سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهمترین قطعات کامپیوتر برای بازی

وقتی به فکر خرید یک کامپیوتر جدید هستید یا می خواهید کامپیوتر خود را ارتقا دهید انتخاب صحیح قطعات سخت افزار بسته به کاربرد شما بسیار مهم است. بسیاری افراد برای کامپیوتر خود هزینه زیادی می پردازند در حالی که آن را برای کارهای دفتری ساده و سبک استفاده می کنند و عملاً از قابلیتهای آن استفاده نمی کنند و بعضی افراد کامپیوتری می خرند که پس از مدت کوتاهی مجبور می شوند قطعات مهم آن را عوض کنند چون جوابگوی نیاز آنها نیست لذا در این مقاله از  شما را با قطعات مهم برای انتخاب کامپیوتری که جوابگوی بازیهای رایانه ای باشد بیشتر آشنا کنیم. همانطور که می دانید یک کامپیوتر ترکیبی از قطعات مختلف است و هر کدام از آنها در اجرای هر چه بهتر بازی مورد نظر شما نقش خاص خود را دارد حال به بررسی قطعات مؤثر در اجرای درست یک بازی رایانه ای می پردازیم.

 

 

 

پرسسور

 

پرسسور یا CPU مغز کامپیوتر است و همچنین وظیفه هماهنگی آنچه در سیستم می گذرد را هم بر عهده دارد پرسسورها در سالهای اخیر با ورود CPU های چند هسته ای بسیار پیچیده تر شده است یکی از فاکتورها برای بیان سرعت CPU بیان می شود عددی اس که با واحد GHZ بیان می شود اما یک CPU دو یا چند هسته ای با GHZ ای برابر با یک CPU معمولی (تک هسته) به مراتب سریعتر است و برای اجرای بازیهای رایانه ای قابلیتهای بیشتری دارد به عنوان مثال بازی sim3 برای اجرا حداقل یک CPU تک هسته 2.6 گیگاهرتزی لازم دارد در حالی که همین بازی را می توانید به راحتی با یک پرسسور Dual - core 1.8 GHZ اجرا کنید.

 

 

 

رم

 

رم حافظه موقت کامپیوتر شماست و هر اطلاعاتی که در حال استفاده است رم باید آن را در خود نگه دارد. هر چه کامپیوتر شما رم بیشتری داشته باشد اطلاعات بیشتری در خود می تواند نگه دارد و معطلی و تأخیر کامپیوتر کمتر می شود. و یک بازی که 2 گیگابایت رم لازم دارد اگر با کامپیوتر که رم 3 گیگابایتی دارد اجرا شود هم سریعتر و هم نرم تر اجرا می شود. اگر رم زیادی داشته باشید می توانید بیش از یک برنامه را در آن واحد اجرا کنید و گاه می توانید همزمان با اجرای بازی یک نرم افزار mp3 player هم در پشت زمینه بازی استفاده کنید تا هیجان آن را افزایش دهید.

 

 

 

کارت گرافیک

 

این کارت مسئول اجرای عناصر تصویری بازی است. یک کارت گرافیک قوی نه تنها کیفیت تصویری بازی را بالا می برد بلکه به شما فرست می دهد بازی را با تعداد فریم بر ثانیه بیشتر و با تأخیر کمتر اجرا کنید. تعداد نفرات و قهرمانان بازی هم در سرعت بازی شما مؤثر است و زمانیکه این تعداد زیاد می شود اگر کارت گرافیک شما به اندازه کافی قوی نباشد احتمالاً بازی کند یا حتی متوقف می شود.

 

یکی از اساسی ترین عوامل در انتخاب کارت گرافیک حافظه آن است که هر چه بالاتر باشد مناسب تر است ولی غیر از حافظه مدل کارت گرافیک هم مهم است هر بازی جدیدی که به بازار می آید دارای ویژگیهای خاص خود است که ممکن است کارت های گرافیک قدیمی از آنها پشتیبانی نکند.

 

هارد دیسک

 

هارد دیسک تأثیر زیادی در سرعت اجرای بازی های ندارد اما در تعداد بازیهایی که می توانید در کامپیوتر خود ذخیره یا نصب کنید تأثیر درد و اگر می خواهید بازیهای مختلف در کامپیوتر خود نصب کنید برای هر کدام از آنها باید فضای کافی داشته باشد امروز بعضی بازی ها به 7 تا 10 گیگ فضای خالی نیاز دارند پس به فضایی بسیار بیش از 10 گیگابایت نیاز دارد تا بتوانید چند بازی را همزمان نصب کنید. دیگر اینکه اگر به جای هارد دیسک از حافظه های SSD  استفاده کنید هنگام بازی در مواقعی خاص که رم پاسخگو نیست سرعت بازی شما کمتر تحت تاثیر سرعت پایین هارد دیسک ها قرار می گیرد


» نظر