سفارش تبلیغ
صبا ویژن

PS3 + Vita = Wii U ؟!

 

سایت IGN یه مطلب کوچیک در مورد شباهت Wii U با ترکیب PS3 و Vita نوشته که در نوع خودش جالبه.

با اولین نگاه به Wii U به نظر میرسه نینتندو باز هم راهی جدید و منحصربفرد برای بازی کردن معرفی کرده. کنترلر iPad شکل Wii U و همراهی اون با صفحه تلویزیون بدون شک خیلی جالب هست , حداقل طبق ویدئوها و دموهایی که نینتندو در کنفرانسش نشون داد.

ولی آیا این "راه جدید" برای بازی کردن منحصر به نینتندو هست ؟ احتمالآ جواب منفیه. به نظر میرسه که سونی میتونه در کریسمس امسال و قبل از اینکه Wii U عرضه بشه , کاری شبیه به این رو با ترکیب PS3 و Vita انجام بده.

قیمت PS3 و Vita روی هم احتمالآ از قیمت کنسول Wii U با کنترلر اون گرون تر هست ولی اگه شما یکی از اون 50 میلیون نفری هستین که یک عدد PS3 در خونه دارین , خرید یک Vita با قابلیت Wi-Fi که 249 دلار قیمت داره , براتون به صرفه تر از خرید Wii U خواهد بود و البته با این هزینه کنسولی دستی رو با قابلیت های مخصوص خودش می خرین که میتونین به راحتی اون رو در کیف ـتون گذاشته و خارج از خونه هم باهاش بازی کنین.

سونی قبلآ هم تجربه ای مشابه Wii U رو با PS3 امتحان کرده. سرویس Remote Play این کنسول که به PSP اجازه برقراری ارتباط با اون رو میده و برای مثال در بازی ناکام Lair این امکان رو میداد که بازی رو بدون لگ روی صفحه PSP دنبال کنین. البته مشکلی در میان بود و اون هم کمبود یک آنالوگ روی PSP بود که اجازه کنترل مناسب رو نمی داد. ولی این مشکل به کلی در Vita برطرف شده , کنسول دستی ای که تمام قابلیت های کنترلی شناخته شده برای بشر رو در خودش داره ! از دو تا آنالوگ تا صفحه های لمسی.

البته باید در نظر بگیریم که فاکتورهای دیگه ای هم مطرح هستن. هنوز مشخصات سخت افزاری Wii U اعلام نشده و شاید این کنسول قدرت فوق العاده ای داشته باشه , Blu-Ray پخش کنه و فرش های شما رو جارو بزنه. ولی سوال اساسی اینه که آیا دوست دارین زیر تلویزیون ـتون فضای جدیدی برای یک کنسول کوچک باز کنین یا ترجیح میدین در کیف ـتون محلی برای قرار دادن یک کنسول دستی آماده کنین.

موفق باشین


» نظر