سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داستان تمام بازی های Prince Of Persia

داستان تمام بازی های Prince Of Persia

 

Prince of Persia 1989

این بازی شروع کار برای سری بازی های POP بود از همان ابتدا طرفداران خود را جذب کرد.داستان بازی از این قرار بود که شاهزاده ی ایرانی به زندان می افتد و قصد رهایی از آن را دارد
این بازی که اولین پروژه فردی به نام Jordan Mechner بود و مورد استقبال زیادی قرار گرفت و بیش از 2 میلیون مورد به فروش رسید.بازی برای کنسول آمیگا و کامپیوتر شخصی روانه ی بازار شد.
این بازی حالتی ماجراجویانه داشت و در طول بازی با معماهای زیادی مواجه می شدید که البته دلیل جذابیت بازی های سری POP همین فکری بودن آنهاست.

-----------------------------------------

Prince of Persia 2 The Shadow & The Flame 1993



پس از فروش قابل قبول نسخه ی قبل ، سازندگان بعد از 4 سال این بازی را در اختیار علاقه مندان قرار دادند.این بازی برخلاف فروش بسیار بالا و گرافیک بهتر و جذابتر خود نتوانست رضایت علاقه مندان را جلب کند

--------------------------------------

Prince of Persia 3D 1999



بعد از آنکه نسخه نخستین مورد استقبال بسیار بالایی قرار گرفت ، سازندگان نسخه دوم آن را چهار سال بعد در اختیار علاقه مندان قرار دادند هرچند که گرافیک بازی از پیشرفت قابل ملاحظه و چشمگیری برخوردار بود و محیط اطراف از تنوع بیشتری بهره می برد ، اما بر خلاف فروش بسیار بالا نتوانست رضایت طرفدارانش را جلب کند و به عقیده بسیاری از کارشناسان و بازیکنان هرچه قدر که موارد مختلف در این نسخه پیشرفت کرده بود اما هیجان حاکم بر آن افت کرده و به هیچ عنوان قابل مقایسه با نسخه اولیه نبود.

-------------------------------------------

Prince of Persia The Sands of Time 2003



این نسخه را می توان زنده شدن یک افسانه در دنیای بازی ها دانست. همانقدر که نسخه نخستین Prince of Persia سراسر نوآوری ، زیبایی و هیجان را همراه خود داشت ، این نسخه از بازی همچون جد خود مورد استقبال بسیاری از طرفداران بازی های رایانه و کنسول قرار گرفت و از ارزش بسیار بالایی برخوردار شد. 
به طور قطع اولین نکته ای که در آغاز بازی متوجه آن خواهید شد محیطی کاملا متفاوت با نسخه قبل می باشد و در اکثر بخش ها ، وقایع حاکم بر بازی در مکان های تاریک به وقوع می پیوندد. هدف کمپانی سازنده نیز چیزی جز القای این محیط به بازیکن نبوده و در به ثمر رساندن هدف خود هرچند دارای مشکلاتی بوده اند اما می توان گفت که به خوبی کار خود را به انجام رسانده اند. یکی از نکات دیگری که در ادامه جلب توجه می کند رخ دادن وقایع بازی در بین دو زمان گذشته و حال می باشد که دایما شما در بین این دو زمان در حال رفت و برگشت خواهید بود. اگر در زمان حال قصر به صورت یک خرابه در آمده و رفتن به بعضی از نقاط آن غیرممکن باشد در زمان گذشته قصر شکلی کاملا زیبا دارد و هیچ خرابه ای در آن دیده نمی شود و شما قادر هستید تا به اکثر نقاط آن بروید اما به دلایلی دایما بین این دو زمان در حال رفت و آمد خواهید بود. 
بخش موفق دیگر افزوده شده به بازی را میتوان در حرکات و تکنیک هایی که شاهزاده از خود به نمایش در می آورد دانست. در این نسخه شاهد وجود حرکات ترکیبی مختلفی خواهیم بود. اگر شاهزاده در نسخه قبل قادر به انجام چند حرکت از خود بود در این نسخه شاهد انجام دهها حرکت مختلف از او هستیم. اکثر این حرکات بوسیله دو سلاح که در اختیار دارد انجام می پذیرد. لازم به ذکر است که در طول بازی همواره شمشیری ثابت را در اختیار دارید که قادر به تعویض آن نیستید اما سلاح دیگر را می توانید تعویض کنید و حتی به سوی دشمنان پرتاب کنید البته باید گفت که سلاح دیگر بعد از چند بار استفاده از کار افتاده و غیر قابل استفاده می شود. در مورد سلاح دوم قابل تعویض بهتر است به این نکته نیز اشاره کنم که الزاما شمشیر نبوده و سلاح های دیگری از قبیل خنجر ، تبر و ... نیز برای استفاده موجود می باشند و وجود این اسلحه های مختلف و متنوع یکی دیگر از نقاط قوت بازی به شمار می رود. از جمله حرکات شاهزاده نیز می توان به دو نیم کردن دشمنان ،‌ بریدن سر آنان ، گرفتن سلاح دشمنان در حین مبارزه ، چرخش 360 درجه با استفاده از ستون ها و کشتن بیش از سه دشمن با انجام این چرخش و بسیاری از حرکات دیگر که هریک تاثیر بسزایی در مبارزه شما و نابودی دشمنان خواهند داشت ، اشاره کرد.

دشمنان شما نیز از تنوع بالایی بهره مند هستند و با دشمنانی بسیار سرسخت در طول بازی مواجه خواهید شد و نابود کردن هریک از آنان نیازمند به کار بردن تکنیک و حرکتی ویژه می باشد. هوش مصنوعی نیز بسته به درجه سختی بازی شما را به دردسر انداخته و در مجموع می توان گفت که در سطح موفق و خوبی قرار دارد. 
در مورد حرکات ویژه ای که شاهزاده انجام می دهد می توان به توانایی Recall کردن اشاره کرد. بدین صورت که در طول بازی و در صورتی که در حین انجام بازی مرتکب اشتباهی بشوید و یا آنکه بمیرید قادر به عقب برگرداندن زمان می باشید. ویژگی دیگر بازی را می توان در توانایی کند کردن زمان دانست بدین گونه که همه دشمنان و وسایلی که در اطراف شما قرار دارند کند شده ولی شما قادر هستید به سرعت حرکت کنید. در مجموع این توانایی ها در ادامه بازی و با پیشرفت هایی که در مراحل انجام می دهید در اختیار شما قرار می گیرد. لازم به ذکر است که همچون نسخه قبل شاهزاده از حرکاتی همچون حرکت بر روی دیوار و رفتن به سمتی دیگر بهره می برد. 
یکی از مهمترین عناصر بازیهای این سبک کنترل راحت و بدون مشکل شخصیت می باشد که در نسخه قبل در بین بازی های هم سبک خود می توان گفت که از بهترین کنترل بهره می برد و باید گفت که در این نسخه نیز موفقیت نسخه قبل در مورد کنترل شخصیت و چرخش موزون دوربین تکرار شده است و شما با هیچگونه مشکلی در این زمینه مواجه نخواهید شد. 
صدا و موزیک های بازی در مقایسه با نسخه قبل دارای افت نسبی می باشد. هرچند که صداگذاری ها در حد مطلوبی قرار دارند اما موزیک بازی کمی ضعیف می باشد و هیجان کافی را در اختیار بازیکن قرار نمی دهد. 
گرافیک بازی نیز تغییر چندانی نکرده است اما با این وجود در سطح قابل قبول و خوبی قرار دارد. طراحی شخصیت ها و تحرک سازی آنان با دقت بالایی انجام گرفته است. محیط اطراف با وجود گرافیک نسبتا خوب دارای معایبی نیز می باشند. 
در مجموع اگرچه این نسخه از بازی تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود نداشت و نوآوری کمتری در آن دیده شد اما همچنان ارزش و هیجان کافی را داشت و انجام این بازی را به همه دوستداران این سبک بازیها توصیه می کنم.

---------------------------------------------------

Prince of Persia: Warrior Within



شاهزاده پارسی بار دیگر شمشیر به دست گرفت تا با دشمنان خود به مجادله بپردازد. او از توانایی ها و ویژگی های منحصر بفرد خود استفاده می کند و شجاعانه می جنگد ولی هیچ راه بازگشتی ندارد. آیا شاهزاده خواهد توانست خود را از مخمصه ای که در آن گرفتار شده است نجات بدهد؟ 
این بازی تقریبا پرترفدار ترین و فکری ترین بازی سری POP بوده.شرکت یوبیسافت تغییراتی زیادی در گرافیک این بازی اعمال کرد که باعث رضایت طرفدارانش شد.داستان این قسمت پس از اتفاقات The Sands of Time به وقوع می پیوندد و شاهزاده ما به سرزمین مادری خود بابل برگشته است. اما هیچ چیز آنطور که باید ، پیش نمی رود و با توجه به اتفاقات رخ داده در The Sands of Time مشکلات بسیاری برای او پیش می آید او تحت تعقیب موجودی به نام Dahaka می باشد و جز یک راه ، چاره ای دیگر برای خود نمی بیند ! او راهی جز رفتن به جزیره زمان که در آن Hourglass of Time ساخته شده است ندارد به همین علت به همراه سپاهیان خود به وسیله کشتی ، رهسپار جزیره زمان می شود تا با رفتن به گذشته از ساخته شدن Sands of Time جلوگیری کند. بدین ترتیب قادر خواهد بود از وقوع اتفاقات نامطلوب در قصر مهاراجه جلوگیری کرده و Dahaka خدای زمان دیگر به دنبال نابودی او نخواهد بود ، اما در نزدیکی های جزیره مورد تهاجم عده ای قرار می گیرد و بعد از برخوردهایی که در دموی آغازین مشاهده می کنید ، کشتی و همراهانش نابود شده و شاهزاده به تنهایی وارد جزیره می شود. بازی در همان اواسط جنگ با افراد کشتی مهاجم آغاز شده و شما در نقش شاهزاده بازی را آغاز خواهید نمود. شاهزاده به دلیل گشودن شن های زمان محکوم به نیستی و مرگ است ... آیا شاهزاده خواهد توانست از این مخمصه جان سالم به در برده و همه چیز را به حالت عادی بازگرداند ! 
این بازی دارای 2 پایان متفاوت می باشد که در هردو به گونه ای شما موفق میشوید ولی برای اینکه واقعا بازی را تمام کنید باید با dahak مبارزه کنید و او را شکست دهید که راه مبارزه با او فقط استفاده از شمشیر آب می باشد (Water Sword) که برای به دست آوردن این شمشیر شما باید 9 مکان مخفی بازی را کشف کنید و از راه های پیچ در پیچ بگذرید.

-------------------------------------------

Prince of Persia: the two thrones



داستان قسمت سوم از این قرار است که وقتی شاهزاده به شهر می رسد متوجه می شود که شهر غرق در آتش است. در نزدیکی شهر کشتی شاهزاده مورد حمله قرار می گیرد و کشتی غرق می شود و سربازانی که Babylon را تصرف کرده بودند Kaileena را با خود می برند. شاهزاده به کمک او می شتابد اما Vizier (عامل تمامی این مشکلات) که قول قدرت را داده است Kaileena را می کشد و به موجودی جاودانه تبدیل می شود و شن های زمان مجددا آزاد می شوند. در این گیر و دار خنجر زمان (The Dagger of Time) به دست شاهزاده می افتد و به صورت ناگهانی خود شاهزاده هم تبدیل به یک نیمه Sand Creature می شود که فقط شکل و شمایل او عوض شده ولی عقل او سر جایش است. شاهزاده تصمیم می گیرد تا همه چیز را درست کند و شهر را به حالت اولیه ی خود در بیاورد ولی ...

از نظر خط داستانی با وجود اینکه T2T دنباله ای بر WW است اما به هیچ وجه پیچیدگی و جذابیت داستان WW را به همراه ندارد و داستان کاملا ساده و مشخص روایت می شود. 
همانطور که گفته شد در طول بازی در نقش 2 شخصیت بازی می کنید: یکی حالت عادی و دیگری Dark Prince. حالت عادی او درست مانند شماره های قبلی بازی است اما حالت Dark Prince تفاوت هایی دارد. مهمترین تفاوت این است که شما سلاح جدیدی در اختیار دارید که همان زنجیر شماست و سلاحی قوی برای از بین بردن دشمنان می باشد. از دیگر تفاوت های مهم این است که وقتی در حالت Dark Prince هستید ، عمر شما هر لحظه در حال کم شدن است و شما باید سریعا توده های شنی را پیدا کنید تا عمر شما دوباره پر شود و این می تواند گاهاً دردسر ساز باشد. همچنین شما نمی توانید به اراده ی خود به Dark Prince تبدیل شوید و این امر خود به خودی است. فقط وقتی که وارد آب می شوید به حالت اولیه ی خود باز می گردید.

بازی در مجموع دچار تغییرات زیادی نشده است و کماکان از سبک گذشته پیروی می کند. اما نکات جدید به بازی اضافه شده اند که تا حدودی خوب و تا حدودی بد هستند! مهمترین تغییر GamePlay همین تبدیل شدن به Dark Prince است که در بالا توضیح داده شد (البته این حالت در Warrior Within هم وجود داشت. زمانی که شاهزاده Mask of Wraith را به صورت زد به یک موجود شنی تبدیل شد که تا حدود زیادی خلق و خوی همین Dark Prince را داشت!) 
از نکات دیگر اضافه شده به بازی صدای وجدان (!!) شاهزاده است که در جاهایی از بازی به گوش می رسد و شما را راهنمایی می کند. راهنمایی های او عمدتاً مفید و بعضی اوقات راهنمایی های او کلید حل مشکل هستند که در پیشروی در بازی به شما کمک می کند. اما صحبت هایی که در بین بازی میان شاهزاده و وجدانش رد و بدل می شوند بعضا فوق العاده اعصاب خورد کن هستند و به هیچ عنوان قابل تحمل نیستند!
حرکات آکروباتیک شاهزاده از شماره های قبلی بازی به جا مانده فقط چند حرکت جدید به آنها اضافه شده است. مانند Warrior Within ، در T2T هم پرنس توانایی استفاده از ? سلاح به صورت همزمان را دارا می باشد. در تمام طول بازی Dagger of Time در دست راست شاهزاده قرار دارد و سلاح هایی که از دشمنان به جا می مانند هم در دست چپ شاهزاده قرار می گیرند. Combo های شاهزاده در هنگام مبارزه بسیار به Combo های Warrior Within شبیه است و تقریبا نکته جدیدی ندارد. همانطور که گفته شد حرکات شاهزاده در حالت عادی با حرکات او در حالت Dark Prince کمی تفاوت دارد. هنگامی که در نقش Dark Prince بازی می کنید تمامی Combo ها به وسیله زنجیری که Dark Prince در دست دارد انجام می شود. همچنین می توانید از زنجیرتان برای کشیدن سکو ها و یا آویزان شدن از مشعل ها و میله ها استفاده کنید.

دیگر قسمتهای اضافه شده به T2T حالت Stealth یا مخفی کاری است که با کمک آن می توانید Speed Kill (کشتن سریع) انجام دهید یعنی از پشت به دشمن نزدیک شوید و سپس با خنجر او را بکشید. هنگامی که از پشت به دشمن نزدیک می شوید می توانید با فشار دادن کلید E وارد Speed Kill Mode شوید ، در این حالت شاهزاده دشمن را غافلگیر کرده و از پشت به او حمله می کند. سپس نوبت شماست که با فشار دادن مجدد کلید تعیین شده در زمان هایی که مشخص می شود دشمن را به طور کامل از پای در آورید! اما اگر اشتباه کنید و کلید ضربه را در زمان مناسب فشار ندهید دشمن فورا دفاع کرده و بر می گردد. در مکان های به خصوصی از بازی او دوستانش را هم خبر می کند که آن وقت کارتان کمی مشکل می شود! همچنین تکنیک Speed Kill برای شکست دادن رئیس های بازی هم کاربرد فراوانی دارد. 
یکی از نوآوریهای جالب T2T بخش ارابه رانی بازیست که هیجان نسبتا بالایی دارد. البته مدت زمان بخش ارابه رانی بسیار کوتاه است و تنها در چند قسمت کوچک بازی باید به وسیله ارابه از دست دشمنان فرار کنید و یا آنها را تعقیب کنید. دشمنان موجود در بازی همچنان موجودات شنی هستند که در اشکال مختلف! در دسترس می باشند. همچنین غول هایی که در WW وجود داشتند با شکل و شمایلی کمی متفاوت در T2T هم حضور دارند. در T2T معماهای نسبتا ساده ای نیز وجود دارند که برای حل کردن آنها نیاز به کمی تفکر دارید.

متاسفانه بازی نسبت به نسخه قبلی بسیار کوتاه است !
کنترل بازی نسبتا راحت بوده و ظرف چند دقیقه می توانید آن را یاد بگیرید. اما در بعضی از صحنه ها کنترل بازی بسیار بد میشود و تقریبا بازی از کنترل شما خارج میشود و شاهزاده به هر سمتی که دلش میخواهد حرکت میکند! این مشکل در The Sands of Time و Warrior Within هم وجود داشت و در The Two Thrones همچنان باقیست و کوچکترین تلاشی برای رفع آن انجام نشده است !کنترل قسمت ارابه رانی بازی نیز دارای مشکلاتی است T پیچیدن و تغییر مسیر بسیار دشوار است و با کوچکترین اشتباهی ارابه شما به دیوار برخورد کرده و خرد می شود .در مجموع بخش کنترل بازی را می توان یکی از ضعیف ترین بخش های بازی دانست. هوش مصنوعی بازی مانند نسخه های قبل در سطح معمولی بوده و هیچ گونه حرکت جالب و خاصی از دشمنان دیده نمی شود. البته اشکال خاصی نیز در این قسمت وجود ندارد و در کل هوش مصنوعی بازی با توجه به سبک و شرایط بازی قابل قبول است.
برای بازیافتن سلامتی از دست رفته و همچنین ذخیره کردن بازی همچنان باید آب بنوشید! ضمن اینکه Life Upgrade ها کماکان به قوت خود باقی هستند و می توانید با یافتن آنها میزان سلامتی خود را افزایش دهید .توانایی های شاهزاده در کنترل کردن زمان هم از دیگر نکات بازمانده از نسخه قبلی می باشد. 
از مشکلات قابل توجه The Sands of Time این بود که شاهزاده ی ایرانی و فضای بازی تقریبا هیچ ارتباطی به ایران باستان نداشتند اما این مشکل در T2T به خوبی رفع شده است به طوری که ممکن است نقش های هخامنشی را روی دیوار ها یا روی زمین ببینید.

موتور گرافیکی بازی همان موتور گرافیکی Warrior Within با کمی تغییرات می باشد . فضای بازی بسیار وسیع است و شما بازی را در قصر، روی برج ها ، در شهر و حتی باغ های معلق بابل انجام می دهید. طراحی محیط ها به خوبی صورت گرفته و کاملا گیمر را راضی نگه می دارند. طراحی مراحل T2T بسیار شبیه به مراحل زیبای SOT است و محیط های تاریک WW در T2T به چشم نمی خورند. از مشکلات نسبتا کوچکی که در گرافیک بازی ایجاد می شود این است که شاید گاهی مانعی سر راه شما باشد که نتوانید از آن عبور کنید ولی به محض این که بازی را دوباره لود می کنید مانع مورد نظر غیب می شود و می توانید به راه خود ادامه دهید. این مشکل در بعضی مواقع که از محل سیو کردن خیلی دور می باشید می تواند بسیار اذیت کننده باشد. بر خلاف طراحی محیط ها و مراحل ، در طراحی کاراکتر ها مشکلاتی به چشم می خورد. ضمن اینکه تقریبا چهره بیشتر شخصیت ها در نسخه جدید تغییرات کوچکی کرده است (و حتی صدای آنان عوض شده است!) که موضوع چندان جالبی نیست. از نظر گرافیکی در میان نسخه های XBOX ، PS2 ، GC و PC نسخه PC بهترین گرافیک را دارد. 
صدا گذاری بازی بسیار خوب و معقول است به طوری که در حال جنگ موسیقی بازی هیجان زیادی را به گیمر القاء می کند و در زمان هایی که در حال حل معما یا انجام دادن حرکات آکروباتیک هستید موسیقی بازی بسیار آرامش بخش است. اما در این مورد مشکل هم وجود دارد و آن این است که موسیقی بازی زمانی عوض می شود که شما به دشمن فقط نگاه کنید نه این که محیط بازی عوض شود. مثلا اگر شما در طبقه ای ایستاده اید که کسی در آن نیست ولی در طبقه ی بالای شما کسی هست ، و شما به او از پایین نگاه کنید موسیقی بازی هیجان انگیز می شود و وقتی دوباره پایین را نگاه می کنید موسیقی دوباره عوض می شود. خوشبختانه موسیقی سبک Rock که در Warrior Within وجود داشت به کلی از میان رفته و در T2T شاهد موسیقی هایی بسیار زیبا با سبک ایرانی هستیم. از نظر سبک موسیقی T2T بسیار به SOT نزدیک است.

-----------------------------------------------------

Prince Of Persia Prodigy





وقتی که بازی شروع می شود قهرمان مادیگر شاهزاده نیست بلکه به یک ولگرد تبدیل شده است.زمانی که در حال تعقیب الاغ فراری اش است در طوفان شن گم می شود و زمانی که طوفان تمام شود خود را درون آبادی Garden of Eden پیدا می کند.درون یک باغ حصار کشیده درخت اسرار آمیزی با نام Tree of Life قرار گرفته است.هزاران سال پیش دو برادر به جنگ اهریمن می روند.اهریمن موجود پلیدی است که تاریکی و فساد را در سرتاسر سرزمین گسترانده است.یکی از برادران با نام Ormazd بالاخره اهریمن را شکست می دهد و اهریمن و نیروی تاریکیش را درون درخت Tree of Life محبوس می کند.برای 200 نسل اهریمن درون درخت زندانی می ماند.در طی سال ها سپاهی از جنگویان حافظ درخت بودند اما کم کم از تعداد جنگجویان کاسته می شود تا جایی که تقریبا دیگر جنگجویی باقی نمی ماند.مدتی بعد از ورود شاهزاده درخت نابود می شود و حالا اهریمن آزاد شده است.خبر خوب این است که دیوارهای Ormazd هنوز قادرند اهریمن را در خود نگه دارند.اما بزودی نیروی تاریکی درون دیوار روزنه ای پیدا خواهد و کم کم تمام دنیا را فرا خواهد گرفت.اگر اهریمن آزاد شود دنیا سقوط خواهد کرد مگر اینکه شاهزاده به همراه یار جدیدش Elika نیروی تاریکی و فساد را وادار کنند که به درون باغ برگردد.نیروی تاریکی تمام پلیدی ها و زشتی های موجود در این دنیاست.اینبار هیچ اره و یا تیغی در اطراف شما نخواهد بود بلکه تنها دشمن شما نیروی تاریکی است که بصورت یک غبار سیاه با شاهزاده مبارزه خواهد کرد.ممکن است این نیرو بصورت یک باتلاق در زیر پای شاهزاده ظاهر شود که اگر درون آن بیفتد همه چیز تمام خواهد شد و حتی ممکن است زمانی که از روی آن عبور می کنید سعی کند شاهزاده را بگیرد.تغییرات نیروی تاریکی چیزی است که تابه حال UBIsoft مخفی نگهداشته است اما می توان حدس زد که این نیرو قادر است با تغییر به شکل دامی برای شاهزاده درآید و یا بصورت یک جنگجو با شاهزاده روبرو شود.به عنوان جهان مرکزی شاهزاده عمل خواهد کرد. از این محل می توانید به سرتاسر دنیای POP سفر کنید در اولین مکانی که با نیروی تاریکی رویرو خواهید شد مجبور می شوید چند حرکت آکروباتیک انجام دهید اما عبور از این مرحله چندان مشکل نیست.زمانی که شما مکان هایی را از وجود نیروی تاریکی پاک کنید حفره های درون دیوارها بزرگتر می شوند و نیروی تاریکی سرزمین های بیشتری را تصاحب خواهد کرد.
پاک کردن یک منطقه اساسا باعث می شود تکه های نیروی تاریکی به هم بپیوندند و در نتیجه در مکان نهایی حجم زیادی از نیروهای تاریکی وجود خواهد داشت.به دلیل اینکه این شما هستید که تصمیم می گیرید به کجا بروید شکل بازی براساس تصمیم گرفته شده تغییر خواهد کرد به عنوان مثال می توانید با دوستتان از دو راه مختلف بازی را انجام دهید و در این حالت مشاهده خواهید کرد که تجربه هر دوی شما از بازی کاملا متفاوت خواهد بود.برای نمونه در بازی با غولی روبرو خواهید شد که پس از اینکه به دست شاهزاده کشته می شود تمام سرزمین را با دام های تاریکی پرخواهد کرد که برای تمام مدت باقی خواهند ماند پس اگر این موجود را درابتدای بازی نابود کنید مجبور می شوید تا انتها از حرکات آکروباتیک استفاده کنید.به خاطر اینکه نیروی تاریکی به شکلی کاملا پویا تغییر می کند اگر چندین بار از یک منطقه عبور کنید درهر بار با دام ها ومشکلات تازه ای روبرومی شوید.
در POP مانند Assassin`s Creed نقاطی با نام Vista Point تعبیه شده است که از طریق آنها قادرید نمای کاملی از سرزمین بدست بیاورید البته فکر نکنید که ازبرجی بالا خواهید رفت و سپس به خیابان شهرنگاه می کنید اینبار باید از صخره های بلند بالا بروید و سپس از لبه پرتگاه سرزمین کنونی را نظاره کنید.شاهزاده دستکش پنجه دار بلندی پوشیده است که نه تنها از آن به عنوان سلاح استفاده خواهد کرد بلکه این دستکش در انجام حرکات آکروباتیک بسیار مفید خواهدبود به عنوان مثال شاهزاده پنجه را درون دیوار فرو می کند و بوسیله آن به آرامی از دیوار پایین می آید.
در مسیر پایین آمدن از دیوار ممکن است با دام های تاریکی روبرو شوید که باید از آنها عبور کنید و در هر زمان که بخواهید می توانید از روی دیواری به دیوار دیگر بپرید.حرکات آکروباتیک تنها بخشی از بازی POP است و POP بدون وجود مبارزه لذتی نخواهد داشت اما سیستم مبارزه بازی کاملا نسبت به قبل متفاوت شده است.در دست راست شاهزاده یک شمشیر بلند و باریک قرار گرفته است و در دست چپ هم پنجه وجود دارد این دو ،سلاح های شاهزاده هستندو در تمام بازی ثابت خواهند بود.این بازی داستان زندگی یک اسلحه ساز نیست بلکه داستان چادرنشینی است که به یک قهرمان تبدیل خواهد شد.
داستان بازی بیشتر بروی شخصیت شاهزاده تمرکز داشته است تا ابزاری که او استفاده می کند.به جای اینکه تعداد زیادی از دشمنان با شاهزاده روبرو شوند کیفیت دشمنان افزایش پیدا کرده است در این سری هرگز با بیشت


» نظر