سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی دو سیستم عامل عمومی ویندوز و لینوکس

یندوز و لینوکس انواع مختلفی دارند. تمامی انواع ویندوز را مایکروسافت تولید می کند، اما توزیع متنوع لینوکس از سوی شرکت های متعددی مانند Linspire ، Red Hat ، SuSE ، Ubunta ، Mandriva ، Knoppix ، Slackware و Lycoris صورت می گیرد. ویندوز دو خط اصلی دارد که می توان آنها را Win ? x که شامل ویندوزهای ??، ??، ?? SE ، Me و کلاس NT که ویندوزهای NT ، ???? و XP را در خود جای داده است، اشاره کرد. ویندوز در واقع کار خود را با نسخه ?. x آغاز کرد و پس از چند سال ویندوز ?? را روانه بازار کرد.
انواع لینوکس به عنوان توزیع از آن یاد می شود. تمامی توزیع های لینوکس که در چارچوب زمانی یکسان منتشر شده، از یک هسته اصلی(مهمترین بخش سیستم عامل) تبعیت می کنند. تفاوت آنها در نرم افزارهای اضافی ارائه شده، واسطه گرافیکی کاربر، فرایند نصب، قیمت، اسناد سازی و پشتیبانی های فنی است. ویندوز و لینوکس هر دو در desktop و ویرایش های سروری ظاهر می شوند.
لینوکس می تواند کارایی خود را بالا برد که ویندوز نمی تواند. نسخه های هدفمند ویژه از لینوکس وجود دارد. به عنوان مثال NASLite نسخه ای از لینوکس است که بااستفاده از یک فلاپی دیسک، رایانه قدیمی را تبدیل به یک فایل سرور می کند. این نسخه از لینوکس قادر به اتصال به شبکه، تقسیم فایل ها و عملکرد به عنوان یک وب سرور است.

ادامه مطلب...

» نظر

آموزش مبانی علم رایانه

تعریف کامپیوتر : ماشینی است که داده های ورودی را گرفته و پس از انجام پردازش ، نتیجه را به صورت اطلاعات ارائه می دهد. به عبارت ساده تر یک کامپیوتر یک ماشین است که می تواند مقداری را برای ما محاسبه کند .

ادامه مطلب...

» نظر

آشنایی با دیواره آتش Firewalls

مقدمه :

 

Firewall در فرهنگ کامپیوتر یعنی محافظت از شبکه های داخلی در مقابل شبکه های خطاکار . معمولا یک شبکه کامپیوتری با تمام دسترسی ها در طرف و در طرف دیگر شما شبکه تولیدات شرکت را دارید که باید در مقابل رفتارهای مخرب محافظت شود. چند سوال مطرح می شود که آیا واقعا نیاز به محافظت از یک شبکه داخلی داریم و سوال دیگر اینکه چگونه از طریق یFirewall در فرهنگ کامپیوتر یعنی محافظت از شبکه های داخلی در مقابل شبکه های خطاکار .


ادامه مطلب...

» نظر

افزایش سرعت سیستم با اختصاص قسمتی از هارددیسک به عنوان رم

در صورتی که رم دستگاه شما پایین است، شما میتوانید با استفاده از این ترفند مقداری از هارددیسک را به عنوان رم کامپیوتر خود معرفی کنید. این عمل باعث افزایش سرعت سیستم شما و جلوگیری از هنگ شدن آن می شود.


بدین منظور:
1-
بر روی My Computer کلیک راست کنید.
2-
از منوی باز شده بر روی Properties را کلیک کنید.
3-
وارد پنجره Properties System بشوید که از تب های گوناگون تشکیل شده است.
4-
سپس در این قسمت وارد تب Advanced بشوید.
5-
در قسمت Performance بر روی گزینه Settings کلیک کنید.
6-
وارد قسمت Options Performance بشوید.
7-
در این قسمت (ترفندستان) نیز تب Advanced را انتخاب کنید.
8-
در قسمت Virtual Memory گزینه Change را انتخاب کنید.
9-
در این قسمت مقدار رمی را که بطور پیش فرض انتخاب شده را مشاهده می کنید. معمولأ در رم های 256 این مفدار بین 768-384 متغیر است که 384 حداقل و 768 حداکثر می باشد.
10-
درایوی را که می خواهید در آن مقدار فضایی را اختصاص به رم دهید انتخاب کنید.
11-
سپس گزینه Custom size را فعال کنید.
12-
اندازه های خود را در این قسمت وارد کنید.
13-
در پایان کلید Set را فشار دهید و تمامی پنجره های باز شده را OK کنید.
14-
در صورت امکان کامپیوتر خود را Restart کنید.


» نظر

باگ چیست ؟

یکی از مفاهیم بسیار جالب و در عین حال بسیار پیچیده در دنیای برنامه نویسی، مفهوم باگ یا نقص نرم افزاری است.همانطور که می دانید اصطلاحاً به اشکالات نرم افزاری باگ اطلاق می شود ولی آیا تاکنون فکر کرده اید واقعاً چرا نرم افزارها باگ دارند؟ چرا هیچ وقت شر این باگ ها از سرمان کم نمی شود؟ شاید هیچ مفهوم و موضوع دیگری در علوم مهندسی را نتوان یافت که به اندازه مفهوم باگ، این واقعیت مهم را برای انسان روشن کرده باشد که هیچ فرمول و قانون ساخت انسان، بی اشکال و نقص نیست و در هر طرح و برنامه ای، بدون تردید، نقصان ها و لغزش هایی وجود دارد که در نگاه اول به نظر نرسیده است.
بنابراین همواره باید در جهت اصلاح طرح ها، برنامه ها، قوانین و فرمول ها کوشید. باگ از نظر لغوی یعنی حشره کوچک و در تاریخ مهندسی نرم افزار گفته می شود این اصطلاح را اولین بار گریس هوپر خانمی که در دانشگاه هاروارد مشغول تحصیل و تحقیق در رشته کامپیوتر بود، به کار برده است. او که در حال کار با کامپیوترهای Mark II و Mark III بود، یک بار با مشکل مواجه شد و تکنسین هایی که برای بررسی مشکل و تعمیر کامپیوتر، آن را باز کرده بودند سوسکی را پیدا کردند که وارد دستگاه شده بود و آن را از کار انداخته بود.البته در حقیقت این واژه را اولین بار همان تکنسین هایی که این حشره را داخل دستگاه یافته بودند، به شوخی به کار برده بودند البته این تکنسین ها یا خانم هوپر اولین کسانی نبودند که از این واژه برای اشاره به یک ایراد در دستگاهی استفاده می کردند.

ادامه مطلب...

» نظر

11تهدید امنیتی پنهان و چگونگی مقابله با آنها

نرم افزارهای ضد ویروس و دیواره آتش، به تنهایی نمی توانند امنیت شما را تأمین کنند. ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه جدیدترین حملات ویروسی و بدخواهانه برای به سرقت بردن داده های خود را بی اثر کنید.

ادامه مطلب...

» نظر

سه تکنیک برای جستجوی بهتر در گوگل

وقتی به دنبال چیزی می گردید برای رسیدن به نتایج دقیق تر باید بدانید دقیقا به دنبال چه چیزی می گردید. زمانی پیش می آید که به دنبال مطلبی هستید ولی نمی دانید دقیقا باید چه عبارت یا کلمه ای را جستجو کنید. در این نوشته با سه تکنیک جستجو در گوگل آشنا خواهید شد که در چنین مواقعی به کمک شما خواهند آمد.

 

ادامه مطلب...

» نظر

بهینه سازی سایت در موتور های جستجو

هدف از بهینه سازی صفحات وب جایگیری در صفحات نخست نتایج جستجو است. قرار گرفتن در رده های بالای نتایج جستجو می تواند صدها و شاید هزاران بازدید کننده را روزانه به سایت شما راهنمایی کند. این دسته از بینندگان که در پی جستجوهای خود به سایت شما وارد شده اند، کاملا هدفمند به دنبال موضوع مطرح شده در سایت شما بوده اند. فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو شامل مراحل زیر است:

ادامه مطلب...

» نظر

تفاوتهای وایمکس در مقایسه با ADSL

به گفته آرش کریم بیگی، براساس آخرین اعلام وایمکس فروم، تا پایان ماه ژانویه 2010 تعداد اپراتورهای که شبکه وایمکس خود را راه‌اندازی کرده‌اند و یا در حال راه‌اندازی هستند به 555 اپراتور رسیده است .وایمکس نسل جدیدی از تکنولوژی دسترسی به اینترنت پرسرعت است که برای نخستین بار در ایران، توسط ایرانسل در 7 کلانشهر تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، اهواز و کرج راه‌اندازی شده و باعث گسترش و افزایش ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت خواهد شد .

ادامه مطلب...

» نظر

تنها رمزعبور مطمئن، رمزعبوری است که نمی توانید به خاطر بسپارید

فرض کنیم شما به وب سایت های مختلفی وارد می شوید : فیس بوک ، جی میل، کلوب، سایت های مربوط به بانک ، فروم های گفتگو ، و احتمالا بسیاری موارد دیگر.
دو سوال زیر را در نظر بگیرید:
• آیا همیشه رمزهای عبور منحصر به فردی ایجاد می کنید و هیچ وقت از یک رمزعبو دو بار استفاده نمی کنید؟
• آیا رمزهای عبور شما همیشه متشکل از کاراکترهای مختلف (مثلا ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک ، اعداد و علائم) است؟

 

اگر نمی توانید به هر دوی این سوالات پاسخ مثبت دهید، به مشکل بر خواهید خورد. اما نکته مهم این است که هیج راهی وجود ندارد بتوان تمام رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد را به خاطر سپرد. حال هر چه زودتر متوجه این مطلب شوید زودتر می توانید راه حل مطمئنی برای آن پیدا کنید.

 

ادامه مطلب...

» نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >