سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره ی Wii 2

سال 2006 را به یاد دارید؟ زمانی که شرکت پرآوازه ی نینتندو با عرضه ی Wii انقلابی در زمنیه ی کنترلر ها به پا کرد؟ اکنون پس از 6 سال،انقلابی دیگر در راه است.شایعه هایی مبنا بر عرضه شدن کنسول نسل بعد نینتندو با کد Project Cafe منتشر شد.پس از آن تصاویری از این کنسول به بیرون درز پیدا کرد که به این شایعه قوت بیشتری بخشید.سرانجام در 25 آپریل این کنسول به طور رسمی تایید شد.به گفته ی نینتندو،این کنسول در E3 امسال رونمایی خواهد شد.زمان کمی تا برگذاری این نمایگشاه مانده؛با این حال اطلاعاتی هر چند ناکامل منتشر شده است.در این مقاله نگاه کوتاهی خواهیم داشت.

Wii 2 چیست؟

در حقیقت wii2 نام موقت کنسول نسل بعد نینتندو است که در حال حاضر در دست ساخت است.علاوه بر wii2،این کنسول با کد Project Cafe نیز شناخته می شود.به نظر می رسد نام نهایی آن Stream باشد،اما در حال حاضر نینتندو عکس العملی به این موضوع نشان نداده است.

چرا Project Cafe؟

هر کنسولی در ابتدا با کد شناخته می شود.به عنوان مثال،GameCube با نام "دلفین" و Wii نیز با کد "انقلاب" معرفی شدند.در حال حاضر wii2 نیز با نام Project Cafe شناخته می شود.نام اصلی این کنسول در آینده اعلام خواهد شد (به احتمال در E3).

تاریخ عرضه و قیمت چه خواهد بود؟

به نظر می رسید که تاریخ عرضه ی آن در اکتبر سال جاری باشد،اما بنا به دلایل نامعلومی برای سال 2012 تاخیر خورد.با توجه به شواهد،Wii2 با قیمت 300 تا 400 دلار به بازار عرضه خواهد شد.
                                                                     


Wii 2 تا چه حد قدرتمند خواهد بود؟

نینتندو همواره بر روی Casual گیمرها تمرکز داشته است،با این حال از سخت افزارهای قدرتمندی برای ساخت Wii 2 استفاده شده است.برای ساخت پردازنده ی گرافیکی از AMD کمک گرفته شده است.این چیپ دارای نسخه ی سفارشی از معماری R700 است.سی پی یو آن نیز توسط شرکت IBM ساخته می شود.در مجموع باید گفت که قدرت سخت افزاری Wii 2 از کنسول های نسل حاضر (PS3 و X360) تا حدودی بیشتر خواهد بود.این کنسول از رزولوشن 1080 HD و همچنین 3D برجسته پشتیبانی خواهد کرد.

کنترلرها چگونه خواهند بود؟

همان طور که می دانید،نینتندو در این نسل با عرضه ی کنترلرهای نوآورانه از رقیبان خود پیشی گرفت.بسیاری از مردم گیمر حرفه ای نیستند و تنها برای تفریح به انجام بازی های کامپیوتری می نشینند.به همین دلیل با وجود قدرتمند بودن سخت افزارهای X360 و PS3 نسبت به Wii،این دو نتوانستند در فروش از این کنسول پیشی بگیرند.آن طور که به نظر می رسد،در طراحی دسته های Wii 2 از تکنیک جدید استفاده نشده و به همان شیوه ی دسته های قدیم طراحی شده است (این نشان از توجه نینتندو به گیمرهای حرفه ای می دهد).



در طراحی جدید دسته،دو آنالوگ استیک و یک d-pad به کار خواهد رفت.همچنین صفحه ای لمسی در دسته قرار داده خواهد شد که برای نمایش منو و استفاده در بازی استفاده می شود.با توجه به لمسی بودن صفحه،این صفحه دارای پتانسیل بالایی است.به طور مثال،می توان تلویزیون را هنگام انجام بازی خاموش کرد و ادامه ی بازی را در این نمایشگر دنبال کرد و یا برای تنظیمات دستگاه استفاده کرد.در حال حاضر تنها خبری که منتشر شده است درباره ی بی سیم بودن دسته است.بنابراین،تمام این ها جزو احتمالات به حساب می آیند.

آیا عناوین سیستم های قبلی بر روی Wii 2 قابل اجرا خواهند بود؟

Wii 2 نه تنها از Wii پشتیبانی خواهد کرد،بلکه از کنسول های قدیمی تر (همانند Game Cube) نیز پشتیبانی خواهد کرد.علاوه بر عناوین،دسته های این دو کنسول نیز بر روی Wii 2 قابل استفاده خواهد بود.در این جا یک سوال پی می آید؛آیا این کنسول از عناوین دانلودی نیز پشتیبانی خواهد کرد؟ به احتمال زیاد بله،اما در در حال حاضر پاسخی به آن داده نشده است.

آینده ی Casual Gamer ها چه خواهد شد؟

نینتندو همواره بر روی جمعیت Casual Gamer ها تمرکز داشته است.اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی Wii 2 منتشر شده است که نشان از HD بودن آن می دهد.اما آیا با HD شدن کنسول،این دسته از گیمرها نادیده گرفته خواهند شد؟ کنترلر جدیدی که طراحی شده است به نظر نمی رسد بتواند طرفداران قدیمی را جذب کند.با این وجود،کنترلر Wii با آن سازگار خواهد بود.به نظر می رسد که نینتندو از همان دسته ی Wii راضی است و تصمیمی بر طراحی کنترلر جدید ندارد.به همین دلیل،انتظار می رود که تا حدودی گیمرهای حرفه ای در اولویت قرار گرفته اند.با این حال،سازگاری کنترلر Wii امیدوار کننده است.

اطلاعات بیشتر؟

به دنبال اطلاعات بیشتر می گردید؟ خوش بختانه در 7 جون نمایشگاه E3 برگذار خواهد شد

 


» نظر