج دارید، از منوی پایین رو (drop-down)، زیر گزینه Printer، در پنجره چاپ بردارید.

 

تنظیمات زیر را در ویندوز خود انجام دهید :

 

در Windows XP، گزینه Start-Control Panel-Printers and Faxes را کلیک کرده، سپس روی Add Printer دوبار کلیک نمائید. در ویندوز ME، 98، 2000، گزینه Start-Settings-Printer را کلیک کرده، سپس روی Add Printer دوبار کلیک کنید. ویزارد را قدم به قدم جلو روید و هنگامی که پیام داد، چاپگر و تنظیمات خود را انتخاب نمائید. زمانی که از شما خواست تا یک نام وارد کنید، به درایور، یک عنوان که بیانگر تنظیمات آن است بدهید، مانند Deskjet-.Draft Deskjet-Portrail ، desk jet-legal

 

سوئیچ درست را بزنید :

 

چاپگر جوهرافشانتان را، با سوئیچ برق خودش خاموش نمائید، نه با سوئیچ محافظ برق و یا برخی وسایل دیگر. بسیاری از جوهرافشان ها فقط زمانی که سوئیچ برق از روی دستگاه زده می شود، به طور خودکار هد چاپگر را تمیز می کنند.

 

آخرین و بهترین را بدست آورید :

 

آخرین درایورها را برای چاپگرتان از سایت وب شرکت سازنده اش، دریافت کرده و نصب نمائید. این عمل به بهتر شدن کارائی دستگاه، فعال ساختن قابلیت های جدید و برطرف کردن عیب های موجود، کمک خواهد کرد.

 

تمیز نگه دارید :

 

گرد و خاک و تکه های ریز کاغذ ممکن است برای تمام انواع چاپگرها ایجاد مشکل نماید. یک کپسول دستی هوای فشرده داشته باشید، در فروشگاه، کامپیوتر محلیتان کمتر از 10 دلار می باشد. اگر چاپگرتان در یک محیط کثیف و گرد و خاکی قرار دارد، روی آن را زمانی که از آن استفاده نمی کنید با یک پوشش پلاستیک بپوشانید. برای تمیز نگهداشتن هد چاپگرتان، برنامه هد پاک کن که همراه دستگاه می باشد را اجرا کنید. اگر عمل نمی کند، هد چاپگر را در آب گرم خیس کرده و سپس به آرامی با یک پارچه خشک و نرم آن را پاک کنید. در غیر این صورت به عنوان آخرین روش، با یک پارچه کتانی که با الکل حلال مرطوب می باشد به آرامی آن را پاک کنید، ولی مواظب باشید که این مایع بر روی قسمت های دیگر چاپگر نریزد.

 

کاغذ مناسب استفاده کنید :

 

بیشتر جوهرافشان ها بر روی کاغذ کپی 20 پوندی استاندارد، خوب چاپ می کنند، ولی این چاپگرها وقتی با کاغذ سنگین تر بار گذاری می شود، ممکن است گیر کند. برخی از انواع کاغذها میزان زیادی جوهر جذب می کنند، که این امر موجب تار شدن و یا بسیار روشن شدن عکس ها می شود. مارک ها و وزن های مختلفی از کاغذ را استفاده نمایید. مخصوصا آن دسته که سازنده چاپگرتان توصیه می نماید، تا زمانی که بهترین مورد را برای دستگاهتان بیابید. از گیر کردن کاغذ جلوگیری نمائید: قبل از قراردادن کاغذ در سینی چاپگر، لبه ها را با قراردادن بر روی یک سطح صاف برابر کنید. کاغذ را از انواع و وزن های مختلف با هم ترکیب نکنید. در آب و هوای مرطوب، کاغذ را در یک ظرف در بسته دور از هوا نگه دارید تا از جذب رطوبت که موجب گیر کردن کاغذ می شود، محافظت گردد.

 

یک ارتباط سریعتر ایجاد کنید :

 

اگر چاپگرتان به پورت پارالل کامپیوترتان وصل است، یک کابل چاپگر سازگار با IEEE1248 استفاده کنید ( اگر ارزانترین کابل موجود را خریده اید، ممکن است مطابق 1248 نباشد). در مرحله بعد، ECP ، EPP را در برنامه Setup کامپیوترتان، فعال کنید. این ویژگی ها اغلب به صورت پیش فرض غیرفعال می باشند. هر یک از این تکنولوژی ها می تواند خروجی داده پورت پارالل را افزایش دهد. برای وارد شدن به برنامه Setup، وقتی که کامپیوترتان شروع به کار می کند و قابل از بالا آمدن ویندوز، دکمه ای را که برای وارد شدن معرفی می کند، بزنید. بدنبال یک گزینه با نام ECP، یا EPP بگردید.

 

استفاده کنید وگرنه از دست می دهید :

 

اگر شما غالبا از چاپگرتان استفاده نمی کنید، هفته ای یکبار یک صفحه تست چاپ کنید و اگر چاپگر رنگی دارید ولی اغلب به صورت سیاه و سفید چاپ می گیرید، هفته ای یکبار یک تصویر رنگی چاپ کنید. اگر شما بین هدهای چاپگر برای جوهر سیاه و رنگی تعویض انجام می دهید، کار تریجی را که استفاده نمی کنید، در داخل جعبه خودش و یا در یک کیسه بسته بندی شده، نگهداری کنید.

 

کاغذ هدر ندهید :


برنامه سودمند fine print به شما این امکان را می دهد تا چندین سند را بر روی یک صفحه کاغذ چاپ نمائید. این برنامه برای امتحان کردن رایگان و برای استفاده 50 دلار می باشد. برای دریافت آن به آدرس (find.pcworld.com/40532)، مراجعه کنید.


» نظر