سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اژدها وارد می شود نقد پیش از انتشارDragon Age II

شرکت BioWare بیشتر یک قهرمان ماراتون است تا سرعت. چرخ زنی در بازی ها و کنار هم چیدن قطعات پازل آن و گذاشتن وقت زیاد برای آن ها کلیت کار است. کوچک ترین و بزرگترین تصمیمات شما در بازی های BioWare تاثیر خود را به خوبی خواهند داشت. در Dragon Age: Origins سخت بود که در قالب یک شخصیت بی کلام عمق احساسی که لازم بود را درک کنید. انتخاب دیالوگ در قالب چنین شخصیتی شاید سبک Old- School داشته باشد، ولی حال مکالمات شخصیت اصلی Dragon Age II نشان می دهد که داستان حالا خیلی طبیعی تر و جذاب تر شده است. همه این موضوعات به لطف ماریان هاوک (Marian Hawke) است که به خوبی به زبان انگلیسی صحبت می کند. طراحی بصری همراه با حالت خاص خود تغییر کرده و مبارزات همانند ویدئوهای نمایش داده شده بسیار عالی طراحی شده اند و بعد از ساعت ها بازی کردن به خوبی با آن ها آشنا می شوید. بازی اول به قلمرو فرلدن (Ferelden) گسترش یافت و نسخه دوم آن را بسیار بیشتر گسترش می دهد. زمان داستان بیشتر شده و طی Flashbackهای متعدد روایت می شود و زندگی هاوک را شرح می دهد و ما هم ابتدای بازی را تجربه می کنیم و هم انتها و در حقیقت اصل بازی روایت حوادث میان دو سر داستان است. به تازگی نسخه Xbox 360 بازی به مطبوعات نشان داده شده و طبق شواهد، داستان اصلی بیش از 20 ساعت است و دمو به نمایش داده شده، هاوک را در Level 8 در Deep Roads نمایش می دهد.

هاوک با آولین (Aveline) یک شوالیه انسان، ایزابلا (Isabela) یک دزد و واریک (Varric) یک ولگرد با کمانی بزرگ، همراه است. طراحی شخصیت ها خیلی بهتر از قبل شده و طراحی صورت هم خوب کار شده و لباس ها و زره هم عالی هستند. انیمیشن ها نرم تر شده و به خوبی در مبارزات جلوه می کنند. هاوک و همراهانش راهی سفری هستند که بارترند (Bartrand) برادر واریک آن ها را در این ماجراجویی راهنمایی می کند. آن ها وارد یک شهر ممنوعه می شوند که پر از جادو است. بعد از مدت کمی بارترند یک مجسمه بت مانند را برمی دارد و پا به فرار می گذارد. هاوک ناگهان به زیر زمین می افتد و در آنجا اسیر می شود. آن پایین موجود دوست داشتنی ای انتظار وی را نمی کشد و یک اژدها آنجا در کمین است و با صدای بلند جیغ می زند. مبارزات در Dragon Age II خیلی سر راست طراحی شده اند. این موضوع را وقتی بیشتر درک می کنید که از نبردهای نزدیک و تن به تن بجای جادو استفاده کنید. سرعت بالای مبارزات و برخی تغییرات دیگر باعث شده بیشتر حس مبارزه کردن داشته باشید تا فرمان مبارزه دادن در Origins. با دکمه های بیشتر و مستقیمی کار می کنید و انیمیشن های متنوع و داینامیکی را هم نظاره گر هستید. سیستم Pause-And-Play همچنان باقی است. با این کار می توانید مبارزات را متوقف کرده و بین شخصیت ها چرخیده و فرمان ها و تاکتیک های مختلفی را بچینید و با شروع کردن بازی دوباره شاهد اجرای آن ها باشید. هاوک در دمو بیشتر با قدرت جادو به دشمنان حمله می کرد.

مبارزت با جادو هم بسیار لذت بخش هستند. می توانید ضربات پشت سر هم (Combo) اجرا کرده و هرج و مرج زیادی خلق کنید. حتی محیط ها بر اثر استفاده شما از جادو آسیب می بینند و تغییر می کنند. خوشبختانه صبر کردن های طولانی برای اجرای طلسم بعدی دیگر همانند Dragon Age قبلی وجود ندارد. حلقه مهارت های هاوک خیلی ساده تر شده و سریع تر می توانید با آن کار کنید، به طور کلی مهارت های شما در شاخه های مختلف قابل مشاهده هستند که شامل جادو (جادوی کلی و ابتدایی) و مهارت ویژه (بهبود زخم ها و درمان جادویی) است و با بالا رفتن Level شما بیشتر هم می شوند. منوها خیلی پالیش تر شده و سودمندتر هستند، اما منوی انتخاب تاکتیک که در آن رفتار و چیدمان حملات هم تیمی هایتان را می چینید، همانند قبل کمی دردسر ساز است. پس از پا گذاشتن به شهر گم شده، یک تخته سنگ را مشاهده می کنیم که شیطان در آن رخنه کرده و شما می توانید با او صحبت کنید. سیستم دیالوگ گویی همانند Mass Effect 2 حالت دایره وار است که با استفاده از نشانه روی دایره می توانید آن ها را انتخاب کنید. می توانید مکالمه ای صلح آمیز و یا کوبنده داشته باشید. البته در هر مکالمه حالت های صحبت خاصی وجود دارند، مثلا عاشقانه صحبت کردن و یا شوخ طبع بودن. به طور کلی نحوه صبحت و دیالوگ گویی هاوک خیلی شبیه به Mass Effect 2 شده است. شخصیت ها همچنان در نبردها ممکن است خونی شوند. پس از کشتن هیولای زیر زمین، می بایست یک دخمه جادویی را پیدا کنید و با نابود کردن محافظان آن از شهر زیر زمینی فرار کنید. دخمه جادویی پر از صخره های سخت و رگه های قرمز است. البته شما باید ابتدا با محافظان دخمه مبارزه کنید. در این میان باز هم یک صخره بزرگ که شیطان آن را تصاحب کرده را می بینیم. او می تواند مشت های سنگی خود را محکم به سمت شما بکوبد. این Boss Fight خیلی جذاب می شود و در حالیکه تیم شما با محافظان می جنگند، شما ترتیب خود Boss را می توانید بدهید. در اینجا با همان گیم پلی و تاکتیک های نسخه قبل روبرو می شویم و ریتم کلی خیلی شبیه به قبل می شود و شما بین شخصیت ها سوئیچ می کنید تا آن ها را سلامت نگه داشته و از نقطه درست با Boss مبارزه کنید. به طور کلی Dragon Age II خیلی چالش بر انگیزتر و پالیش تر از قبل شده است و مبارزات آن بسیار هیجانی و متنوع شده اند.


» نظر